Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی این انجمن، در این مسابقه که تماما بصورت برخط و در صفحه اینستاگرمی این تشکل برگزار شد، ابتدا فراخوانی برای فرستادن نمونه های طراحی پوشش (استایلینگ) و عکاسی پوشاک داده شده و سپس ۷ گروهی که نمونه های ارسالی شان بالاترین امتیازها را گرفته بودند، به فینال راه یافتند.

در دور پایانی، گروهها (که متشکل از یک طراح پوشش و یک عکاس بودند) طی هفت روز مجموعه هایی در سه رشته "وینتج زنانه"، "کژوال مردانه" و "استایل انتخابی گروه" آماده و عکاسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان می توانستند در حداقل یک یا حداکثر هر سه رشته به رقابت بپردازند.

در این مسابقه، دو چالش عمده انتظار این جوانان را می کشیدند :

اول – عدم استفاده از مدل زنده

با توجه به خط مشی تازه دستگاههای ذیربط مبنی بر عدم استفاده از مدل زنده در آگهی ها و تبلیغات پوشاک، انجمن در پی آن بود که با استفاده از ذوق، استعداد و ذهن نوجوی این جوانان بتواند راه حلی یافته و زمینه استفاده ویژند(برند) های ایرانی را از آن فراهم آورد.

دوم – استفاده از پوشاک پوشیده شده و نه نو

به منظور غلبه بر روحیه تنوع طلبی افراطی حاکم بر صنعت بین المللی مد که همواره نکوهیده بوده و مایه از میان رفتن سرمایه های ملی و فردی و آلوده سازی محیط زیست جهان است، از شرکت کنندگان خواسته شد که با توجه به زمینه طراحی پوشش (استایلینگ) در مسابقه، بجای پوشاک نو، از نمونه های پوشیده شده استفاده کنند.

در پایان مهلت تعیین شده، عکسها برای قضاوت در اختیار داورهای گرامی قرار گرفتند.

در اینجا ضروری است که به تفکر چینش داورها نیز پرداخته شود. از آنجا یکی از منابع مهم اعتبار هر رقابت از مشروعیت ناشی از تخصص داورهای آن می آید، نهایت دقت در گرد هم آوردن هیئت داورها صرف شد : دو استاد باسابقه و شناخته شده طراحی پوشاک (سرکار خانم مینو پدرام و جناب آقای امیرحسین مهدی زاده)، یک کارآفرین نام آور صنعت (جناب آقای محسن اصفهانیان از شرکت گراد)، یک طراح لباس مطرح در سینما، تلویزیون و تئاتر (سرکار خانم الهام شعبانی) و یک استراتژیست برند و مدیر خلاقیت نامدار (جناب آقای فواد تجلی از استودیو کارنو) در این رقابت به یاری ما آمده و به قضاوت پرداختند.

به این ترتیب، مسابقه ما برگزیدگانش را شناخت :

گروه حائز مقام اول

برنده جایزه ۲۵ میلیون تومانی

سرکار خانم فریبا طالبی و جناب آقای فرامرز عصاره پور

گروه حائز مقام دوم

برنده جایزه ۲۰ میلیون تومانی

سرکار خانم الناز احمدی و جناب آقای سهیل کیفی

گروه حائز مقام سوم

برنده جایزه ۱۵ میلیون تومانی

سرکار خانم مژگان دادگر و جناب آقای عرفان قسمتی

در آئین پایانی مسابقه که در تاریخ ۲۱/۰۷/۱۴۰۰ در محل دفتر انجمن و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و به صورت بسیار محدود برگزار شد، ابتدا به برندگان خوشامد گفته شده و سپس خانم فریبا طالبی (استایلیست گروه برنده اول) به نمایندگی از گروه در سخنانی کوتاه بیان داشتند :" ابتدا ما از تمام عوامل برگزار کننده این رقابت سپاسگزاریم. این اولین مسابقه ترکیبی  بود که در ایران برگزار می شد که به نظر ما از سطح کیفی بالایی نیز برخوردار بود. حتما این نوع رقابت ها می توانند به رشد خلاقیت، تقویت رشته تبلیغات پوشاک و در نهایت اعتلای این صنعت بسیار مهم کشور یاری برسانند. به باور ما، گام کامل کننده این مسابقه، تداوم ارتباط میان انجمن و اعضای آن با برگزیدگان برای انجام پروژه های واقعی خواهد بود. به این ترتیب هم نتیجه بهتری از این رقابت ها گرفته میشه و هم مایه تشویق برای سایرین خواهد بود که در دوره های بعدی از استقبال بیشتری برخوردار خواهید شد"

پس از خانم طالبی، جناب آقای محسن اصفهانیان در سخنان کوتاهی ضمن ابراز شادباش به برندگان و سپاسگزاری از حضور آنان در این نشست صمیمی، بار دیگر آمادگی انجمن را برای یاری رسانی به هردو گروه استایلیست و عکاس اعلام نموده و بیان کردند :"هدف نهایی ما، کمک به رشد و افزایش فروش برند(ویژند) های ایرانی است که بعضا مشاهده می شود حتی با وجود برخورداری از کیفیت و بهای مناسب، در شرایط شکننده ای به سر می برند. این، مسئولیتی است که ما برای این تشکل قائلیم.

درباره رشته های انتخاب شده برای این رقابت، با توجه به اینکه –شوربختانه- حتی بسیاری از فعالان صنعت پوشاک (اعم از کهنه کاران و نوآمدگان) آشنایی درستی با تخصص طراحی پوشش (فشن استایلینگ) و نقش آن در رشد فروش محصولات ندارند، ضرورت آشنایی با استعدادها و یاری رساندن به رشد هرچه بیشتر آنها در این زمینه، ما را بر آن داشت که این دوره را به محوریت طراحی پوشش (فشن استایلینگ) اختصاص بدهیم. آنچه که در جریان مسابقه رخ داد نیز مهر تائیدی بر مهجور بودن این تخصص بود که بایستگی انتخاب ما را بیش از پیش ثابت کرد.

در پایان، از آنجا که هدفگذاری بلندمدتی برای هر یک از پروژه های انجمن انجام می شود، به امید خدا و با استفاده از تجربه ای که در این دوره به دست آمده، رقابت های بعدی با قدرت و اثرگذاری بیشتری برگزار خواهند شد که مسلما از نظرهای شما دوستان برگزیده نیز بهره خواهیم برد."

سپس جوایز هیئت داوان توسط سرکار خانم زعیم زاده - ریاست گرامی هیئت مدیره انجمن برند(ویژند) های پوشاک کشور- و نیز جناب آقای اصفهانیان به برندگان تقدیم شدند و نشست پایان یافت.

در پایان باید از تمامی سازمانها، افراد و دوستانی که انجمن ویژند(برند) های پوشاک کشور را در راه برگزاری این رقابت بی سابقه یاری نمودند، سپاسگزاری کنیم :

o کارگروه ساماندهی مد و لباس معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

o معاونت هنری وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

o حراست های معاونت هنری و مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

o دفتر نظارت و پیگیری حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

o پلیس امنیت و اماکن عمومی ناجا

o دوستانمان در شرکت نوآوران فن آوازه (دیجی استایل) که حامی ویژه مسابقه بودند.

o برند(ویژند) های ایرانی : آلماجین، امشاسپند، بادی اسپینر، تولیکا، جی پی ای JPA، زاگرس پوش، ژور، گراد، لاماسو شدو، مارال چرم

o شرکت فست کلیک

o تعاونی تامین نیازمندی های صنعت پوشاک

o سرکار خانم سمانه رضائی (طراح هویت بصری مسابقه)

o  و آقایان دکتر هومن یگانی و رضا سلامتی (مشاورهای ارشد ستاد اجرائی)

کد خبر 635052 برچسب‌ها لباس و پوشاک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لباس و پوشاک جناب آقای سرکار خانم طراحی پوشش اسلامی o

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران

مراسم قهرمان ایران با معرفی نفرات و تیم‌های برگزیده، در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

در ادامه این مراسم بخش دوم با انتخاب قهرمان فردا، برترین سرمربی و بانو و آقای ورزش ایران دنبال شد.

قهرمان فردا (دیپلم افتخار): محمد بیرانوند

بیرانوند پس از کسب این عنوان، گفت: امیدوار هستم بتوانم در المپیک موفق عمل کنم.

قهرمان فردا: امیررضا معصومی

فردین معصومی، پدر امیررضا معصومی، بیان کرد: خوشحال هستم که برای دومین سال پیاپی مردم فرزندم را به عنوان قهرمان فردا انتخاب می‌کنند و از رییس فدراسیون کشتی نیز تشکر می‌کنم که در راستای اعتلای کشتی‌گیران ایران تلاش می‌کند.

امیررضا معصومی نیز عنوان کرد: از مردم تشکر ویژه می‌کنم و دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم و امیدوارم روز به روز ورزش ایران پله‌های موفقیت را طی کند.

برترین سرمربی (دیپلم افتخار): حسین عبدی

برترین سرمربی: علی نادری

علی نادری، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از کسب این عنوان، بیان کرد: از مردم خوب کشورم تشکر می‌کنم و هیچ افتخاری بالاتر از شاد کردن دل مردم نیست و تیم ملی فوتبال ساحلی پرچم ایران را به اهتزار دراورد و ما جمع خیلی خوبی هستیم.

بانوی ورزش ایران: ناهید کیانی

ناهید کیانی، تکواندوکار ملی‌پوش ایران پس از  کسب بانوی ورزش ایران، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم از کسب این عنوان و این ارزشمندترین عنوانی است که در کل دوران ورزشم کسب کردم و این لحظه با لحظه کسب مدال جهان برابری می‌کند چرا که توسط مردم انتخاب شدم.

آقای ورزش ایران: امین میرزازاده

میرزازاده پس از کسب عنوان آقای ورزش ایران، بیان کرد: این افتخار را دارم که از دستان پر مهر مردم چنین عنوانی را کسب کنیم و امیدوارم خداوند ورزشکاران کشور را یاری کند و جنگیدن برای وطن وظیفه سرباز وطن است و امیدوارم لایق باشم و باید بدانم هیچ نامی بلندتر از نام مردم ایران وجود ندارد.

ادامه دارد . . .

دیگر خبرها

  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان