Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «منوچهر فخری» روز یکشنبه در مراسم معارفه شهردار اسلام آباد غرب که با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص های مهم در عرصه مدیریت در هر زمان و مکانی، میزان تاثیرگذاری یک سازمان، نهاد و اداره در مباحث مرتبط با مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطوری که مشخص است یکی از اثرگذارترین سازمان های موجود در هر شهر و استانی، حوزه مدیریت شهری و شهرداری است؛ زیرا شهرداری یک رابطه مستقیم با مردم در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنی و سایر بخش ها دارد و به همین جهت این بخش معمولاً با حساسیت هایی همراه است و به همین دلیل انتخاب شهردار یک فرآیند و پروسه ای مهم و شاید زمانبر باشد.

مدیریت شهری باید در دست شهردار باشد

مقام عالی استان در حوزه عمرانی تصریح کرد: فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود باید دارای خصوصیات مختلفی از جمله توانمندی و کارآمدی باشد تا بتواند به عنوان یک مسئول در عرصه مدیریت شهری به ارائه خدمت بپردازد.

فخری با بیان اینکه در حوزه شهری باید به مدیریت شهری نگاه و توجه ویژه داشته باشیم، گفت: ضروری است که مدیریت شهری در ید شهردار قرار بگیرد و باید توجه داشت که یکی از مباحث مهم در جوامع توسعه یافته بحث مدیریت واحد شهری است یعنی یک شهردار زمانی می تواند کارها و برنامه های خود را به درستی انجام دهد که تمام جمیع مدیریت شهری را در اختیار داشته باشد و به راحتی بتواند تمام مواردی که قانونگذار به عهده آن گذاشته، انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بزرگ شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان دومین شهرستان استان بعد از کرمانشاه،بیان داشت: شهرستان اسلام آباد غرب دارای مردمانی فهیم، شجاع، انقلابی و شهید پرور می باشد و این شهر در زمان جنگ هم خدمات زیادی به کشور ارائه کرد لذا مردمان آن توقع دارند که تلاش ها و پیگیری های بیشتری برای توسعه این شهر صورت گیرد و همچنین با توجه به اینکه این شهر فاصله کمی که با مرکز استان دارد لذا هر گونه تغییر و تحول در کرمانشاه در اسلام آباد نیز تاثیرگذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، همچنین شورای شهر اسلام آباد غرب را یکی از شوراهای خوب عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه چه در دوره های گذشته و چه در حال حاضر اسلام آباد غرب از شهرهایی است که همیشه دارای شورای شهر و شهرداران خوبی بوده لذا همین همفکری و همراهی می تواند زمینه بسیار مناسبی برای توسعه شهر اسلام آباد غرب باشد و هر جا که اختلاف بین شورای شهر و شهرداری وجود دارد قطعاً مردمان آن دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل در توسعه شهری، وجود یک برنامه کاری جامع و کارآمدی است از شهردار جدید اسلام آباد غرب خواست که نسبت به تهیه برنامه چهار ساله اقدام کند و کارهای خود را بر مبنای این برنامه اجرایی کند.

شهرداران باید برنامه داشته باشند

مقام عالی استان در حوزه عمرانی استان گفت: اگر برنامه ها بر مبنای سلیقه طراحی شوند منجر می شود که شهرداری بعدی هم برنامه های خود را اجرایی کند اما اگر برنامه ها بر مبنای برنامه جامع تدوین شوند، منجر می شود که شهرداران بعدی هم برنامه شهردار قبلی را دنبال کنند.

فخری همچنین نداشتن برنامه را یک آفت برای شهرداری ها عنوان کرد و بیان داشت: بجای اینکه از نیروها و پرسنل شهرداری بخواهیم که برای شهرداری کار تعریف کنند ما برای آنها کار تعریف می کنیم که همین کارها منجر می شود که به خوبی نتوانیم از توان و تجربه پرسنل استفاده کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: موضوعی که باید برای شهرداری بسیار مهم و با اهمیت باشد توجه به اجرای دقیق پروژه های عمران شهری است که این موضوع منجر به امید و انگیزه بیشتر مردم آن شهر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به قانون جذب و استخدام رسمی فرزندان ایثارگر در دستگاه های اجرایی از شهرداری ها خواست هر چه سریعتر از این فرصت برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی به استخدام رسمی استفاده کنند.

وی همچنین توجه به مدیریت پسماند و اجرای کمربندی اسلام آباد غرب را از مهمترین اولویت های کاری توسط شهرداری عنوان کرد.

فخری در پایان سخنان خود با اشاره به درگیری مستقیم شهر اسلام آباد غرب در جنگ تحمیلی و شجاعت مردمان این شهر در ایستادگی در مقابل متجاوزان رژیم بعث عراق گفت: این شجاعت، شهامت و عطر شهادت باید در شهر طنین انداز شود تا هر مسافر و زائر عتبات عالیاتی که وارد این شهر می شود این شهادت طلبی و شهامت مردم بزرگوار شهر اسلام آباد غرب را حس کند.

در این مراسم «بهنام افشین» به عنوان شهردار جدید اسلام آباد غرب معرفی شد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه شهرداری اسلام آباد غرب شورای شهر جنگ تحمیلی اسلام آباد غرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه شهرداری اسلام آباد غرب شورای شهر استانداری کرمانشاه شهرداری اسلام آباد غرب شورای شهر جنگ تحمیلی اسلام آباد غرب شهر اسلام آباد غرب مدیریت شهری شورای شهر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟