Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین ، کمبود آب دریاچه ارومیه به جدی‌ترین حالت خود درساله‌ای اخیر رسیده است و کارشناسان از احتمال خشکی کامل دریاچه در ماه‌های آتی هم خبر می دهند ولی این  بحران تنها به خشکی دریاچه ارومیه منتهی نمی شود و مشکل فرو نشست شدید و بحرانی زمین  در اطراف دریاچه اورمیه و دشت‌های استان هم به دنبال خشک شدن دریاچه مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در همین زمینه از لزوم برنامه ریزی برای احیای سفره های زیر زمینی استان خبر داده و گفت:  اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیرمجاز در استان موجب نگرانی ما بوده و موجب بحران در سفره های زیر زمینی و خشک شدن بیشتر دریاچه ارومیه می شود.

یاسر عاشوری ادامه داد:۲ دشت ممنوعه و بحرانی از نظر آب‌های زیرزمینی در استان شامل دشت ارومیه و سلماس وجود دارد.

وی بیان کرد:  بحران سفره های زیر زمینی  سلماس به صورت کمی مطرح است  و درارومیه نیز کیفی است به نحوی که کیفیت آبهای زیر زمینی ارومیه هم پائین آمده است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی افزود: سالانه حدود پنج میلیون مترمکعب کاهش آب زیرزمینی در این حوضه ثبت می‌شود و ۱۸ متر نیز با کاهش تراز مواجه شده ایم.

عاشوری بیان کرد: به علت پایین آمدن تراز دریاچه ارومیه، نفوذ آب به این سفره ها صورت گرفته و کیفیت آب را به مخاطره انداخته که موضوعی کارشناسی بوده و عواقب بلند مدت دارد.

وی اظهار کرد:با کاهش بارندگی‌ها و همچنین معضل دریاچه ارومیه، مدیریت آب‌های سطحی برای اختصاص حق آبه دریاچه ضروری است تا فرو نشست زمین هم متوقف شود.

این مسئول ادامه داد: همزمان با تامین حق آبه دریاچه ارومیه  باید به فکر تامین آب کشاورزی از آب های سطحی  هم بود تا حفر چاه های عمیق متوقف شود و تنها در این صورت است که می توان به احیای سفره های زیر زمینی آب و نجات دریاچه امید بست

کد خبر 635041

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!