Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  شهرستان لارستان بیان کرد: فرودگاه بین المللی لار در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی عملکرد مثبت و قابل قبولی بین همه فرودگاه های کشور داشته و موفق شده رتبه پنج از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافری پروازهای داخلی یا خارجی در شهرستان لارستان که بدون کارت واکسن، بلیت صادر کنند بسته می شوند.

یگانه ادامه داد: با توجه به فروکش کردن کرونا به واسطه پوشش عمومی واکسیناسیون و راه اندازی و رونق برخی خطوط خارجی و داخلی این فرودگاه یکی از الزامات اساسی برای مسافران داشتن کارت واکسن است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان افزود: ساخت فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ایجاد این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن باتوجه به کسب و کار بسیاری از مردم منطقه درکشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

او اضافه کرد: فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصدی از پروازهای خارجی و۲۰درصدی پروازهای داخلی را تامین می کند که سایت رادار RCAG،که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

یگانه با اشاره به روند پوشش واکسیناسیون در شهرستان های لارستان، خنج و اوز  اظهار کرد: استقبال از واکسن برای دُز نخست واکسن چندان رضایت بخش نیست و میزان واکسیناسیون در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۷۳ درصد و در نوبت دوم نیز تاکنون۲۲ درصدگزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت ۱۸ سال به بالا و در نوبت اول نیز ۷۱ درصد و در نوبت دوم ۵۰ درصد است. 

او بیان کرد: همچنان تاکید می شود که نباید با تزریق واکسن، کرونا را تمام شده تلقی کرد و باید دوری از تجمع ها، رعایت فاصله گذاری ها و زدن واکسن باید در دستور جدی و اولویت باشد.

یگانه تصریح کرد: واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهری و مراکز روستایی برای تزریق نوبت اول شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک (سوبرنا) و برای نوبت دوم واکسن اسپوتینک است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی واکسیناسیون کرونا شهرستان لارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد