Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:18:10 GMT

برنامه دولت سیزدهم برای مدیریت بازار ارائه شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۱۴۹۶

برنامه دولت سیزدهم برای مدیریت بازار ارائه شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت اقتصادی رییس جمهوری مهمترین رکن اقتصادی دولت است و در این نشست نمایندگان نظرات و اولویت‌های اقتصادی کشور و چشم انداز اقتصادی و چگونگی حل مشکلات مردم را مطرح کردند.

غلامرضا مرحبا در خصوص نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز اعضای کمیسیون برای نخستین بار میزبان محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری بودند و طرفین بر ادامه جلسات و همکاری‌های مشترک میان معاونت اقتصادی و کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاونت اقتصادی رئیس جمهوری مهمترین رکن اقتصادی دولت است و در این نشست نمایندگان نظرات و اولویت‌های اقتصادی کشور و چشم انداز اقتصادی و چگونگی حل مشکلات مردم را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نداشتن الگوی اقتصادی برای حل مشکلات، چالش در بخش پروژه‌های عمرانی و تخصیص بودجه این بخش و واردات خودرو از محورهای نشست امروز نمایندگان با معاون اقتصادی رئیس جمهوری بود.

مرحبا با اشاره به سخنان رضایی و تاکید وی بر لزوم انسجام بین دولت و مجلس تاکید کرد: معاون اقتصادی رئیس جمهوری در این نشست به حل مشکل تورم، کنترل و تنظیم بازار، نحوه مدیریت اقتصاد کشور اشاره و تاکید داشت که دولت در این زمینه برنامه دارد و قرار است اجرای این برنامه‌ها از شکل روزمرگی خارج شود.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست محورهای مهمی چون کسری بودجه، موضوع انرژی، میزان نقدینگی و نظام بانکی مطرح شد که معاون اقتصادی رئیس جمهوری از برنامه‌ریزی دولت در این بخش‌ها خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دو حقوقدان معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه برای تصدی جایگاه عضویت حقوقدان شورای نگهبان در نشست امروز خبر داد و تاکید کرد: با توجه به آنکه محمد دهقان از اعضای حقوقدان شورای نگهبان به ریاست جمهوری منتقل شده است، دو نفر از بزرگان برای تصدی عضو حقوق دادن شورای نگهبان پیشنهاد شدند که امروز در کمیسیون حاضر شدند و با اعضای کمیسیون تبادل نظر کردند.

کد خبر 532363

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غلامرضا مرحبا کابینه دولت سیزدهم دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معاون اقتصادی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز از موافقت مجلس و دولت با اختصاص ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز قوه مقننه، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن از مجموع 194 نماینده حاضر با 146 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه و پس از تصویب کلیات قالیباف رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه 1403 (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این باره برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.

رئیس مجلس بیان کرد: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول 7 وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده‌اند که از محل تراز جداول، 10 همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی