Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های سرجوئیه و صحرارود شهرستان رودان خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه مسئولان استانی و نهاد‌های حمایتی و مدیران واحد‌های صنعتی و تولیدی و جمعی از مسئولان شهرستان رودان به صورت میدانی از دو روستای محروم سرجوئیه و صحرارود بازدید کرد و ضمن گفتگو چهره به چهره با اهالی این روستاها، به بررسی مشکلات و مطالبات آن‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در جریان این بازدید‌ها با تأکید بر لزوم تسریع در حل مشکلات این مناطق، دستورات لازم را به منظور توزیع عادلانه خدمات به مردم و ساکنین این روستا‌ها صادر کرد.

علی صالحی در ادامه ضمن حضور در جمع اهالی سرجوئیه و صحرارود، با اشاره به ضرورت هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها، اظهار داشت: ساکنین و اهالی این روستا‌ها از حداقل مایحتاج و نیاز‌های زندگی نیز محروم هستند و لازم است، مسئولین استانی با کار جهادی نسبت به محرومیت زدایی و آبادانی این مناطق تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه مردم روستای صحرارود از نعمت آب آشامیدنی محروم‌اند، یادآور شد: پیگیری‌های لازم از طریق شرکت آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده است و بر این اساس مقرر گردیده در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز و انتقال آب به این روستا انجام شود.

بیشتر بخوانید: احداث حدود ۵ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم یا آسیب‌دیده ناشی از آب‌گرفتگی خوزستان با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که مانع رسیدگی مناسب به روستای سرجوئیه شده، افزایش سطح حریم شهر جغین و قرارگیری روستا‌های اطراف در حریم این شهر می‌باشد، لذا تأسیسات زیربنایی و تأمین خدمات به موازات توسعه شهری محقق نشده است که می‌بایست عمل به این تکالیف در چارچوب وظایف قانونی انجام شود و معایب موجود اصلاح گردد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تأمین سکونت گاه‌های ایمن و ایجاد مراکز درمانی که خدمات بهداشتی مناسبی را به مردم ارائه دهند، متذکر شد: این سطح از محرومیت در روستا‌های سرجوئیه و صحرارود به هیچ عنوان زیبنده نیست و مسئولین اجرایی وظیفه دارند به این وضعیت بحرانی با قید فوریت رسیدگی نمایند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: متأسفانه آنچه از وضعیت این دو روستا مشاهده می‌شود بسیار تلخ و تأسف بار است، منازل اکثر خانواده‌ها وضعیت نامطلوبی دارد و بعضاً حتی یک سرویس بهداشتی هم در این منازل دیده نمی‌شود که در این خصوص دستور ویژه‌ای به منظور تأمین اعتبارات لازم و احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی برای ساکنین این دو روستا صادر شد.

وی از دانشگاه‌ها و مدیریت برنامه و بودجه استان هرمزگان نیز خواست با انجام کار پژوهشی ضمن ریشه یابی علل و عوامل این محرومیت ها، راه حل‌های اساسی برای برون رفت از وضعیت موجود و حرکت به سمت موقعیت مطلوب ارائه نمایند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: متأسفانه بسیاری از اهالی روستا‌های سرجوئیه و صحرارود از تحصیل بازمانده اند که برای حل این موضوع نیز باید فوراً چاره اندیشی شود و با استقرار مراکز مشاوره، زمینه لازم به منظور بازگرداندن کودکان و نوجوانان این مناطق به تحصیل فراهم آید.

علی صالحی، احداث واحد مسکونی مناسب را اصلی‌ترین اولویت در رفع چهره محرومیت از روستا‌های مذکور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در جریان این بازدید مقرر شد با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همچنین مشارکت صنایع استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی آنها، طی چهار سال، ۲۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های سرجوئیه و صحرارود ساخته شود.

وی در ادامه افزود: این واحد‌ها در چهار فاز احداث خواهند شد که در هر فاز ۵۰ واحد مسکونی به مردم این روستا‌ها تحویل داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از ساخت دو خانه عالم در روستا‌های سرجوئیه و صحرارود توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز برای استقرار طلاب و روحانیون جهت تبلیغ امور دینی و مذهبی و همچنین ترویج مسائل فرهنگی خبر داد و یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، این مراکز باید ظرف دو ماه آینده ساخته شده و به بهره‌برداری برسند.

وی همچنین با اشاره به بررسی مسائل مربوط به دو روستا‌های سرجوئیه و صحرارود در کارگروه مقابله با فقر شهرستان رودان و قول مساعد مدیران صنایع بزرگ تولیدی و نهاد‌های حمایتی استان هرمزگان برای هرگونه همکاری جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات این دو روستا، از موافقت به منظور احداث زمین و امکانات ورزشی در روستا‌های سرجوئیه و صحرارود خبر داد.

صالحی تصریح کرد: موفقیت در توسعه روستایی نیازمند فرآیند اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف است و باید ریشه‌های مشکلات و مسائلی که موجب عقب ماندگی برخی مناطق روستایی و فقر و نابرابری می‌شوند، شناسایی شود.

گفتنی است، در جریان این بازدید، ۱۰۰ بسته حمایتی شامل اقلام معیشتی و آموزشی در میان اهالی روستا‌های محروم سرجوئیه و صحرارود توزیع شد.

انتهای پیام /

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان هرمزگان احداث واحد مسکونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان هرمزگان احداث واحد مسکونی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان واحد مسکونی دو روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس میراحمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به لزوم احداث میدان عرضه دام زنده، اظهار کرد: با احداث میدان عرضه دام می‌توان بر قیمت‌گذاری دام، تأمین دام دامداری‌ها، تأمین دام کشتارگاه‌ها و ورود و خروج دام به استان جلوگیری کرده و از کشتار غیر بهداشتی دام جلوگیری کرد.

وی افزود: به منظور رصد قیمت، نظارت بر خرید و فروش دام، کنترل ورود و خروج دام در استان و مبارزه با قاچاق دام، میدان عرضه دام در اراضی شهرستان شهرکرد احداث خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میدان عرضه دام شهرکرد واقع در اراضی موسوم به نانواخانه شهرکرد به مساحت ۷.۶ هکتار و میزان نیاز آبی ۰.۵ لیتر در ثانیه توسط اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی ماندگار (به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی) در دست پیگیری است که بخش عمده از استعلامات و مکاتبات اداری مرتبط با صدور مجوزهای مربوطه به انجام رسیده و موافقت اصولی طرح مذکور در شرف صدور است.

میراحمدی عنوان کرد: ظرفیت دام سبک قابل مبادله در این میدان ۵ هزار و ۵۰۰ رأس در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه نقشه اولیه و سایت پلان اجرایی طرح نیز تهیه و تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و استعلامات اخذ گردیده امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۳ کلنگ‌زنی میدان عرضه دام مذکور با مشارکت مردم انجام گیرد.

کد خبر 6096763

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد