Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رسول برگی روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز ، افزود: در برخی از مناطق تبریز از جمله محله شکلّی برخی خانه‌های تاریخی وجود دارد که گاهی تخریب و به آپارتمان تبدیل می‌ شوند که باید در راستای حفظ هویت تبریز نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.

وی همکاری بین شهرداری تبریز و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای ساماندهی خانه‌های تاریخی تبریز در راستای حفظ هویت شهری را ضروری خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگی همچنین از کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری شهرداری تبریز خواست تا در راستای لبیک به فرمایش مقام رهبری در خصوص نام گذاری اماکن و معابر به نام شهدا، نسبت به نام گذاری معابر و ساختمان‌ها و سالن‌ها به نام شهدا به‌ خصوص شهدای زن که هیچ جا نامی از آنها دیده نمی‌شود، اقدام کنند.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر تبریز تاکید و اضافه کرد: متاسفانه سگ‌های بدون صاحب گاهی در شهر موجب آسیب می‌شوند که البته این‌ حیوانات مخلوق خداوند بوده و حق حیات دارند اما لازم‌ است این حیوانات نیز با رعایت حق و حقوقشان، با نظارت کافی شهرداری ساماندهی شوند.

برگی با اشاره به درخواست تعاونی شرکت تاکسیرانی تبریز مبنی بر اعطای زمین برای احداث تعمیرگاه، گفت: شرکت تعاونی تاکسیرانی خواستار اختصاص محلی برای تعمیر تاکسی‌هاست، چراکه  وضعیت معیشت فعلی، رانندگان تاکسی را تحت فشار قرار داده است.

وی افزود: با اختصاص یک زمین به تعاونی می‌توانیم محلی برای تعمیر تاکسی‌ ها فراهم کنیم تا در این وضعیت اقتصادی کمکی به این قشر باشد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه از تحقق ۷۳ درصدی بودجه پیش‌بینی شده شهرداری خبر داد و گفت: ۸۰ درصد آن نقدی و ۲۰ درصد غیرنقدی بوده است.

علیرضا نوای باغبان افزود: طبق بودجه پیش‌بینی شده مبلغ ۲ هزار و ۵۸۵ میلیارد تحقق بودجه برای شهرداری مرکز و مناطق در ۶ ماه نخست امسال در نظر گرفته شده بود و از این رقم یک هزار ۷۵۳ تومان تحقق یافته است که در حدود ۷۳ درصد بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این رقم تحقق با توجه به شرایط خاص اقتصادی قابل قبول است و اینکه هر چقدر این رقم در ماه‌های آینده بیشتر شود، باعث انجام فعالیت‌های عمرانی بیشتری خواهد شد.

نوای باغبان اضافه کرد: هزینه‌های عمرانی پیش‌بینی شده مجموع مرکز و مناطق شهرداری تبریز یکهزار و ۷۹۴ میلیارد تومان بود که طی ۶ ماه گذشته، رقم تحقق یافته به مبلغ ۶۹۹ میلیارد تومان رسیده است که حدود ۴۰ درصد را شامل می شود.

برچسب‌ها شورای شهر تبریز آذربایجان شرقی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر تبریز آذربایجان شرقی شورای شهر تبریز آذربایجان شرقی میراث فرهنگی شهر تبریز پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان ها کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات شوراها دچار مشکلات قانونی است، افزود: از نظر محل، بودجه و امکانات مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانون آن حل شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقاء جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

دبیری با بیان اینکه مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار داشته و پیگیری می شود، تاکید کرد: تلاش داریم مشکلات حوزه بیمه حل شود.

استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه در راستای نگاه حمایتی از شهرداری ها و دهیاری ها، بودجه حوزه دهیاری ها در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در بحث حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها، از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۴۰۳ پرداختی به شهرداری های استان بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان و به دهیاری ها نیز ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: افزایش ۳۴۰ درصدی اعتبارات عمرانی، برگزاری مطلوب جشن احیاء ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط و… در زمره مسائلی است که در سفر هیات دولت به استان سمنان محقق شد.

کد خبر 6093285

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است