Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@16:01:54 GMT

اشرف غنی به دنبال تابعیت لبنانی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۲۱۳

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان خبر داد که «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری این کشور برای کسب تابعیت لبنان تلاش می‌کند. ناطقان: «رحمت‌الله نبیل» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، از تلاش‌های اشرف غنی رئیس‌جمهور فراری آن کشور، برای به دست آوردن تابعیت کشور لبنان خبر داده است.

نبیل در واکنش به اظهارات «محبوب شاه محبوب» مسئول مطبوعاتی اشرف غنی مبنی بر اینکه او وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد، در توئیتی نوشت: خبرهایی وجود دارد که اشرف غنی درصدد به دست آوردن تابعیت لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محبوب همچنین مدعی شده بود همه ملاقات‌ها و تماس‌های رئیس جمهور فراری افغانستان که در امارات به سر می‌برد «مطابق با معیارهای دپلماتیک و اصول کشور میزبان سازماندهی می‌شود».

نبیل با مسئول دانستن اشرف غنی برای بحران کنونی افغانستان گفت: بیشتر ‌از ‌این خرد جمعی مردم را به‌ تمسخر نگیرید. عوام‌فریبی اشرف غنی مردم افغانستان را بدبخت کرد.

اشرف غنی ۲۴ مرداد ماه و با نزدیک شدن طالبان به کابل از افغانستان گریخت؛ به گفته منابع خبری، غنی با چمدان‌های حاوی ۱۶۹ میلیون دلار آمریکا و پس از آنکه اجازه ورود به آمریکا را نیافت، عازم امارات شد. منبع: مشرق برچسب ها: اشرف غنی ، تابعیت ، لبنانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اشرف غنی تابعیت لبنانی اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مردم افغانستان حمایت می کنیم

حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند