Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت با بیان اینکه باید مراقب باشیم منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود، گفت: رویه‌های تجاری غیرمعمول واردات را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی دانشجو، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار کرد: موضوع جلسه امروز در کلان تراز تجاری کشور بود؛ دغدغه نمایندگان در مورد مدیریت واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبات قبلی واردات ۲۵۰۰ قلم کالا ممنوع است، اما از رویه‌های تجاری غیرمعمول واردات این کالا‌ها انجام می‌شود که آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین مورد دیگر قاچاق است که طبق قول قبلی، تا پایان امسال سامانه جامع تجارت تکمیل می‌شود؛ این سامانه ابزار‌ها و زیرساخت‌های خوبی برای مدیریت قاچاق به ما می‌دهد.

وزیر صمت افزود: دغدغه نمایندگان مجلس و ما این است که در شرایطی که با کسری تراز تجاری مواجه هستیم، واردات مدیریت شود و کالایی وارد نشود که به اقتصاد کشور فشار وارد کند.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت صادرات خوب است، ادامه داد: قول داده بودم که در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ میلیارد دلار بیشتر صادرات داشته باشیم که چند ماه دیگر اخبار خوبی از این بخش می‌دهم.

فاطمی امین گفت: با این حال اگرچه وضعیت صادرات امسال بهتر از پارسال است، اما باز هم باید مدیریت کنیم و مواظب باشیم منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فاطمی امین منابع ارزی کالای لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس