Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شمسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تداوم این روند در مجموع هزینه نگهداری تجهیزات و شبکه را برای اپراتورهای تلفن همراه به شدت افزایش داده است.

وی ادامه داد: سرقت کابلهای مسی شبکه مخابرات و تجهیزات سایتهای بی.تی.اس تلفن همراه آن قدر زیاد و سریع روی می‌دهد که اپراتورها برای تامین مجدد تجهیزات تاسیسات مخابراتی و راه‌اندازی شبکه ارتباطی با مشکل مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استانهای گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گفت: سرعت و دفعات این سرقتها به حدی است که مشاهده شده یک سایت مورد دستبرد سارقان در پی اقدامات تخصصی برای ترمیم و راه‌اندازی آن به فاصله تنها یک هفته دوباره مورد سرقت قرار می‌گیرد.

شمسایی هدف بسیاری از آسیبهای وارده به تجهیزات مخابراتی را سرقت سیم و کابل مسی ذکر و بیان کرد: کابینهای بی.تی.اس تلفن همراه نیز در همین چارچوب مورد دستبرد سارقان خرابکار قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: دزدان تجهیزات مخابراتی هنگام دستبرد به سایتها و مواجهه با فیبرنوری، کل کابین بی.تی.اس تلفن همراه را سرقت و همین کابین را پس از لخت کردن آن در گوشه‌ای رها می‌کنند و همین اقدام خرابکارانه سارقان تجهیزات مخابراتی باعث ایراد میلیاردها ریال ضرر به اپراتورهای تلفن همراه می‌شود. 

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشورگفت:سارقان خرابکار در دستبرد به پستهای بی.تی.اس تلفن همراه اقلامی چون فنس، باطری، کولر گازی، تجهیزات تخصصی خنک‌کننده، دوربین نظارتی و حتی بخشی از دکلهای مخابراتی را غارت می کنند.

شمسایی افزود: هم‌اینک به طور ماهانه گزارشهای متعددی از دستبرد سارقان دکلها و تجهیزات مخابراتی به مجموعه نظارتی شرکت مخابرات در شمال شرق کشور ارائه می‌شود گرچه گاه این سرقتها منجر به از کار افتادن سایتهای بی.تی.اس نمی‌شود ولی پایدار نگهداشتن فعالیت سایت و عملیات ارتباطی در چنین سایتهایی نیازمند هزینه و کار تخصصی برای تجهیز دوباره آنهاست. 

وی ادامه داد: علاوه بر گزارش سرقتها به نهادهای امنیتی، انتظامی و استانداریهای منطقه، ظرف چهار ماه اخیر اپراتورهای مخابراتی ملزم به رعایت الزامات امنیتی و ارتقای کارآیی تجهیزات برای مقابله با دستبرد به ایستگاههای مخابراتی شده‌اند. 

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استانهای گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی گفت: برخی از سایتهای مخابراتی آن قدر ارزشمند هستند و یا در برخی مناطق آمار سرقتها به حدی زیاد است که اپراتورها ناگزیر از به کارگیری مستقیم نیروی انسانی برای حفاظت آنها شده‌اند. 

شمسایی افزود: اپراتورها همچنین استفاده از دزدگیرهای الکترونیکی و دوربینهای نظارتی را در محدوده سایتهای بی.تی.اس برای مقابله با دستبرد و پیشگیری از سرقتهای خرابکارانه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: تراکم جمعیت در جغرافیای جنوب خراسان رضوی و همچنین خراسان جنوبی رضوی کم است و مکان استقرار سایتهای مخابراتی از مراکز جمعیتی فاصله دارند لذا زمینه سرقت در این منطقه فراهم‌تر به نظر می‌رسد با این وجود سرقت تجهیزات مخابراتی در جنوب خراسان رضوی و همچنین خراسان جنوبی کمتر از مناطق مرکزی و شمالی خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد. 

برچسب‌ها مشهد سرقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلفن همراه خراسان جنوبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان خراسان شمالی تجهیزات شبکه دکل مخابراتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سرقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشهد سرقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلفن همراه خراسان جنوبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان خراسان شمالی تجهیزات شبکه دکل مخابراتی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بی تی اس تلفن همراه تجهیزات مخابراتی خراسان رضوی خراسان شمالی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد