Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین وزیرآموزش و پرورش در «طرح هدایت» به تشریح ملاک‌های توزیع تبلت و گوشی هوشمند، بین دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی در مناطق محروم کشور پرداخت.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی با بیان این که تاکنون در راستای «طرح هدایت» بیش از ۳۶۰هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان مناطق محروم اهداء شده است، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰درصد دانش آموزان کشور به وسایل هوشمند ارتباطی و یا شبکه اینترنتی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند و از سال گذشته «طرح هدایت» با هدف مشارکت خیّرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در تأمین این تجهیزات، برای دانش آموزان مناطق محروم در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان شروع این طرح بسیاری از نهادها، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خیریه‌ای و افراد خیر با اهدای تبلت یا گوشی هوشمند، بخشی از نیازهای دانش آموزان محروم را برآورده کرده‌اند.

حسینی به بیان اولویت‌های توزیع این تجهیزات بین دانش آموزان پرداخت و تصریح کرد: دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی، دانش آموزانی که خانواده‌های آنان به دلیل فقر مالی توانایی تأمین تبلت را ندارند، دانش آموزان نیازمند مناطقی که مدارس آنان امکان آموزش‌های حضوری ندارند، دانش آموزان نیازمند پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در مناطق محروم، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها، دانش آموزان نیازمند در خانواده‌های با جمعیت دانش آموزی بیشتر و دانش آموزان نیازمند در مدارس پر جمعیت، در اولویت دریافت تجهیزات هوشمند آموزشی قرار دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که در سال جاری از سوی مجلس ۵۰۰میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص یافته است گفت: در گام اول ۱۷۰میلیارد تومان از این اعتبار از سوی سازمان نوسازی مدارس به حساب استان‌های محروم واریز شده است.

وی با تأکید بر این که وزارت آموزش و پرورش از مشارکت همه خیرین و نهادهای خیریه استقبال می‌کند، اظهار کرد: در چند روز اخیر، نهاد خیریه «مجمع جهانی سادات» که در حوزه سادات محروم فعالیت دارد، طی نامه‌ای به آموزش و پرورش اعلام کرده به تمامی دانش آموزان سادات فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی، تبلت اهداء خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، افزود: وزارت آموزش و پرورش هم طی نامه‌ای به استان ها از آنها خواسته تا لیست دانش آموزان سادات محروم را جهت دریافت تبلت از موسسه خیریه «مجمع جهانی سادات»، ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموز تجهیزات آموزشی آموزش و پرورش تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان نیازمند وزارت آموزش و پرورش مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد