Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:29:10 GMT

فاصله گذاري اجتماعي در پرواز‌ها لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۰۲۴

خبرگزاری آریا- بر اساس آخرین شیوه نامه ابلاغی معاونت بهداشت وزارت بهداشت به وزارت راه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها و فروش حداکثر 60 درصدی بلیت به مسافران لغو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس نامه کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت به شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، شرایط پذیرش مسافران و گردشگران در ناوگان حمل و نقل برون شهری تغییراتی کرده است که از مهمترین آن می‌توان به حذف الزام فروش حداکثر 60 درصد بلیت‌های هواپیما و جایگزین شدن تست منفی کرونا (پی سی آر) با اعتبار 72 ساعت برای پرواز‌های داخلی و 96 ساعت برای پرواز‌های خارجی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه تاکید شده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف به نظارت عالیه و برخورد با هرگونه مغایرت مشاهده شده در نظارت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
بر اساس این نامه پذیرش مسافر در سفر‌های برون شهری شامل شناورها، قطار‌ها و اتوبوس‌ها حداکثر 80 درصد صندلی‌ها و در هواپیما به صورت 100 درصدی خواهد بود.
همچنین در قطار و در کوپه‌هایی که به خانواده‌ها فروخته می‌شود لزومی به رعایت ظرفیت 80 درصدی نخواهد بود.
در سفر‌های زمینی با اتوبوس و همچنین پرواز‌ها و سفر‌های دریایی داخلی، مسافران باید تست پی سی آر منفی با اعتبار 72 ساعت و یا کارت واکسن خود را همراه داشته باشند و در سفر‌های دریایی خارجی و پرواز‌های خارجی هم، همراه داشتن تست منفی کرونا و کارت واکسن (هر دو) الزامی خواهد بود.
رعایت فاصله دو متری مسافران هنگام پذیرش، گندزدایی اتوبوس ها، هواپیما‌ها و قطار‌ها قبل از مسافرگیری و باز بودن پنجره اتوبوس‌ها و قطار‌ها از دیگر الزامات تاکید شده در نامه معاون بهداشت وزیر بهداشت در سفر با حمل و نقل عمومی اعم از دریایی، زمینی، ریلی و هوایی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی پرواز ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان