Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد، با اشاره به اهمیت گاز طبیعی به عنوان پشتوانه اقتصادی و مهمترین منبع انرژی کشور، گفت: به کارگیری روش‌های به صرفه و مطمئن برای صیانت از تجهیزات و تأسیسات گازرسانی و همچنین مباحث مرتبط با تأمین و انتقال گاز در برابر اقدامات احتمالی خرابکارانه از اهمیت فراوانی برخوردار است که در این بین استفاده از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل در ارتقای امنیت و کاهش تهدیدات و آسیب پذیری‌ها با استفاده از یک برنامه ریزی جامع و مدون از جمله روش‌های موثر موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدانشاهی افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اقدامات پدافند الکترونیکی در جهت مقابله با آسیب پذیری فضای سایبری اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند لذا بهره گیری از فناوری‌های روز به ویژه فناوری‌های بومی می‌تواند به عنوان یک راهکار ویژه مورد توجه قرار گیرد چرا که از این طریق علاوه بر کاهش وابستگی و چند منظوره کردن پروژه ها، قابلیت ترمیم سریع در زیر ساخت‌ها نیز وجود دارد و این امر نیازمند همکاری و استفاده از توان ملی و استانی برای تولید دانش و گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل در طرح‌های حوزه گازرسانی است.

او آمادگی، مقابله، مواجهه، بازسازی و بازتوانی در شرایط اضطراری و بحرانی رادبه عنوان ارکان مهم پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نام برد که برای دستیابی به این سطح از آمادگی، نگارش سناریو‌های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بر مبنای شناسایی و اولویت بندی بحران‌های تکنولوژیک و غیر تکنولوژیک و برگزاری رزمایش‌های هدفمند با توجه به شرایط جغرافیایی و امنیتی استان و در نظر گرفتن منابع مختلف شرکت گاز، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل گازرسانی شهری فضای سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران گفت: در بارندگی‌های اخیر بیشترین بارش در گچساران و باشت ثبت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز، امروز_ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش سامانه و بارندگی در سه روز گذشته قرار گرفتند و در شهرستان‌های باشت و گچساران بیشترین باران را داشتیم.

وی با بیان اینکه در این بارندگی تلفات جانی نداشتیم، افزود: بارش شدید باران باعث خسارت به کشاورزان، باغات و صیفی‌جات و زیرساخت‌های آب و برق شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حوزه راه، جاده‌های روستایی و جاده پاتاوه _ دهدشت مشکلاتی رخ داد که مشکلات برطرف شد و در حوزه عشایر که در حال کوچ هستند تحت تأثیر این سامانه قرار گرفتند اما با توجه به اینکه هشدارهای قبلی صادر شد مشکلی چندانی مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد موضوع خود مراقبتی را جدی بگیرند و ضمن توجه به توصیه‌های مدیران و هواشناسی، تلاش کنند محصولات مختلف شیلات، کشاورزی، دام و باغات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت احتمالی در زمان بحران بیمه به آن‌ها خسارت پرداخت کند.

کد خبر 750493

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه