Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانی گفت:تخلف در ساخت و ساز به واحدهای مسکونی منحصر نشده و مسجدی با نامی مقدس بدون مجوز ساخته شده که طبقه همکف و جنب آن واحدهای پذیرایی غیر قانونی را در خود جای داده است و تلاش‌های شهردار منطقه هم برای جلوگیری از ساخت و ساز و حتی توسعه آن هم به جایی نرسیده است این در حالی است که هفت مسجد در این محله با فاصله‌های کم فعال بوده و پذیرای مراجعه کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور با اشاره به محله‌گردی خود از گلابدره گفت: بافت فرسوده، کوچه‌های کم عرض و پیچ در پیچ، پله های غیر استاندارد، ساخت و ساز غیرمجاز، تخریب و قلع و قمع اما بدون بازدارندگی، باندهای مافیایی که پشت بام‌ها را میلیاردی می‌خرند و در یک شب سه طبقه می‌سازند، دست و پاهای شکسته در فصل زمستان بر اثر سقوط از پله‌های یخ زده، پیرزنان و پیرمردانی که از ترس سقوط ماه‌ها در خانه می‌مانند و باز هم خانه‌های بدون سند و کمتر از صد متر که اجازه نوسازی ندارند.

او ادامه داد: از محله گلابدره گزارش می‌دهم نه در جنوب و حاشیه تهران که در شمالی‌ترین منطقه تهران منطقه یک، همسایه جماران با بیش از هشتاد و دو هزار نفر جمعیت و 180 شهید سرافراز دفاع مقدس و دفاع از حرم. 15 سال پیش برای سیستم فاضلاب از مردم پول گرفتند اما هنوز لوله‌گذاری آنها کامل نشده و بخشی هم که کامل شده وصل نشده و به بهره برداری نرسیده و بوی نامطبوع فاضلابی که از کوچه‌های باریک واقع در ارتفاعات به سمت شیب منازل و خیابان‌ها جاری است، آزار دهنده و غیر قابل تحمل است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح تفصیلی، محله در پهنه R212 قرار گرفته و فقط 40% مجوز ساخت دارد که امکان نوسازی را از مردم که عموما کارگران و کارمندان بازنشسته هستند، گرفته است. این در حالی است که دقیقا محله مقابل که رودخانه گلابدره را از این محله جدا کرده است در پهنه R121 قرار گرفته و 60% مجوز ساخت دارد.

این عضو شورا با بیان اینکه در این محله  هر کسی اراده کند به هر میزان،متراژ و طبقه می‌سازند، گفت:  ایجاد ایست بازرسی هم تاثیری در کاهش تخلفاتی که البته مردم از روی اضطرار و ناچاری انجام می‌دهند  نداشته و به گفته اهالی به اندازه چند ده تن مصالح ساختمانی تیرآهن، آجر و بلوک در محل مخفیانه دپو شده است. در کنار باغ بزرگی در دوره شورای چهارم توسط شهرداری تملک شده، سوله بحرانی ساخته شده اما درب آن همیشه قفل است حتی در شبی که در تهران زلزله آمد با  کمال ناباوری مردم در پشت درب بسته سوله بحران تا صبح لرزیدند.

امانی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی محله پارکینگ است که به خاطر سنگلاخ بودن و شیب منطقه امکان تامین آن توسط مردم نیست، گفت: زمینی در جنب این باغ توسط شهرداری به خاطر مردم تبدیل به پارکینگ شده بود از طرف اداره اوقاف در اختیار شخصی قرار گرفته و از مردم اجاره می گیرد در حالی که سند 15 هزار متری این باغ رسما به شهرداری منتقل شده است.

عضو شورای شهر تهران  با بیان اینکه کمبود سرانه ورزشی، آموزشی، درمانی و بهداشتی حتی در حد یک روستا یکی دیگر از مشکلات مردم این محله است، اضافه کرد: مقطع راهنمایی و متوسطه دخترانه وجود ندارد و تنها زمین  چمن مصنوعی محله برای تامین هزینه‌های سرای محله به اجاره سپرده شده است. کافه و رستوران‌های زیادی بدون مجوز در حاشیه رودخانه ساخته شده و به منابع طبیعی و محیط زیست منطقه آسیب زیادی وارد شده است.

امانی گفت: در حالی که انشعاب برق به واحدهای بدون مجوز داده نمی‌شود اما مردم می گویند انشعاب چهار میلیونی را به راحتی به ده برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. تخلف در ساخت و ساز به واحدهای مسکونی منحصر نشده و مسجدی با نامی مقدس بدون مجوز ساخته شده که طبقه همکف و جنب آن واحدهای پذیرایی غیر قانونی را در خود جای داده است و تلاش‌های شهردار منطقه هم برای جلوگیری از ساخت و ساز و حتی توسعه آن هم به جایی نرسیده است این در حالی است که هفت مسجد در این محله با فاصله‌های کم فعال بوده و پذیرای مراجعه کنندگان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: این وضعیت یک محله در منطقه یک تهران است امیدوارم مسئولینی که این مسائل به آنها مربوط است به زودی تصمیم بگیرند و حداقل بحث فاضلاب مردم محله که اساسی‌ترین مشکل مردم است را حل و فصل کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران ساخت و ساز زمستان دفاع مقدس پول شورای شهر تهران شهرداری زلزله مشکلات شهرداری شورای شهر مشکلات مردم منابع طبیعی محیط زیست برق ساخت و ساز مسجد برنامه و بودجه شهر تهران ساخت و ساز شهرداری مسجد شورای شهر تهران ساخت و ساز ساخته شده بدون مجوز مجوز ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ تهران گفت: در حاشیه مسیل باختر، فضای بی دفاع شهری به متراژ بالا وجود داشت که معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود از همین رو با برنامه ریزی این مکان به گلخانه و شهربازی تبدیل شد.

صفر علی محمد با تاکید بر استمرار اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها برای جلوگیری از حضور مجدد افراد آسیب‌پذیر در این محل افزود: نظارت و پایش مستمر فضا‌ها و نقاط پاکسازی‌شده از معتادان، کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ افزود: همچنین با نصب صندلی، کاشت گونه‌های گیاهی و نورپردازی تلاش کردیم محلی در خیابان اجاره دار تقاطع پلیس برای تجمع کارگران فصلی ایجاد و ساماندهی کنیم.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم