Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از ماموران پلیس کنگره خواسته بود به سمت کسانی که در ششم ژانویه به کنگره آمریکا حمله کردند، شلیک کنند.

به گزارش «ایندیپندت»، روزنامه «واشنگتن پست» در یک تحقیق سه بخشی رویدادهایی را که قبل، در طول و بعد از حمله مرگبار ششم ژانویه به کنگره آمریکا رخ داد را بازسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه، قسمت دوم تحقیقات این روزنامه با عنوان خونریزی Bloodshed منتشر شد. این بخش به جزئیات وقایع داخل و خارج ساختمان کنگره در طول حمله پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه قانون‌گذاران به محض حمله شورش‌کنندگان به ساختمان به مکان امن منتقل شدند.

در این گزارش آمده است: در ساعت ۲:۱۹ عصر روز ششم ژانویه، زمانی که آشوبگران از قبل وارد ساختمان کنگره شده بودند، رهبران سنا و مجلس نمایندگان خارج و به مکان نامعلومی منتقل شدند. اما بسیاری از قانون‌گذاران قبل از اینکه به محل امن منتقل شوند، در اتاق خود ماندند. در همین زمان بود که ظاهراً گراهام سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی از پرسنل پلیس کنگره آمریکا خواسته تا از اسلحه‌های خود علیه معترضان استفاده کنند.

در این گزارش ذکر شده لیندسی گراهام از اینکه سناتورها مجبور به فرار از اتاق خودشان شدند عصبانی بود. او بر سر یک مامور سنا فریاد زد: چه کار می‌کنی؟ سنا را پس بگیرید! شما اسلحه دارید از آن‌ها استفاده کنید. ما به دلیلی به شما اسلحه می‌دهیم. از آن‌ها استفاده کنید.

در این گزارش همچنین آمده است که حدود یک ساعت پس از حمله، گراهام یکی از سناتورهای جمهوری‌خواهی بود که سعی کردند با دونالد ترامپ تماس بگیرند تا او را متقاعد کنند که حامیانش را به عقب‌نشینی وادار کند.

طبق این گزارش، گراهام ظاهراً با ایوانکا ترامپ دخیر رئیس‌جمهور وقت آمریکا تماس گرفت و به او گفت که اوضاع در حال وخیم شدن است. 

وی که یکی از نزدیک‌ترین دوستان ترامپ در کنگره بود، بارها با ایوانکا ترامپ تماس گرفت و پیشنهاداتی درباره آنچه رئیس‌جمهور باید بگوید، داد. او به دختر ترامپ گفت: شما باید این افراد را از اینجا بیرون کنید. اوضاع در حال بدتر شدن است. این خوب نیست. شما باید به این افراد بگویید که دست بکشند. 

بر اساس این گزارش، به ترامپ به طور مستقیم در خصوص خطرات هشدار داده  شده بود اما او کمی بیش از سه ساعت را منفعلانه گذراند تا سرانجام از هوادارانش خواست که به خانه بروند.

همچنین گزارش شده که ساعاتی قبل از حمله علائم هشدار دهنده وجود داشت، اما به تشدید واکنش امنیتی منتهی نشد.

طبق تحقیقات واشنگتن پست، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) بعداً مجبور شد طرحی بداهه برای بازپس‌گیری کنترل ساختمان کنگرع ارائه دهد.

سخنگوی ترامپ تحقیقات این روزنامه را «اخبار جعلی» خواند و مدعی شد کسانی که به ساختمان کنگره حمله کردند آشوبگرانی بودند که با ترامپ ارتباطی نداشتند. 

حمله ششم ژانویه از تاریک‌ترین وقایع در تاریخ معاصر آمریکاست که در آن حامیان ترامپ برای جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی قانون‌گذاران آمریکایی به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند؛ حادثه‌ای که دست‌کم چهار کشته و صدها زخمی برجا گذاشت.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره آمریکا حمله به کنگره لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه تیراندازی ساختمان کنگره کنگره آمریکا ششم ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا