Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید حمایتی دام روستایی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا در متن نامه سید جواد ساداتی نژاد - رئیس این شورا - به وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، صمت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه آمده است:

شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه سوم آبان ۱۴۰۰ به استناد مفاد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، به منظور حمایت از تولید کنندگان دام روستایی در مقابله با شرایط خشکسالی در سال ۱۴۰۰ به شرح ذیل تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱) قیمت خرید حمایتی دام روستایی تولید شده برای بره زنده نر پرواری به ازای هرکیلو ۶۲ هزار تومان و برای گوساله زنده نر پرواری به ازای هر کیلو ۵۹ هزار تومان است.

همچنین در تبصره آمده است که شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مجاز است معادل (۲۰) درصد از قیمت خرد فوق الذکر را به صورت تأمین نهاده اقدام کند.

۲) شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور با اولویت اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، دامداران توانمند و سایر تشکل‌های ذیربط در سازوکار اجرایی این موضوع، نسبت به خرید دام زنده در قالب تولید قراردادی اقدام
کند.

۳) شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مکلف است به منظور تأمین نهاده دام زنده مولد بر اساس ضرایب اعلامی معاونت امور تولیدات دامی در قالب قرارداد امانی با دامداران به مدت سه ماه اقدام کند.

۴) شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مکلف است از محل خرید این مصوبه در جهت تکمیل ذخایر راهبردی اقدام کند.

همچنین در تبصر آن آمده است که شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مجاز است به منظورتأمین و تکمیل ذخایر و راهبردی از طریق تأمین نهاده نسبت به پیش خرید دام زنده اقدام کند.

۵) شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مکلف است با هماهنگی معاونت امور تولیدات دامی بر اساس مصوبه شماره ۰۲۰.۱۵۲۱۴ تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، به منظور بهبود راندمان تولید دام زنده سبک و سنگین در تولید قراردادی نسبت به مدیریت صادرات تا رسیدن به تعادل نسبتی در بازار اقدام کند.

۶) دستورالعمل نحوه اجرای این مصوبه توسط معاونت امور تولیدات دامی با همکاری شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور، ظرف مدت یک هفته تهیه و به دبیرخانه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارائه که پس از تاکید توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا ابلاغ می‌شود.

۷) منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از تسهیلات بانکی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین می‌شود.

۸) سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ضمانت بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز،  تأمین ضرر و زیان احتمالی خرید و پرداخت هزینه‌های تبعی اجرای این مصوبه پس از انجام حسابرسی قانونی اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوسفند دام شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور کشور مکلف دام روستایی دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است