Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@03:55:10 GMT

جواب تست PCR قابل اطمینان است؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۱۸۴۳

جواب تست PCR قابل اطمینان است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهزاد مهدویا از تست PCR به عنوان یکی از راه های تشخیص ابتلا به کرونا یاد کرد و افزود: بسیاری افراد جهت اطمینان از ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا این تست را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در 30 تا 35 درصد موارد جواب تست PCR منفی کاذب است، گفت: این تست بصورت قطعی و 100درصدی قابل اطمینان نیست و در 30 تا 35 درصد موارد امکان دارد فرد مبتلا بوده و جواب تست او منفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدویان گفت: بنابراین در افرادی که علائم کرونا را دارند اما جواب تست PCR آنها منفی شده، نباید به جواب تست اطمینان کرد و باید احتمال خطا را داد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: زمانی در این افراد می‌توان به جواب منفی تست تا حد زیادی اطمینان پیدا کرد که دو تا سه روز پس از شروع علائم تست PCR گرفته شده و در صورت منفی شدن جواب آن مجددا 24 ساعت بعد تست دیگری گرفته شود، اگر جواب تست دوم هم منفی شد با احتمال بالایی می توان گفت که فرد به کرونا مبتلا نیست.

مهدویان خاطرنشان کرد: هرچند با وجود دو بار تست منفی باز هم نمی توان به قطعیت 100 درصدی رسید، چرا که احتمال خطای تست PCR در مورد کرونای دلتا بیشتر است.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سی تی اسکن هم یکی ازروش های تشخیص مهم در مبتلایان کرونا است، گفت: این روش برای همه افراد توصیه نمی شود و تنها افرادی که تنگی نفس داشته و سطح اکسیژن خون آنها کمتر از 93 درصد باشد، سی تی اسکن برای آنها تجویز می شود.

وی افزود: انجام سی تی اسکن در دو، سه روز نخست بیماری کاربردی ندارد، چرا که هنوز ریه ها درگیری چندانی پیدا نکرده اند و بطور معمول چند روزی بعد از شروع علائم انجام این روش با تشخیص پزشک صورت می گیرد.

پربیننده ترین درمان گرفتگی رگ قلب با این روش رنگ‌ بندی جدید کرونایی کشور علت طاسی سر کشف شد! این ورزش را دیگر انجام ندهید! کشف درمانی جدید برای کووید ۱۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تست کرونا جواب تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است

ایسنا/تهران فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران گفت: تلاش های آموزش و پرورش در برنامه های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزش های دینی و الهی قابل تقدیر است.

سردار ولی زاده با بیان اینکه زحمات و تلاش های آموزش و پرورش در برنامه های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزش های دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

 وی به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیت استفاده می‌کند.

 سردار ولی زاده در ادامه بیان کرد: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود را به نسل امروز منتقل کنیم، می‌توانیم بگوییم یادواره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می شود، اثر بخش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نیز بیان کرد: سپاه حافظ نظم و سنگربان انقلاب اسلامی در مقابل هجمه های دشمنان است که رسالت خویش را به خوبی در همه عرصه ها انجام می دهد.

 بهرامی افزود: ما در آموزش و پرورش به عنوان سربازان و پاسداران عرصه تعلیم و تربیت در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: عملیات وعده صادق موجب خرسندی و خوشحالی مردم شد و جواب محکم و نمایش قدرت ایران اسلامی برای دشمن بود و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت که جا دارد از دلاوری و سلحشوری نیروهای سپاه تقدیر و تشکر کنم.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران افزود: همکاری همه جانبه خود را با مجموعه کمیته ها به نیت دعای خیر شهدای گرانقدر اعلام می‌داریم، چرا که به این میراث گرانبها و فرهنگ ارزشمند شهدا از عمق جان، اعتقاد و علاقه داریم و هرکاری که در عرصه کنگره شهدای استان تهران باشد با آغوش باز انجام می دهیم.

 بهرامی در ادامه بیان کرد: محبت عظیمی که خانواده‌ های معظم شهدا دارند به گونه‌ای است که دیدار با هر یک از خانواده‌ های شهید فرهنگی یا دانش آموز، مکتب درسی برای ما از لحاظ مدیریتی و ارزشی است.

وی افزود: کنگره شهدای استان تهران را در پیش رو داریم و نقش معلمان و مدیران آموزش و پرورش در این کنگره مشخص است.

 در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است