Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@14:25:18 GMT

تداوم روش‌های دردناک و زجرآور اعدام در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۳۱۳۷

تداوم روش‌های دردناک و زجرآور اعدام در آمریکا

رایج‌ترین روش اعدام در آمریکا، سبب درد طاقت فرسای محکومان به اعدام می‌شود.

به گزارش مشرق، روش‌های مختلفی از اعدام در آمریکا مجاز هستند که مرگ همراه با زجر و دردی طاقت فرسا را برای محکومان به اعدام رقم می‌زنند.

به گزارش «ایندیپندنت و آکسیوس»، اعدام با درد و زجر یک مرد سیاه پوست در ایالت «اوکلاهما» آمریکا نیز نتوانست پروتکل اعدام با تزریق کُشنده در این ایالت را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعدام افراد دارای معلولیت ذهنی در آمریکا با شیوه‌های گوناگون

اوکلاهما که روند اعدام با تزریق کُشنده را به دلیل اعدام‌های زجر آور در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ متوقف کرده بود، پس از اجرای حکم اعدام اخیر با انتقادهای زیادی مواجه شد، اما مقام‌های زندان این ایالت تاکید دارند که حاضر به تغییر پروتکل اعدام نیست.

روش‌های مختلفی از اعدام در آمریکا مجاز هستند که برخلاف ادعاهای مبنی بر بی درد و رنج بودن، مرگی زجرآور را برای محکومان به اعدام رقم می‌زنند.

اعدام با صندلی الکتریکی در ۸ ایالت، اتاق‌های گاز در ۷ ایالت و جوخه‌های تیراندازی در ۴ ایالت و تزریق کُشنده در دیگر ایالت‌های اجراکننده اعدام در آمریکا، مجاز هستند.

پزشکان در مورد دردناک بودن مرگ با تزریق کُشنده به عنوان رایج‌ترین شکل اعدام در آمریکا هشدار داده اند.

نتایج کالبدشکافی به قطعیت پزشکی اشاره می‌کند که زندانیان محکوم به اعدام فدرال پس از تزریق داروهای کُشنده، دردی طاقت فرسا را تحمل می‌کنند.

به گفته یک پزشک و متخصص اخلاق پزشکی، زندانیان محکوم به اعدام در هنگام اجرای حکم، حس غرق شدن یا خفگی را تجربه می‌کنند که دردناک‌ترین احساس‌های شناخته شده هستند.

زجر آور بودن اعدام با تزریق کُشنده سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های دارویی در آمریکا، استفاده از داروهای خود برای این امر را ممنوع و از عرضه مواد شیمیایی برای تزریق کُشنده خودداری کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان آمریکا جو بایدن حقوق بشر اعدام در آمریکا تزریق ک شنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی بیان کردند که اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است.

به گزارش ایسنا، موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد؛ خیلی زود به «دانشگاه نیویورک» در همان شهر، «دانشگاه هاروارد» در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست، «دانشگاه ییل» در شهر نیوهیون در ایالت کنتیکت و «دانشگاه کارولینای شمالی» در شهر رالی در ایالت کارولینای شمالی و دانشگاه براون در رود آیلند رسید و همچنان به سرعت در حال گسترش است.

خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا و گسترش دامنه آن به سایر دانشگاه ها و اروپا وحشت شدیدی را دولت های آمریکایی و اروپایی ایجاد کرده است.

به دنبال اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه و نسل کشی رژیم صهیونیستی، تعدادی از نمایندگان مجلس مطالبی را در صفحات مجازی خود در توییتر سابق (ایکس) منتشر کردند که در زیر می‌خوانید.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«زن زندگی آزادی که دیروز آمریکا برای ما تجویز کرده بود را می‌توان امروز در دانشگاه‌های آمریکا مشاهده کرد. رفتار وحشیانه با آن دختر دانشجو و دستگیری آن استاد زن، جرمشان این بود که به خاطر جنایت رژیم علیه زنان غزه، اعتراض کرده بودند.»

مصطفی میرسلیم نماینده تهران:

«اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است؛ این ندای ⁧حق⁩ را دولتمردان آمریکا و اسرائیل باید بشنوند؛ سرکوب آن توهین به وجدان ⁧بشریت⁩ است.»

احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس:

«دستبند بر دستان ⁧استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا⁩ نمود و نمادیست از ⁧سیاست سرکوب⁩ سیستماتیک در غرب که البته بسی پیچیده و پنهان اعمال می‌شود و اکنون پرده‌ی پنهان‌کاری فروافتاده و کوس رسوایی آن به صدا درآمده است.»

علیرضا عباسی نماینده کرج:

«کشورهای غربی میخواستند رژیم اشغالگر قدس، سرباز راهبردیشان در منطقه باشد! ولی حمایت‌های افراطیشان از جنایت‌های وحشیانه این رژیم خصوصا بعد از طوفان الاقصی، آبروی نداشته‌شان در زمینه حقوق بشر، نسل‌کشی و حقوق زنان و کودکان در کشورهای خودشان را نیز برباد داده و به سربار راهبردی‌شان تبدیل شده به طوری‌که برای دفاع از این رژیم سفاک باید به سرکوب دانشگاه‌یانشان اقدام نمایند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک