Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین بازگشایی و بهره‌برداری از مجموعه مقابر گنبد سبز که به همت سازمان فرهنگی، هنری با حمایت دیگر بخش‌های شهرداری قم احیا و بازسازی‌شده با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قم، معاون خدمات شهری  شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین و همشهریان همزمان با «روز قم» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش، ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان، ذاکریان معاون خدمات شهری، مهدی مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و حجت‌الاسلام استقامت عضو شورای شهر در این مراسم سخنرانی کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ازجمله اجرای سرود توسط گروه سرود میثاق، اجرای برنامه ورزش باستانی و روایتگری از دیگر بخش‌های آیین بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز در قم بود.
همزمان با اجرای این برنامه آسمان این منطقه از قم به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم نورباران شد.

بازدید از نمایشگاه و بازارچه فروش صنایع‌دستی، سنگ‌های زینتی و قیمتی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قم پایان‌بخش این برنامه بود.

گفتنی است مجموعه‌ مقابر گنبد سبز متشکل از سه آرامگاه است که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند، این ابنیه که از جاذبه‌های قم به شمار می‌روند، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند، این آثار تاریخی در مجاورت گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) و در محلی که به دروازه‌ کاشان معروف است، قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: گنبد سبز روز قم شهرداری قم مقابر گنبد سبز صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان