Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، قادر آشنا یکشنبه‌شب در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: کردستان در عرصه فرهنگ و هنر پیشتاز است و جشنواره تئاتر مریوان سرآمد تئاتر خیابانی و جزو افتخارات در کشور است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تئاتر و حوزه تفکر و اندیشه طرفداران زیادی دارد و شاهد این ادعا همین شوق حضور هنرمندان و استقبال مردم در جشنواره‌ها از جمله تئاتر خیابانی مریوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: در نظام‌های سیاسی میزان مدارا و تحمل با سنجش اهمیت تئاتر انجام می شود و ایران از بهترین‌های تئاتر در جهان است که در شبانه‌روز ۱۳۰ اجرا صورت می‌گیرد.

به گفته آشنا، این به معنای تفکر، خودباوری و خوداتکایی است و اینکه نطام سیاسی اجازه داده تا به وسیله تئاتر به نقد کشیده شود.

وی خاطرنشان کرد:  تئاتر خیابانی در دوران شیوع کرونا جای تئاتر صحنه‌ای را هم پر کرد و تئاتر خیابانی مریوان توانست چراغ این هنر را روشن نگه دارد.

این مقام مسوول ابراز امیدواریی کرد، جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هر ساله رونق یابد، ضمن اینکه امسال بخش بین‌المللی آن تعطیل بود و این نقیصه در جشنواره فجر هم وجود داشت که در تلاش هستیم آن را رفع کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از برگزاری جشنواره مریوان در سال آینده، اظهار داشت: بودجه امسال تئاتر در کشور ۱۸۰ میلیارد ریال بود که دولت ۳۴۰ میلیارد ریال اختصاص داد و همه آن جذب شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار اختصاص یافته به استان‌های کشور را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال ۱۶ بودجه حمایتی از تئاتر مصوب شد که نیمی به حمایت از استانها اختصاص یافت، ضمن اینکه تریبون تئاتر ایران در دوران کرونا راه‌اندازی و مستند تئاتر ایران به ویژه در غرب ایران مصوب شد.

آشنا افزود: باید مختص شهر مریوان برای اجرای تئاتر خیابانی در طول سال برنامه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم اظهار داشت: در طول برگزاری و قبل از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اهالی رسانه پای کار و گزارشهای تصویری و مکتوب و تلویزیونی بسیار عالی تهیه کردند و اطلاع رسانی بال پروازی برای تئاتر خیابانی مریوان بود.

عبید رستمی بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره در سال آینده تاکید کرد و یادآور شد: در زمینه توسعه زیرساختها به تناسب استقبال مردم از هنر، جانمایی‌های درستی در داخل شهر مریوان ایجاد شد اما محوطه دریاچه زریوار مدیریت واحد ندارد با اینکه به دنبال ایجاد جانمایی در چند مکان هستیم.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنج آبان شروع و تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان ادامه خواهد داشت.

نمایش‌های راه‌یافته به این جشنواره ۴۱ اثر بوده که ۱۶ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان، سه اثر در بخش دگرگونی‌های اجرایی و پنج اثر هم در بخش ویژه(ایثار و شهادت) به مرحله نهایی راه یافت. ضمن اینکه بخش برگزیده جشنواره(جشنواره جشنواره‌ها) هم برگزار خواهد شد. ۲۷ اثر خارجی هم متقاضی نمایش است که تعدادی از آنها در فضای مجازی و به صورت آنلاین پخش خواهد شد. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ هنر نشست خبری قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی تئاتر خیابانی مریوان بودجه تئاتر تئاتر خیابانی مریوان میلیارد ریال بین المللی اثر در بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: روستای سلین سروآباد در استان کردستان با ۵۵ میلی‌متر بارندگی، دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: روستای سلین با ۵۵ میلی‌متر و شهر سروآباد با ۴۸ میلی‌متر در رده‌های دوم و چهارم پربارش‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته قرار گرفتند.

وی افزود: شهرهای بیجار نیز ۳۳.۵ میلی‌متر، بانه ۳۳، مریوان ۳۲، سقز ۳۰، سنندج ۲۵، دیواندره ۲۴، کامیاران ۲۱، دهگلان ۱۹ و قروه ۱۱ میلی‌متر بارش را در شبانه‌روز گذشته داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: امروز بارش‌ها به صورت پراکنده و بیشتر در بخش غربی استان همچون شهرهای بانه، مریوان و سروآباد ادامه دارد و فردا نیز در شهرهای مریوان و سقز وقوع بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

پناهی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وضعیت هوای استان پایدار است، اما در صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد افت دمای هوا خواهیم بود به گونه‌ای که در ارتفاعات مرکزی، شمالی و شرقی استان به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوای روزانه افزایشی بوده و به طور میانگین انتظار داریم حدود شش تا هفت درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

کد خبر 751467

دیگر خبرها

  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر