Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز در جلسه شورای مسکن با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص ساخت یک میلیون واحد مسکونی گفت: شعار دولت در خصوص مسکن به عنوان یکی از مهمترین شعار‌های راهبردی و بر اساس برنامه ریزی است.

او با بیان اینکه در استان‌های شمالی محدودیت‌هایی برای تأمین زمین وجود دارد، افزود: با توجه به سهمیه ۲۸ هزار واحدی گیلان که بر اساس تراکم جمعیت در نظر گرفته شده است، باید به دنبال راهکار و گره‌گشایی از امور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار به وجود جنگل و دریا و پیوستگی شهر‌های استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی اراده‌ها برای ویلاسازی و تغییرکاربری‌ها وجود دارد، اما باید ضمن حفظ کاربری و حریم شهر‌ها و روستاها، اراده لازم برای تأمین مسکن هم وجود داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه برای آن دسته از محرومان به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به واسطه مهاجرت از روستا به شهر، در حاشیه شهر سکونت داشته و از مسکن برخوردار نیستند نیز باید برنامه ریزی شود، ادامه داد: در این مسیر با بررسی کارشناسانه سیمای شهری، معماری و فرهنگ بومی در نظر گرفته شود.

او عزم جدی، هم اندیشی، هم افزایی و هم پوشانی را برای کسب توفیق در اجرای طرح جهش تولید ضروری دانست و گفت: در انبوه سازی با در نظرگرفتن مزایای طرح مسکن مهر باید ضعف‌ها و نواقص آن رفع شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در جلسات نباید فقط به گفتگو بسنده شود و باید برای تحقق تصمیمات زمانبندی مشخص کنیم، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی تا پایان آبان ماه فرصت دارند نخستین مجوز آغاز ساخت مسکن در طرح جهش تولید را صادر کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت مسکن طرح جهش تولید مسکن تغییر کاربری غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان عصر امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) پس از بازدید از روستای امامزاده ابراهیم شفت با بیان اینکه ساختار این واحد‌ها بسیار تودرتو بوده است، گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری امامزاده ابراهیم در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و باید به طور کامل بازسازی شود.

او افزود: در این میان ۳۸ واحد تجاری، مسکونی دیگر نیز نیازمند تعمیرات هستند ضمن اینکه هنوز بررسی‌ها در دست تکمیل است و احتمال تغییر این آمار وجود دارد.

معاون استاندار گیلان تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث مورد پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای آنها بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود که در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند.

فکور همچنین گفت: تعدادی از خانوار‌ها نیز بیمه نبودند که استاندار پیگیر موضوع رسیدگی به وضعیت آنها است و در این خصوص نیز به هیئت دولت گزارشی ارائه شده، امید است به آنها کمک و تسهیلاتی ارائه شود.

به گفته او، پس از آتش سوزی این منطقه جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد تا امور در سریعترین زمان رسیدگی شود و این بازدید نیز پیرو جلسه ستاد بحران استان و پیگیری دستورات استاندار مبنی بر رسیدگی به مسائل مختلف مردم آسیب دیده انجام شد و وضعیت این خانوار‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: موضوع اسکان و تغذیه این خانوار‌ها و اقدامات انجام شده برای آنها طی دو، سه روز گذشته بررسی شد که اسکان آنها از سوی هلال احمر انجام شده و چادر‌هایی در اختیار خانوار‌هایی که ملک آنان در آتش سوزی نابود شد، قرار گرفته و چند سوئیت نیز از سوی فرمانداری شفت و جهاد کشاورزی برای اسکان آنان فراهم شد.

فکور تصریح کرد: در زمینه تغذیه و غذای گرم برای این خانوار‌ها هم مشکلی وجود ندارد و کار به خوبی انجام می‌شود.

معاون استاندار گیلان افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در اسرع وقت مشکلات آسیب دیدگان از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت را فراهم سازیم که در این راستا همه دستگاه‌های مربوطه پای کار هستند.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد