Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید « علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: در چهار سال اخیر، درآمدهای ناشی از جذب سرمایه ‌گذاری خارجی این استان بیش از سه میلیارد و ۵۰ میلیون دلار بود و این در حالی است که در ۴۰ سال اخیر، این میزان حدود یک میلیارد دلار بوده است.

آقازاده بیان کرد: در این بازه زمانی میزان حقوق معوق کارگران واحدهای تولیدی استان از هفت هزار نفر به ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وضعیت کرونایی استان مرکزی نیز گفت: اکنون شرایط استان به لحاظ بیماری مناسب است چرا که بیش از ۵۳ درصد از شهروندان بالای ۱۲ سال هر۲ نوبت و ۸۵ درصد از مردم استان نیز نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ انجام واکسیناسیون جز سه استان اول کشور و بالاتر از میانگین کشوری است که این مهم با تعامل و همکاری مدیران در بخش‌های مختلف حاصل شده است.

۱۰ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی و ساخته شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت:  اعتبارات عمرانی، پیشران طرح‌های عمرانی است و با توجه به اینکه در این دوره میزان وضعیت اعتبارات برای اجرای طرح‌های عمرانی استان قابل توجه نبود، اما اقدامات شاخصی صورت گرفت.
 «مهدی زندیه وکیلی» افزود: در حوزه مسکن، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۲ سال و نیم گذشته در استان، ساخت و بازسازی شده است.

وی تاکید کرد : عملیات اجرایی ۲۲ هزار واحد مسکن شهری نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و در استان مرکزی، در این حوزه به ویژه در شهرهای اراک و ساوه که‌ چندین سال با مشکلات زیادی مواجه بودند با حمایت‌های مسئولان اقدامات مناسبی انجام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان نیز از دیگر اقدامات شاخص در این حوزه عنوان کرد و گفت: 
ساخت ۱۰‌ مدرسه و سالن ورزشی با اعتبارات دولتی و کمک خیران، ایجاد ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستاها از دیگر طرح‌های مهم ورزشی بوده است.
زندیه وکیلی ادامه داد: در حوزه راه نیز تکمیل جاده ارتباطی اراک - خمین و فرمهین، بهسازی راه ارتباطی‌ اراک - خمین، بهسازی راهجرد - آشتیان، تکمیل کمربندی ساوه، افتتاح راه خمین - قورچی باشی، بهسازی راه اراک - کمیجان، و همچنین جاده شهباز - شازند از پروژه‌های شاخص بوده و همچنین عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد آغاز و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی اراک، بیمارستان ۱۳۰  تخت خوابه خمین، تکمیل بیمارستان ولیعصر( عج)، ساخت بیمارستان جایگزین زنان و زایمان طالقانی از جمله اقدامات شاخص حوزه بهداشتی درمانی استان مرکزی است.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اجرای جنگل کاری ۲ هزار هکتاری منطقه چپقلی و همچنین ۴۰۰ هکتاری منطقه سرسختی شازند، افتتاح پارک آبخیزداری دره گردو را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه عمرانی استان عنوان کرد.

زندیه وکیلی بیان کرد: ابلاغ طرح جامع اراک پس از ۱۰ سال، ایجاد ۳۵۰ هکتار فضای سبز در شهر، اقدامات شاخص سیل سال ۹۸ و زلزله کرمانشاه، مدیریت بیماری آنفولانزای پرندگان، آبرسانی به روستاهای استان، اجرای رینگ شمالی و جنوبی اراک، پروژه آبرسانی به تفرش، اجرای ۲۰ کیلومتر از پروژه آبرسانی به ساوه، اجرای ۹۹ درصدی پروژه فاضلاب اراک، جمع آوری بهداشتی پسماند عفونی در اراک، احداث کتابخانه مرکزی و فرهنگسرا در برخی شهرستان‌های استان از دیگر اقدامات شاخص حوزه عمرانی بوده است.
 وی عنوان کرد: فعال شدن بیش از ۱۰۰ معدن غیرفعال در استان، افتتاح بیش از ۵۰ طرح گردشگری در استان مرکزی، ایجاد بیش از ۳۰ خانه بوم‌گردی از دیگر اقدامات حوزه عمرانی در استان مرکزی بوده است.

زندیه وکیلی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ساخت مسکن در ۹۶ هکتار در از اراضی شهر مهاجران و ۷۰ هکتاری شهر جدید امیرکبیر آغاز شده و باید اذعان داشت که زمین به میزان کافی و به تعداد متقاضیان برای ساخت واحدهای مسکونی در این ۲ شهر وجود دارد.

۲۷ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از  ۲ میلیارد دلار جلب شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون، ۲۷ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار در استان جلب و ۹۵ میلیون و ۴۴۸ هزار دلار جذب شده که بخش انرژی بیشترین و بخش گردشگری کمترین میزان سرمایه گذاری خارجی استان را به خود اختصاص داده است.

«حسن میرزاخانی» افزود: یکی از سیاست‌های پیش روی دولت سیزدهم برای تامین کسری بودجه و همچنین کنترل نرخ تورم، کاهش انتشار اوراق عرضه و عدم چاپ پول است.

وی بیان کرد: درآمدهای ناشی از فروش نفت ۴۰ درصد کمتر از آنچه که در بودجه عمومی سال جاری پیش بینی شده بود، محقق شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه نگهداری املاک مازاد در اختیار دستگاه های اجرایی هزینه زا است و برای نگهداری این املاک باید هزینه های زیادی متحمل شد از این رو یکی از سیاست‌های مهم دیگر دولت در راستای کاهش نرخ تورم و مدیریت نقدینگی در خزانه، فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند در روز جاری و فردا نسبت به معرفی املاک مازاد و دارایی های منقول خود اقدام کنند و این مهم نیر باید مدنظر باشد که پس از اعلام فهرست اموال و املاک ارگانها، امکان برگزاری مزایده برای فروش وجود ندارد.

میرزاخانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است گفت: استان مرکزی زیرساخت و پتانسیل های مناسبی در بخش های مختلف اقتصادی دارد و باید اذعان داشت که در این راستا ۶۸ طرح از وزارت اقتصاد و دارایی مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار را اخذ کرد.
وی ادامه داد: در بخش‌های صنعت، کشاورزی، ساختمان، انرژی رقمی معادل ۳۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری شد که ۳۷ طرح متعلق به سرمایه گذاران از کشورهای آسیایی، ۲۶ طرح سرمایه‌گذاری اروپایی و پنج طرح نیز مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: ۶۸ درصد از سرمایه گذاری خارجی در قانون برنامه ششم انجام شده است. 
میرزاخانی اضافه کرد: در دهه اخیر استان مرکزی پذیرای ۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی بوده است که ۸۹ درصد آن در طول چهار سال اخیر انجام شده است.
وی عنوان کرد: در هفت ماهه سال جاری، چهار طرح، به ارزش ۴۲ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار از سوی سرمایه گذاران از ۲ کشور امارات و چین سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است که در مقایسه با مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.
میرزاخانی افزود: در این میان شهرستان ساوه با ۱۱ طرح بیشترین و شهر زاویه کمترین حجم سرمایه گذاری را از آن خود کرده است.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوپک و بزرگ دارد.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی اراک استان مرکزی سرمایه گذاری خارجی اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد