Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرماندار ابرکوه خشکسالی و مشکلات مرتبط با آن، حفظ حقوق بیت المال و وضعیت کنونی جایگاه ایست و بازرسی ابرکوه را مهمترین مسائل این شهرستان در حوزه قضائی ذکر کرد.

«محمد حسین امامی» در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید این شهرستان که با حضور «غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان و «علی اکبر شمس» قائم مقام دادگستری استان برگزار شد، مسائل اصلی شهرستان در حوزه قضا را در سه بخش عنوان کرد و گفت: متأسفانه وضعیت منابع آبی شهرستان خوب نیست و باعث شده در شهرستانی که اقتصاد اصلی آن کشاورزی بوده و هم‌اکنون با توسعه‌ی شتابان مواجه است، در بحث آب، خشکسالی و سایر موضوعات مرتبط با مشکلاتی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسئله بعدی را حفظ حقوق بیت المال عنوان کرد و ادامه داد: از مجموعه قضایی خواهشمندیم که در حوزه تصرف اراضی، چه در عرصه منابع طبیعی و چه در عرصه شهری، به صورت جدی ورود کند و مانع تضییع حقوق عمومی شود.

امامی مسئله سوم را استقرار ساختمان ایست و بازرسی ابرکوه در وردی استان از سمت غرب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیروهای انتظامی در منطقه مستقر است اما محل استقرار مناسب و در خور شأن آنان برای این که بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند، نیست.

«میثم رنجبر» دادستان سابق عمومی و انقلاب ابرکوه نیز در این مراسم گفت: از سال ۹۸ تا کنون ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی به همت دستگاه قضا در شهرستان رفع تصرف شده و همچنین ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز پلمپ شده است.

وی با بیان این که در حوزه صیانت از حقوق عامه در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب با تشکیل ۱۷ و ۱۸ فقره پرونده تشکیل و ۶۷ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز، ۴۰ هکتار از این اراضی ملی، رفع تصرف شده است.

رنجبر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های سند تحول قوه قضائیه مبنی بر کاهش پرونده های موجود در دادسراها، تعداد یک‌هزار و ۴۳۰ پرونده موجود به ۵۶۸ فقره پرونده در سال جاری کاهش یافته است. علاوه بر این با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، معتمدین محلات و روستاها، مشاوره و مباحث آموزشی شاهد کاهش پرونده‌های ورودی بودیم.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های ۳۰ ماهه «میثم رنجبر» در سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه تقدیر و «محمد گلستانی» به جای وی عهده دار این مسئولیت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه دادستان عمومي و انقلاب دستگاه قضایی فرماندار ابركوه استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه