Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی یکشنبه شب در پایان سفر خود به خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود و دستور رئیس مجلس شورای سلامی از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید و گزارش کاملی از وضعیت این منطقه برای ارائه آماده کردند.

وی ادامه داد: آوار برداری در مناطق زلزله زده اندیکا شروع و اسکان موقت با نصب چادر توسط هلال احمر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  افزود: در این بازدید وضعیت جاده دسترسی و آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت و گزارش جامع آن فردا در مجلس شورای اسلامی  و با حضور رییس مجلس و وزیران کشور، نیرو و راه و شهرسازی برای تصمیم گیری لازم ارایه می شود.

وی با اشاره به بازدید از محله های حاشیه ای و کم برخوردار اهواز گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس در ادامه این سفر، از محلات حاشیه ای اهواز بازدید و با اهالی این محله ها گفت وگو کردند و با مشکل آنها از نزدیک آشنا شدند.

رضایی، دفع فاضلاب و آب های سطحی را مهمترین مشکل کنونی اهواز دانست و افزود: اجرای کامل شبکه فاضلاب در اهواز نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که در گام اول قراردادی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال میان وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای آن به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد ریال از این قرارداد در بودجه امسال آورده شده است که به دلیل اینکه تا کنون درصد اندکی از این بودجه تخصیص یافته است، در کمیسیون عمران مجلس سرعت بخشی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتناع وزارت نفت برای پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری های خوزستان تاکید کرد: این حق قانونی که می توان بخش مهمی از مشکل خوزستان را برطرف کند در کمیسیون عمران با حضور وزیران مختلف دولت به صورت جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به خوزستان، علاوه بر حضور در مناطق زلزله اندیکا و بررسی روند بازسازی این مناطق، از برخی محله های کم برخوردار اهواز از جمله کوی علوی و کوی سیاحی بازدید کردند.

روز جمعه گذشته هفتم مهر نیز رییس جمهوری به همراه معاون اول خود، وزیر کشور ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس بنیاد مستضعفان وارد شهرستان اندیکا شدند و به صورت میدانی از مناطق آسیب دیده از زلزله بازدید و با مردم این منطقه گفت و گو کردند.

رییس جمهوری در این بازدید دستور فوری رسیدگی به مناطق آسیب دیده از زلزله در اندیکا را صادر کرد.

 از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی اهواز پروندهٔ خبری زلزله در اندیکا و تلاش‌ دولت برای جبران خسارت وارد شده به مردم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی سازمان مدیریت بحران کشور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محمدرضا رضایی کوچی اهواز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد ریال مناطق زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم