Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری دومین جشنواره استانی «حبیب» ویژه تولیدات رسانه ای تشکل های دینی و فعالان رسانه ای استان گیلان خبر داد و گفت: پایان دی ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار در چهار محور است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، از برگزاری دومین جشنواره استانی «حبیب» ویژه تولیدات رسانه ای تشکل های دینی و فعالان رسانه ای استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره حبیب با بهره گیری از سیره مومنین اهل رسانه همچون «حبیب نجار» که از این شخصیت در سوره آل یاسین یاد شده است، برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه «وَجَاءَ مِنْ أَقْصَی الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعَی قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِینَ»، افزود: حبیب نجار رسانه را برای تبعیت از رسولان الهی می خواست و سعی و تلاش رسانه ای کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با تاکید بر ضرورت انعکاس تلاش ها و مجاهدت های مجموعه های دینی و مذهبی و گروه های جهادی و هیئت امنای مساجد به ویژه در رزمایش حماسه آفرین مواسات و دفاع از نظام سلامت در مواجهه با بیماری کرونا، تصریح کرد: این مجاهدت ها با بهره گیری از آموزه های دینی و باورمندی به عمل نیک انجام گرفته است و لذا مقام معظم رهبری خواستار بروز و ظهور آوینی ها برای روایت فتحی دیگر شدند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امروز رسانه بیشتر از هر دوره دیگری اثرگذاری دارد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای اینکه بتواند کارکردهای اجتماعی تشکل های دینی اعم از هیئت های مذهبی و طلاب جهادی و فعالان فرهنگی و هیئت امنای مساجد و... را انعکاس دهد، اقدام به برگزاری جشنواره حبیب کرده است، زیرا فعالیت رسانه ای حضور در میدان جنگ روایت هاست.

وی برگزاری جشنواره حبیب را ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان دانست و ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره حبیب این است که تشکل های دینی در کنار فعالیت های اجتماعی و تبلیغی، فعالیت موثر رسانه ای در فضای مجازی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جشنواره حبیب را متاثر از دو شخصیت قرآنی و عاشورایی دانست و عنوان کرد: حبیب نجار فعال و مجاهد قرآنی و حبیب بن مظاهر شخصیت رسانه ای لشکر اباعبدالله الحسین(ع) است که در روز عاشورا مجاهدت کرد.

وی با اشاره به ارسال ۶۰۰ اثر از ۱۵۰ تشکل دینی به نخستین جشنواره استانی جبیب در گیلان، بیان کرد: امیدواریم شاهد جهش تولیدات هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و قرآنی در جشنواره امسال باشیم.

حجت الاسلام مهدوی، با بیان اینکه جشنواره حبیب در چهار محور اصلی برگزار می شود، اضافه کرد: تعظیم شعائر دینی با هدف انعکاس عملکرد تشکل های فرهنگی، دینی و قرآنی در برگزاری مراسم مذهبی مانند محرم و صفر و اربعین و اطعام غدیر و نیمه شعبان و... نخستین محور است.

وی دومین محور جشنواره مذکور را خدمات اجتماعی تشکل های دینی و هیئت های مذهبی و موسسات قرآنی و مساجد و پایگاه های بسیج دانست و یادآور شد: کلیه خدمات اجتماعی یک تشکل دینی به ویژه در نهضت مواسات و امور خیریه بهداشت و درمان مورد توجه این جشنواره است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جمعیت، خانواده، ازدواج آسان، به هنگام و پایدار، فرزندآوری، سبک زندگی اسلامی و تربیت نسل حسینی را محور سوم جشنواره حبیب دانست و اظهار کرد: محور سوم یکی از اولویت های گفتمانی سازمان تبلیغات اسلامی و یکی از محورهای مهم جشنواره حبیب است و لذا هنرمندان و فعالان رسانه ای می توانند در این محور شرکت کنند.

حجت الاسلام مهدوی، با بیان اینکه کشور و استان گیلان با خطر پیری جمعیت مواجه است، تصریح کرد: متاسفانه شاهد روند مناسبی در نظام بهداشتی کشور نیستیم که به پیر شدن جمعیت کمک می کند. در واقع عدم حمایت از فرزندآوری بیشتر و افزایش پدیده سقط جنین و جایگزین کردن عمل سزارین به جای زایمان طبیعی و... منجر به پیر شدن جمعیت شده است.

وی با ابراز تاسف از پرورش حیوان خانگی به جای فرزند، متذکر شد: مشکل ما حمایت از حیوانات نیست، اما با ترویج فرهنگ نگهداری از حیوان به جای فرزند مخالفت داریم، زیرا عواطف مادری خرج حیوانی می شود که به عالم وحش تعلق دارد و باید رها شود، اما خانه محل پرورش خلیفه الله است؛ نه حیوان!

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه محور چهارم جشنواره در حوزه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مساجد و ائمه جماعت محله است، گفت: آثار ارسالی به جشنواره حبیب باید در چهار قالب مستند، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ حداقل ۲۳ دقیقه ای و در قالب های رایج ویدیویی باشد.

وی از پیش بینی امتیازات ویژه برای آثار ارسالی از شهرستان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تولیدات در دو بخش فنی(تصویر، صدا، تدوین و کارگردانی) و محتوایی(فیلم نامه) بررسی می شود. همچنین خلاقیت در انتقال پیام، نکات برجسته و توجه به زبان محلی و مولفه های بومی در ارزیابی ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مهدوی، پایان دی ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار دانست و افزود: علاقمدان می توانند تولیدات خود را به صورت لوح فشرده به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها تحویل دهند؛ همچنین امکان بارگذاری فایل در سایت سازمان تبلیغات اسلامی و ارسال فایل به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ وجود دارد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی باید مربوط به دو سال اخیر باشد و امکان ارسال چندین اثر در هر بخش وجود دارد، عنوان کرد: اختتامیه جشنواره در نیمه دوم اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری دوره های آموزشی هنر و رسانه در راستای جشنواره حبیب خبر داد و اظهار کرد: این دوره ها که در آبان و آذر برگزار خواهد شد به آموزش تصویر و تدوین و کارگردانی و سوژه یابی جهت ارتقای کیفیت تولیدات اختصاص دارد.

حجت الاسلام مهدوی، جشنواره حبیب را زمینه ساز رشد و ارتقای بسیج رسانه ای مردمی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و ادامه داد: جشنواره حبیب به دنبال الگوگیری از شخصیت های مجاهد رسانه ای است، زیرا دین باوران در جنگ رسانه ای باید رسانه را جدی بگیرند.

وی از رسانه های انقلابی خواست مصون از درگیری های جناحی و باندی باشند و تاکید کرد: متاسفانه تقوای رسانه ای مورد غفلت واقع شده و به واسطه همین عدم تقوا از ظرفیت رسانه ای مومنانه جهت صف آرایی مقابل دشمن مشترک اسلام و ایران بهره گیری نشده است. امروز دشمن از رسانه برای مسخ کردن هویت فردی و جمعی و دینی و سیاسی و ملی و فرهنگی و اقتصادی نهایت بهره برداری را دارد،  اما هنوز جبهه خودی به ویژه تشکل های دینی و مذهبی از ظرفیت رسانه ای در دسترس خویش برای دفاع از هویت دینی و ملی ایران استفاده نمی کند و بخش عمده ای از هنر و توانمندی رسانه ای ما در امور سطحی و کاذب با محوریت خودخواهی های شخصی و حزبی و جناحی به هدر می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، جشنواره حبیب را نوعی جهت دهی به جامعه دینی برای آغاز مجاهدت رسانه ای و تبلیغی دانست و اضافه کرد: تشکل های دینی و مجموعه های مذهبی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نقش آفرین اصلی این هماورد رسانه ای آخرالزمانی باشند. همانگونه که شهید حسین فهمیده ها با بستن نارنجک به دور کمر خویش از هجوم دشمن جلوگیری کردند، امروز نیز جوانان و نوجوانان هیئتی باید با گوشی های موبایل خود به جنگ رسانه ای هویت سوز دشمن بروند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت جشنواره حبیب برای فریاد زدن خطرات تهاجم فرهنگی و مسخ هویتی استفاده کنیم، یادآور شد: حجم صدمات تهاجم کرونا به مراتب کمتر از فرهنگ مهاجمی است که مقام مادری را تنزل داده و خانواده را مسخ کرده است، زیرا کرونا موجب اختلال در فضای ریه و تنفس می شود، اما ویروس غرب زدگی در عقلانیت اختلال ایجاد می کند و اصالت انسانی را از بین می برد.

حجت الاسلام مهدوی، با اشاره به افزایش آمار طلاق، تصریح کرد: جوانان در برزخ کاهش سن بلوغ و افزایش سن ازدواج هستند و جشنواره حبیب باید فراتر از مسائل سیاسی و جناحی، پژواک مطالبه جامعه به ویژه نسل جوان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان سازمان تبلیغات اسلامی جشنواره حبیب الاسلام مهدوی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود

ایسنا/فارس  مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد.

احمد پهلوانیان امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری استان با اعلام این خبر گفت: تنوع در  موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا های سنتی  و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری اولین  جشنواره تولیدات رسانه ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس  در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره  در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات