Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:44:55 GMT

روایتی دیگر از تسخیر لانه جاسوسی 

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۳۰۸۸

روایتی دیگر از تسخیر لانه جاسوسی 

میعاد شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آموزش ایرنا با بیان اینکه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت روز تاریخی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سلسله برنامه های با عنوان (حماسه تسخیر، آغازگر پیشرفت) برگزار می کند، اظهار داشت: امسال نیز تجمع بزرگ همانند سال های گذشته با حضور دانش آموزان و دانشجویان بصیر و انقلابی به عنوان افسران جنگ نرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همایش «روایت تسخیر» اما موضوع ویژه ای است که امسال بسیج دانشجویی برنامه ریزی و برگزار می کند، این همایش بزرگ روز ۱۲ آبان از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی - دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) با حضور شماری از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی آمریکا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران دولت سیزدهم برپا می شود.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده همایش تخصصی و بین المللی «جهان پسا آمریکا» ۱۱ آبان به همت دانشجویان جامع دانشگاه امام حسین (ع) از ساعت هشت صبح تا ۱۷ بعدازظهر در مجتمع فرهنگی - دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار می شود.

مسوول روابط عمومی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب روایت تسخیر و رونمایی از سامانه اطلاعات و اسناد افشا شده در لانه جاسوسی که به صورت سامانه ای در فضای مجازی راه اندازی شده است از دیگر برنامه های اجرایی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان است.

شیخی از برگزاری نمایشگاه "در راه پیشرفت" از ۱۲ تا ۱۹ آبان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر با موضوع پیشرفت ها و دستاوردهای هسته ای با همکاری سازمان انرژی اتمی و بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که بازدید آن برای عموم آزاد است شرکت های که در حوزه فناوری های هسته ای فعالیت و دستاوردهای مختلف علمی خود را در معرض دید عموم می گذارند.

وی توضیح داد: در این نمایشگاه برخی امکانات، تجهیزات و دستاوردهای جدید صنعت هسته ای به نمایش گذاشته می شود.  

به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷(روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸» است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی داشته می شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیأت حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی ها و دخالت های بیشمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده برمی ‌داشت. امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

برچسب‌ها لانه جاسوسی سازمان بسیج دانشجویی کشور ایالات متحده آمریکا همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لانه جاسوسی سازمان بسیج دانشجویی کشور ایالات متحده آمریکا لانه جاسوسی سازمان بسیج دانشجویی کشور ایالات متحده آمریکا همایش بسیج دانشجویی لانه جاسوسی ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد در جریان اعتراض‌ها و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا تاکنون ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت‌های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6095038

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • حمایت دانشجویان مشهدی از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند