Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:28:00 GMT

مراحل تغییر نام با وکیل شاه مرادی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۰۵۱

مراحل تغییر نام با وکیل شاه مرادی

نام یکی از دارایی های با ارزش انسان است چرا که... - اخبار بازار -

نام یکی از دارایی های با ارزش انسان است چرا که پس از فوت شخص نیز استعمال و به کار برده می شود ، بنابراین داشتن یک نام زیبا دارای اهمیت بالایی است . در ادامه با توضیحات  وکیل شاه مرادی  همراه باشید..

لازم به ذکر است گفته شود ملاک و قاعده ثابت و مشخصی برای زیبا یا زشت بودن یک نام وجود ندارد ؛ ممکن است یک نام برای شخصی بسیار زیبا و مناسب تلقی گردد اما در عین حال همان نام برای شخص دیگری مورد پسند نباشد ، این اختلاف سلیقه عمدتاً میان والدین و فرزندان به وجود می آید ، بدین شکل که پدر و مادر در بدو تولد فرزندشان نامی برای او انتخاب می کنند اما آن فرزند پس از رشد و رسیدن به سن بالاتر از آن نام راضی نیست و در واقع خواهان تغییر نام خود است ، در این حالت است که افراد برای انجام این کار به وکیل متخصص تغییر نام  مراجعه می نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا اسامی مذهبی قابل تغییر هستند ؟

در رویه به ندرت شاهد تغییر اسامی مذهبی هستیم و قضات در این خصوص سختگیری بیشتری در مقایسه با تغییر اسامی غیر مذهبی دارند ، اما به طور کلی از نظر قانونی هیچ منعی برای تغییر نام مذهبی وجود ندارد و در واقع از دیدگاه قانونی تفاوتی میان تغییر نام مذهبی با غیر مذهبی وجود ندارد ؛ به عبارتی می توان گفت شرایط حاکم بر جامعه و مسائل اعتقادی افراد جامعه و به ویژه قضات دادگستری باعث این سختگیری شده است .

پیشنهاد می گردد قبل از طرح دادخواست در خصوص تغییر اسامی مذهبی جهت کسب نتیجه مطلوب از مشاوره حقوقی وکیل متخصص تغییر نام بهره مند گردید چرا که هر فرد صرفاً یک بار می تواند اقدام به طرح دادخواست تغییر نام نماید .

تغییر اسامی غیر مذهبی

اینکه گفته می شود تغییر اسامی مذهبی سخت و دشوار است به معنی این نیست که تغییر اسامی غیر مذهبی آسوده بوده و به سادگی مورد پذیرش محاکم می گردد . بسیاری از پرونده های تغییر نام که مربوط به اسامی غیر مذهبی است با شکست رو به رو شده اند و در واقع مورد پذیرش محاکم قرار نگرفته اند ، بنابراین در خصوص تغییر اسامی غیر مذهبی نیز نباید از اخذ مشاوره از وکلای متخصص در این زمینه غافل شد چرا که اداره ثبت احوال محل تنظیم سند ( شناسنامه ) به عنوان خوانده دعوا با قاطعیت در این پرونده ها دفاع نموده و تقاضای رد دعوا می نمایند .

عمدتاً دفاع ثبت احوال به این شکل است که صدور شناسنامه با نام مشخص ، به درخواست اعلام کننده ( پدر ) صورت می گیرد و بر این اساس سند رسمی ( شناسنامه ) با نام درخواستی صادر می گردد و با توجه به اینکه شناسنامه یک سند رسمی محسوب می گردد حتی الامکان باید از ابطال یا تغییر این اسناد به جهت حفظ مصالح اجتماعی جلوگیری نمود .

متقاضیان تغییر نام عمدتاً چه کسانی هستند

عمدتاً خانم ها متقاضی تغییر نام هستند و بخش زیادی از پرونده های تغییر نام را به خود اختصاص داده اند ، آقایان حتی چنانچه از نام خود رضایت نداشته باشند معمولاً نسبت به این موضوع حساسیت ندارند ، بنابراین کمتر دیده می شود یک آقا اقدام به طرح دادخواست تغییر نام نماید .

تأثیر سن در پرونده های تغییر نام

هر چقدر سن فردی که خواهان تغییر نام است بیشتر باشد در مقابل شانس او برای موفقیت کمتر است ، افرادی که سن آنها بین 18 تا 35 سال است شانس بالاتری در گرفتن نتیجه مطلوب دارند .

هر چند 2 اسمه بودن باعث بروز مشکلات فراوان برای افراد می گردد اما به فرض مثال چنانچه شخصی تا سن 50 سالگی برای تغییر نام خود اقدامی ننموده باشد ، از نظر محاکم نام انتخابی توسط والدین ( نام شناسنامه ای ) را پذیرفته و توانسته با این موضوع کنار بیاید چرا که اگر واقعاً تحمل 2 اسمه بودن سخت و دشوار بود در سنین پایین تر و در واقع زودتر اقدام به طرح دعوای تغییر نام می نمود .

بنابراین با این توضیح می توان گفت هر چقدر سن فرد کمتر باشد شانس او در گرفتن رای بیشتر خواهد بود .

در انتها مجدداً تأکید می گردد چنانچه قصد تغییر نام خود را دارید قبل از هر گونه اقدام حقوقی به وب سایت  vakilshahmoradi.com  مراجعه کرده ، با وکیل متخصص تغییر نام مشورت نموده و سپس دادخواست خود را مطرح نمایید .

امید شاه مرادی – وکیل پایه یک دادگستری

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسامی مذهبی تغییر نام نام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدکرم مرادی تصریح کرد: سطح زیرکشت امسال غلات این شهرستان شامل گندم و جو در مجموع ۳۷ هزار و ۵۷۶ هکتار بوده که به تفکیک سطحی افزون بر ۱۲ هزار و ۴۴۳ هکتار به گندم آبی، ۱۰ هزار و ۳۴۴ هکتار گندم دیم، ۹۹۱۴ هکتار جو آبی و ۴۸۷۵ هکتار به جو دیم اختصاص دارد.

او با بیان اینکه نخستین ریزش سن در مزارع غلات این شهرستان در اراضی کوهپایه‌ای روستا‌های شهید بهمنی در ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۲ مشاهده شد، افزود: در اسدآباد با توجه به وجود سه منطقه آب و هوایی شامل دشت، چهاردولی و کلیایی مبارزه با سن مادر غلات در شهرستان به مدت یک‌ماه کامل بوده که در این رابطه از دهم فروردین سال‌جاری مبارزه گسترده با سن مادر غلات آغاز شده و در حال حاضر آخرین روز‌های مبارزه در منطقه کلیایی در حال انجام است.

مرادی با بیان اینکه طی یک‌ماه گذشته براساس مشاهدات میدانی کارشناسان جهادکشاورزی حدود ۲۵ هزار و ۶۷۳ هکتار عملیات مبارزه با سن مادر غلات در این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال میزان همکاری گسترده مردم به نسبت سال‌های گذشته در بحث اجرای عملیات مبارزه با سن مادر غلات در سطح شهرستان چشمگیر و قابل قبول بود.

او گفت: عملیات مبارزه با سن مادر غلات در شهرستان اسدآباد توأم با مبارزه با علف‌های هرز بود که در این رابطه ۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع غلات این شهرستان انجام شد.

مرادی گفت: برای مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات سطح شهرستان اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک و فضای مجازی، نصب بنر و نیز حضور کارشناسان و تنظیم و کالیبراسیون سم‌پاش‌ها با دُز مناسب سموم از جمله اقداماتی بود که انجام شد

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: تراکتور 0 - استقلال 0
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال + ویدیو
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟