Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:16:22 GMT

دیدار اردوغان و بایدن در حاشیه جی ۲۰

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۸۲۱۰

دیدار اردوغان و بایدن در حاشیه جی ۲۰

روسای جمهور ترکیه و آمریکا برای تشکیل سازوکاری به منظور تقویت مناسبات دوجانبه به توافق رسیدند.

رجب طیب اردوغان و جو بایدن، رییسان جمهوری ترکیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم ایتالیا در دیدار خود درباره رویکرد مشترک ترکیه و آمریکا به منظور افزایش حجم تجاری میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش آناتولی، اردوغان و بایدن بر هم‌پیمانی در ناتو و مشارکت راهبردی تاکید و از اقدامات متقابل در زمینه تغییرات آب و هوایی نیز ابراز رضایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن در این دیدار نگرانی‌های واشنگتن در مورد در اختیار داشتن سامانه موشکی اس-۴۰۰ توسط آنکارا را ابراز کرد و در عین حال بر اهمیت مشارکت دفاعی بین دو کشور و اهمیت ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو تاکید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن، رئیس‌جمهور ترکیه امروز با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس سران G-۲۰ دیدار کرد و رئیس‌جمهور بایدن بار دیگر بر شراکت دفاعی ما با ترکیه و اهمیت ترکیه به عنوان متحد در چارچوب ناتو تاکید کرد، اما او نگرانی‌های ایالات متحده را نیز درباره در اختیار داشتن سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه ابراز داشت.

کاخ سفید افزود که بایدن به همتای ترک خود اطمینان داد که بر حفظ روابط سازنده با ترکیه، گسترش زمینه‌های همکاری و مدیریت موثر اختلافات تمایل دارد و از مشارکت ترکیه در ماموریت ناتو در افغانستان برای حدود ۲۰ سال، قدردانی کرد.

ریاست جمهوری ترکیه به نوبه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوغان و بایدن در دیدار خود در رم در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند و توافق کردند که سازوکاری مشترک برای تقویت روابط بین دو کشور ایجاد کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)



منبع:رویداد 24

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پاک کردن بینی اردوغان محافظانش را به دردسر انداخت (فیلم) خانه هایی که اردوغان برای زلزله زدگان ساخته (فیلم) فیدان تلاش بلینکن برای در آغوش گرفتنش را ناکام گذاشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد