Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مشکلات ناشی از اجرای کُند پروژه سبزه‌میدان مردم را بسیار آزرده است، درحالی‌که انتظار می‌رفت این موضوع با درایت و محوربودن مردم پیشرفت داشته باشد باعث نارضایتی مردم منطقه شده است.

مهدی مهدیخانی در نطق پیش از دستور شورای شهر قزوین که ۹ آبان ماه به‌صورت علنی برگزار شد، با اشاره به طرح بازپیرایی سبزه‌میدان قزوین، تصریح کرد: گسترش سریع شهرها باعث بروز معضلاتی مانند رشد ابعاد کالبدی شهرها، تداوم ساخت‌وساز در زمین‌های آسیب‌پذیر و بروز ناهنجاری‌های ترافیکی شده است، این اتفاق در شهر قزوین نیز رخ داده است که اوج آن را در پروژه میدان آزادی مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ساماندهی دولتخانه صفوی در محدوده سبزه‌میدان به‌عنوان یک فضای شهری از سالیان پیش در دستور کار شهرداری قزوین قرارگرفته است، سبزه‌میدان هویتی ناشی از تحولات وسیع جهانی و ملی است که در دوران صفوی، قاجار، پهلوی و نظام کریمه جمهوری اسلامی شکل‌گرفته است؛ به‌طورقطع هم‌اکنون سبزه‌میدان مرکزی‌ترین فضای شهری، میدان اصلی و با هویت تاریخی این شهر است.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: این میدان، در یکی از پرازدحام‌ترین گره‌های ترافیکی شهر واقع شده است، ازآنجایی‌که در بافت تاریخی نیز قرار دارد می‌توان گفت بهترین محل برای آغاز ساماندهی، آرام‌سازی، بهسازی و کم کردن بار ترافیک ساختار شهر قزوین بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به قرارگیری سبزه میدان در میان شریان‌های ارتباطی مهمی که شمال، جنوب، شرق و غرب قزوین را به هم وصل می‌کند، با چالش‌های کلانی روبه‌روست، مشکلات ناشی از اجرای کُند این پروژه مردم را بسیار آزرده است، درحالی‌که انتظار می‌رفت این موضوع با درایت و محور بودن مردم پیشرفت داشته باشد باعث نارضایتی مردم منطقه شده است.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: در این پروژه نقش بی‌بدیل و رضایت مردم دیده نشده است و در انتخاب فصل و زمان اجرای طرح با بدسلیقگی مواجه هستیم، در مورد موضوعات فنی و معماری پروژه طرح ساماندهی دولتخانه صفوی در مجال دیگری و با حضور متخصصین سخن خواهیم گفت، این طرح به‌هیچ‌وجه انتظارات اینجانب را برآورده نکرده و قطعاً نیازمند بازنگری و تأیید مراجع دانشگاهی است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این پروژه مغفول باقی‌مانده است، تعیین مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها و تغییر مسیر خودروهای همگانی است و قبل از آغاز پروژه برای موارد فوق‌الذکر تمهیدات لازم اندیشیده نشده است، با یک پرس‌وجوی ساده از مردم مناطق بلاغی، نادری، فردوسی، سپه و خیابان امام خمینی (ره) می‌توان به حجم نارضایتی مردم در این پروژه پی برد.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: وضعیت مالی پروژه نیز نیازمند شفاف‌سازی است، در حال حاضر برای اعضای شورای اسلامی شهر قزوین مشخص نیست این پروژه با چه رقمی و تا چه زمانی طول می‌کشد، کاربری‌های تجاری و اداری متنوع اطراف میدان نیز بر ازدحام آن افزوده است.

وی تأکید کرد: هرچند تنوع کاربری‌های اطراف یک میدان می‌تواند فضای آن را زنده و پویا نگاه دارد، اما در این میدان ترافیک سواره عبوری و فقدان دسترسی به پارکینگ باعث ایجاد ازدحام و آلودگی‌های محیطی شده است، در چنین فضایی از دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، گاز و همچنین پلیس راهور نیز انتظار بیشتری برای همراهی داشتیم که متأسفانه محقق نشده است.

مهدیخانی بیان کرد: انتظار می‌رود چنین پروژه‌هایی به‌صورت شبانه‌روزی و با اقدام جهادی جمع و افتتاح شود، در حالی که متأسفانه ضعف مشهود پیمانکار پروژه، باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است؛ با توجه به شناختی که از شهردار قزوین دارم، انتظار داریم شهردار در این موضوع شخصاً ورود کرده و از اتلاف وقت و هزینه مردم جلوگیری کند.

تغییرات آیین‌نامه بازارچه دائمی دستاوردهای زنان تصویب شد

قاسم اللهیاری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به بازارچه دائمی دستاوردهای زنان، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی بازارچه دائمی توانمندی بانوان در ۲ جلسه بررسی و مشتمل بر ۷ ماده و ۳ تبصره در کمیسیون به تصویب رسید، در جلسه برگزار شده توسعه فرهنگی و اقتصادی صنایع‌دستی استان به اهداف آیین‌نامه اضافه شد.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود واگذاری غرفه‌ها با اولویت محصولات و صنایع‌دستی استان باشد و سازمان‌های شهرداری نیز به‌منظور حمایت از محصولات تولید شده، محصولات غرفه‌ها برای هدیه دادن در مناسبت‌ها خریداری شود.

به گزارش ایسنا، تغییرات آیین‌نامه پیشنهادی بازارچه دائمی بانوان با قید عضویت رئیس کمیسیون خدمات شهری به‌عنوان نماینده شورا در کمیته ارزیابی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين شوراي شهر سبزه میدان شورای شهر قزوین شهرداری قزوین شورای اسلامی شهر قزوین نارضایتی مردم بازارچه دائمی رئیس کمیسیون سبزه میدان آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته