Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@03:52:02 GMT

درآمد آرامکوی سعودی دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۷۸۱

درآمد آرامکوی سعودی دو برابر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سود خالص سه ماهه سوم آرامکو به ۱۱۴ میلیارد ریال (۳۰.۴ میلیارد دلار) رسید که اندکی بالاتر از برآورد تحلیلگران بود. جریان نقدی آزاد هم ۲۸.۷ میلیارد دلار بود و به راحتی سود نقدی سه ماهه به میزان ۱۸.۸ میلیارد دلار را پوشش داد.

آرامکو و شرکت‌های نفتی بزرگ رقیب این شرکت از احیای اقتصادی جهانی که به رشد بیش از ۶۰ درصدی قیمت نفت و رساندن آن به حدود ۸۳ دلار در هر بشکه کمک کرده است، سود برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درآمد آرامکو همچنین تحت تاثیر تولید بالاتر نفت افزایش یافت. عربستان سعودی به محدودیت عرضه یکجانبه‌ای که اوایل امسال در راستای توافق اوپک پلاس به اجرا گذاشته بود خاتمه داد. تولید نفت این کشور در فاصله ژوییه تا سپتامبر ۹.۶ میلیون بشکه در روز بود که بالاتر از ۸.۵ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم بود.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو در بیانیه‌ای اظهار کرد: بعضی موانع برای اقتصاد جهانی وجود دارد که تا حدودی به دلیل موانع زنجیره تامین هستند، اما ما خوش بین هستیم که تقاضا برای انرژی مطلوب برای آینده قابل پیش بینی مطلوب خواهد ماند.

آرامکو سال گذشته که ریزش قیمت‌های انرژی به درآمد‌های مالی این شرکت ضربه زده بود، برای تامین مالی پرداخت سود نقدی به سهامداران به سختی در تلاش بود. بزرگترین شرکت نفتی جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ تنها ۱۲ میلیارد دلار درآمد خالص داشت.

ارزش سهام آرامکو روز یکشنبه حداکثر ۱.۵ درصد صعود کرد و به رکورد ۳۸.۳۰ ریال رسید، اما بخشی از این رشد را از دست داد و نهایتا ۳۷.۹۰ ریال معامله شد. ارزش سهام آرامکو امسال ۸.۳ درصد رشد کرده و ارزش بازار این شرکت را به بیش از دو تریلیون دلار رسانده است. این شرکت بیانیه‌های مالی مفصل‌تری درباره واحد‌های بالادستی و پایین دستی خود منتشر خواهد کرد.

سود نقدی سالانه ۷۵ میلیارد دلار که آرامکو متعهد شده است به سهامدارانش پرداخت کند، منبع تامین مالی مهمی برای دولت عربستان سعودی است که ۹۸ درصد سهم آرامکو را در اختیار دارد و تلاش می‌کند کسری بودجه خود را که سال گذشته پس از ریزش قیمت نفت تشدید شد، کاهش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود افزایش قیمت نفت، آرامکو درخواست بعضی از تحلیلگران برای دادن پول بیشتر به سهامداران را نادیده گرفته است. آرامکو به برنامه‌های خود برای هزینه ۳۵ میلیارد دلار در سال جاری متعهد مانده است. بخشی از این پول برای افزایش ظرفیت تولید نفت از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه استفاده خواهد شد. این پروژه قرار است در سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آرامکو سعودی درامد میلیارد دلار میلیون بشکه سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۰۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 1 ماهه منتهی به فروردین 1403 حدود 4098 میلیارد تومان درآمد کسب نمود. 

این شرکت در فروردین سال مالی 1402 بالغ بر 3336 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت عمدتاً از محل فروش کنسانتره و فولاد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 23% رشد داشته است.

در فروردین  امسال متوسط نرخ فروش کنسانتره 40,710,045 ریال و نرخ فروش فولاد 215,136,143 ریال به ازای هر تن بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo