Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: صادرات استان تا پایان مهر ماه سال جاری به حدود ٧٠٠ میلیون دلار رسید.

سعید فرخی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عملکرد ٧ ماهه اخیر گمرکات استان بیان کرد: در حوزه صادرات از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، ٢٠ هزار و ۳۶۵ اظهارنامه برای صادرات محصولاتی به وزن ۹۱۷ هزار تن صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزش صادرات انجام شده تا مهرماه در استان مرکزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۴ درصد و ارزش ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تنوع محصولات صادراتی استان مرکزی گفت: اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، ایزوگام، شمش آلومینیوم، مقاطع فولادی، مواد غذایی، کاشی، سرامیک و ... از استان مرکزی به مقصد ۸۶ کشور دنیا از جمله ترکیه، عراق، افغانستان ، امارات متحده، آذربایجان ، پاکستان، ازبکستان ، بلغارستان و ... صادر شده است.

وی بیان کرد: در یک ماهه مهرماه میزان صادرات استان حدود ۱۰۵ میلیون دلار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اظهار کرد: ارزش واردات صورت گرفته تا مهرماه ۱۴۰۰ نیز حدود ۲۶۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد یافته است.

فرخی با اشاره به ۴۴ کشور همچون چین، ترکیه، امارات، اکوادور ، چک، هند، آلمان و ... به عنوان مبداء واردات صورت گرفته، گفت: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات و مواد اولیه خطوط تولید است.

وی در خاتمه اظهار کرد: در حال حاضر تراز تجاری استان مرکزی مثبت است و میزان مبادلات تجاری استان در سال جاری رشد مناسبی را نسبت به سال گذشته داشته و با تداوم این روند در سال جاری صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات واردات استان مرکزی میلیون دلار استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد کانادا غافلگیر شد

کانادا با کاهش صادرات طلا در ماه مارس، با کسری تجاری غافلگیرکننده مواجه شد و این انتظارات را تقویت کرده است که بانک مرکزی کانادا دلایل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که کانادا در ماه مارس کسری تجاری غیرمنتظره‌ای به میزان ۲.۲۸ میلیارد دلار کانادا (۱.۶۶ میلیارد دلار) ثبت کرد که بزرگترین کسری در ۹ ماه گذشته بود، زیرا صادرات سریع‌تر از واردات کاهش یافت.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که کل صادرات در ماه مارس ۵.۳ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش صادرات طلای خام از بالاترین رکورد در ماه فوریه بود، در حالی که واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت که به دلیل تجهیزات الکترونیکی و سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی بود.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز مازاد تجاری ۱.۵۰ میلیارد دلار کانادا را در ماه پیش‌بینی کرده بودند. داده‌ها نشان داد که اقتصاد کانادا پس از رشد کمتر از حد انتظار در فوریه، احتمالاً در ماه مارس متوقف شده است که نشانه‌ای از کاهش سرعت است که انتظارات را تقویت می‌کند که بانک کانادا دلیل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ژوئن داشته باشد.

بانک کانادا از جولای گذشته نرخ بهره را نزدیک به بالاترین حد در ۲۳ سال گذشته یعنی پنج درصد نگه داشته است، اما انتظار می‌رود که اولین کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره به دلیل کاهش تورم نزدیک شود.

کاهش صادرات در ماه مارس با کاهش در ۹ بخش از ۱۱ محصول صادراتی، به سریع‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۳ رسیده است. صادرات محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی که شامل زیرشاخه طلا می شود، در ماه مارس ۱۷.۴ درصد کاهش یافت. نفت خام پنجمین کاهش خود را در شش ماه گذشته به ثبت رساند و به کاهش صادرات محصولات انرژی در ماه مارس کمک کرد.

کاهش واردات نیز گسترده بود و هفت بخش از ۱۱ محصول کاهش را ثبت کردند. اداره آمار کانادا عنوان کرد که واردات تجهیزات و قطعات الکترونیکی و الکتریکی در ماه مارس ۸.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی با ۲۹.۲ درصد کاهش به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه مارس رسید که پایین‌ترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش رویترز، از نظر حجمی، کل صادرات در ماه مارس ۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که کل واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد