Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، براساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی داده های پایگاه اسکوپوس انجام شد، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شد.

در این گزارش که ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ در مجله PLOS به چاپ رسیده است، اعضای هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات از جمله دکتر محمدناصر مقدسی (برای دومین سال متوالی)، دکتر عبدالحسین روستائیان و دکتر سید علی فقیدیان در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پژوهش که براساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام پذیرفته است، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته براساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است. همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی علاوه بر یک صد هزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شد.

این پژوهش، دانشمندان را در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی کرده است.

این دانشمندان براساس شاخص‌های زیر ارزیابی و انتخاب شده‌اند:

Citations
H-index
Co-authorship adjusted hm-index
Citations to papers in different authorship positions
A composite indicator

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان August ۲۰۲۱ data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators در دسترس است.

همچنین نتایج این رتبه بندی از طریق آدرس https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/۳ نیز قابل مشاهده است.

کد خبر 5340983 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد علوم و تحقیقات دانشمندان برتر دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حکم انتصاب دستیاران پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کارشناسی ارشد آموزش مهارتی وام دانشجویی حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است