Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمداله رحمتی پور، سرپرست پلیس راهور استان البرز گفت: طرح برخورد با رانندگانی که اقدام به مخدوشی و پوشاندن پلاک خودروی خود در سطح استان البرز می‌کنند، در دستور جدی کار پلیس راهور استان قرار گرفته است.

وی افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق مخدوش نمودن یا گذاشتن کاور و دیگر ترفندها بر روی پلاک برای فرار از اعمال جریمه در حین ارتکاب تخلف و یا ترددهای غیرمجاز در طرح های ممنوعیت و محدودیت تردد طرح مقابله با کرونا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌کنند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون تخلف انجام شده و توقیف خودروی آنها در پارکینگ به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

رحمتی پور اظهار کرد: عوامل پلیس راهور در سطح معابر شهر به صورت فیزیکی حضور دارند و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هرنحوی دست کاری و مخدوش می کنند و یا با استفاده از اشیای مختلف می پوشانند، برخورد و اعمال قانون می کند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از شهروندان اقدام به دستکاری پلاک خود کرده بود که برابر رای دادیار محترم شعبه ۱۰ اجرای احکام کیفری شهرستان کرج، به منظور استفاده از نهادهای ارفاقی مانند تعلیق مجازات، تعویق صدور حکم و در نهایت استفاده از مجازات‌های جایگزین به جای مجازات حبس، مقرر شده بود تا فرد یاد شده اقدام به پخش تراکت‌های اطلاع رسانی ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و همچنین درج پیام «دستکاری شما در پلاک خودرو با هر نیتی امکان دارد در کمترین حالت موجب جریمه شدن فردی دیگر شود و این حق الناس است.» با نظارت کا رکنان پلیس راهور در اماکن پرتردد چهار راه طالقانی، خیابان بهار و خیابان بهشتی صورت گرفت .

سرپرست پلیس راهور استان البرز بیان کرد: برخی از رانندگان برای تردد در ساعات محدودیت تردد شبانه کرونایی که از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد است نیز دست به پوشاندن پلاک می زنند که این اشخاص علاوه بر اعمال به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس راهور خودرو کرج مجازات خبرگزاری فارس متخلف جریمه البرز راهنمایی و رانندگی پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ محمود شهرکی رئیس پلیس راه گلستان گفت : با دوربین‌های هوشمند جاده‌ای علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه ، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می شود.

سرهنگ شهرکی ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیر مجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راه گلستان افزود : بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند باید تذکر داد که اگر در فاصله بین آنها سرعت مجاز رعایت نگردد، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

 وی ادامه داد : در موارد بسیاری رانندگان بدون توجه به این قابلیت دوربین‌ها سرعت میانگین را رعایت نمی کنند و پس از اعمال قانون گمان می‌کنند که اشتباهی رخ داده است .

سرهنگ شهرکی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز همواره عاملی مرگبار در تصادفات است افزود: چنانچه سرعت لحظه‌ای و یا میانگین وسایل نقلیه بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد، آن خودرو علاوه بر اعمال قانون، به صورت سیستمی توقیف و در هر نقطه‌ای از کشور به پارکینگ منتقل می شود.

دیگر خبرها

  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه