Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، لغو توافق استرالیا با فرانسه و امضای توافق این کشور با آمریکا و انگلیس برای ساخت زیردریایی اتمی خبرساز است و تنش‌ها در روابط کانبرا با پاریس همچنان ادامه دارد.

منابع رسانه‌ای غربی از پاسخ «بارنابی جویس» معاون نخست‌وزیر استرالیا به اظهارات تند امانوئل کاکرون علیه اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا درباره لغو توافق کانبرا با پاریس برای فروش زیردریایی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اسکای نیوز»، معاون نخست‌وزیر استرالیا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی استرالیایی به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور فرانسه علیه نخست‌وزیر استرالیا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ایتالیا پاسخ داد.

امانوئل ماکرون در صحبت با خبرنگاران استرالیایی حاضر در نشست گروه ۲۰ ضمن سخن گفتن درباره تنش‌های دو کشور بر سر لغو قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری فروش زیردریایی اعلام کرد که نخست‌وزیر استرالیا دروغ می‌گوید.

رئیس‌جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران در رم اعلام کرد که او «احترام زیادی» برای استرالیا و مردمش قائل است اما احترام بین دو کشور باید متقابل باشد.

وی با تکرار انتقادهایش از اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا و دولت این کشور در زمینه لغو قرارداد این کشور با فرانسه گفت: «من فقط می‌گویم وقتی (برای یکدیگر) احترام قائل هستید باید صادق باشید و مطابق با این ارزش رفتار کنید». 

یکی از خبرنگاران استرالیایی از رئیس‌جمهور فرانسه سوال کرد که آیا او فکر می‌کند که اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا به فرانسه دروغ گفت؟ امانوئل ماکرون در پاسخ گفت: «من فکر نمی‌کنم بلکه می‌دانم (که نخست‌وزیر استرالیا دروغ می‌گوید)».

«بارنابی جویس» معاون نخست‌وزیر استرالیا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه ضمن رد سخنان امانوئل ماکرون از مواضع تند او و دیگر مقام‌های فرانسوی طی هفته‌های اخیر به شدت انتقاد کرد.

معاون اسکات موریسون با دفاع از تصمیم استرالیا برای لغو توافق با فرانسه درباره فروش زیردریایی گفت: «این یک قرارداد بود (که استرالیا لغو کرد). ما یک جزیره را به سرقت نبردیم. ما برج ایفل را خراب نکردیم».

اقدام آمریکا و انگلیس در دور زدن فرانسه در زمینه فروش زیردریایی به استرالیا طی هفته‌های اخیر بارها خبرساز شده است.

مقام‌های پاریس اعلام کرده‌اند که کانبرا، واشنگتن و لندن تا قبل از رسانه‌ای شدن توافق آمریکا و انگلیس با استرالیا برای ساخت زیردریایی اتمی، هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند و کانبرا به پاریس درباره تصمیمش برای لغو توافق پیشین دو کشور برای ساخت زیردریایی اطلاعی نداده بود.

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا پیشتر درباره واکنش‌های تند فرانسه به لغو توافق دو کشور برای ساختن زیردریایی اظهارنظر کرده بود.

موریسون با بیان اینکه زیردریایی‌های ساخت فرانسه قادر به رفع نیازهای استراتژیک استرالیا  نبود، افزود: ساده‌لوحانه خواهد بود اگر فکر کنیم تصمیمی این چنینی باعث ناامیدی فرانسوی‌ها نمی‌شود. ما این را درک می‌کنیم»  (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: استرالیا زیردریایی اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا معاون نخست وزیر استرالیا نخست وزیر استرالیا رئیس جمهور فرانسه فروش زیردریایی لغو توافق برای ساخت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر قزاقستان خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیریک ژومانگرن» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در سفر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابلافتتاح خانه تجارت قزاقستان در هراتقزاقستان: توسعه افغانستان از رشد افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران