Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@20:48:40 GMT

مصرف گاز طبیعی ۱۰۰ درصد افزاش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۸۲۷

مصرف گاز طبیعی ۱۰۰ درصد افزاش یافت

ایران اکونومیست- مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش دو درجه‌ای دما نسبت به پارسال است.

 به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی با بیان اینکه محاسبه تعرفه مشترکان پرمصرف یا بدمصرف گاز با افزایش گازبها خواهد بود که به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: در بازدید سرزده وزیر نفت از مرکز دیسپچینگ این شرکت و با توضیحات ارائه‌شده، قرار شد افزایش گازبها در قبض مشترکان گاز طبیعی که الگوی مصرف را رعایت نکنند اعمال شود و گازبها برای آن دسته از مشترکان که سقف الگوی مصرف ابلاغ‌شده از سوی شرکت ملی گاز ایران را رعایت می‌کنند، به قیمت سال ۱۳۹۹ محاسبه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مقدار تولید و مصرف گاز در کشور، توضیح داد: با وجود آنکه اکنون با توجه به تکمیل تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز فرآورش و وارد شبکه سراسری می‌شود، باز هم ناترازی انرژی در گاز داریم که این امر نشان می‌دهد، الگوی مصرف درستی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به چرایی افت فشار گاز، با بیان اینکه هر فاز پارس جنوبی حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که پس از فرآورش در پالایشگاه‌ها، از طریق خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، اظهار کرد: زمانی که هوا سرد می‌شود، مقدار مصرف گاز افزایش می‌یابد و به دلیل اینکه ما موظف به تأمین گاز بخش خانگی در هر صورت هستیم، فشار گاز کاهش می‌یابد که این مسئله را باید با برقراری تعادل میان ایستگاه‌های تقویت فشار و تقلیل فشار موجود در مسیر خطوط لوله، برطرف سازیم.

جولایی ادامه داد: از طرفی، با توجه به اینکه ۸۰ درصد گاز تولیدی در جنوب کشور و بیش از ۷۰ درصد مصرف گاز در نیمه شمالی کشور است و گاز مسیر طولانی حدود ۱۵۰۰ کیلومتری را باید طی کند، افت فشار در یک بازه زمانی خود را نشان می‌دهد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش عمده مشکل مصرف گاز به سیستم ساختمان‌سازی ما برمی‌گردد، تصریح کرد: همکاران ما در نظام مهندسی ساختمان باید به‌گونه‌ای بر ساخت‌وسازها نظارت داشته باشند که هدررفت کمتر باشد، زیرا این مسئله بر مصرف بهینه انرژی در منازل مؤثر است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران مصرف گاز بخش خانگی در زمستان پارسال را ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز و رکوردی خارج از عرف اعلام کرد و گفت: این مقدار مصرف، در واقع ۳ یا ۴ برابر مصرف استاندارد جهانی است که نیاز به الگوی مصرف درست را الزامی می‌کند.

جولایی آموزش‌وپرورش و آشنایی کودکان با مصرف بهینه و تبلیغات و فرهنگ‌سازی صداوسیما را در این زمینه بسیار مهم خواند و بیان کرد: همه باید بدانند که رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه، بخش صنعت و تولید کشور را بسیار متضرر می‌کند و ضرر این بخش، به‌طور مستقیم بر روی زندگی مردم اثر می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: مسلماً برای ما به‌عنوان فروشنده گاز بهتر آن است گاز را به صنعت بدهیم تا به منازل، اما به دلیل اینکه خط قرمز ما بخش خانگی است، نمی‌توانیم سرویس‌دهی به این بخش را قطع کنیم، بنابراین اگر همراهی بخش خانگی در مدیریت مصرف نباشد، صنعت ضرر می‌کند و این به نفع هیچ‌کس نیست.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: امسال سرما زودتر آغاز شد و مصارف گاز به‌شدت افزایش یافت؛ به این معنا که از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش دو درجه‌ای دما نسبت به پارسال است.

جولایی ادامه داد: بر همین اساس با تکمیل تعمیرات اساسی، ظرفیت فرآورش گاز را به حداکثر رساندیم و ذخیره‌سازی حدود ۴ میلیارد مترمکعبی در دو مخزن ذخیره‌سازی سراجه و شوریجه را نیز انجام دادیم و برای ورود به فصل سرما آماده هستیم.

وی صادرات به عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان را جزو تعهدهای صادراتی ایران ذکر کرد و توضیح داد: ما تا حد امکان مقدار صادرات را کاهش می‌دهیم، اما این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که اکنون به‌عنوان تأمین‌کننده مطمئن گاز در دنیا شناخته‌شده هستیم و در صورتی که از این کار سر باز بزنیم، عواقب رفتاری ما در بحث بین‌المللی ما را از زمره تأمین‌کنندگان مطمئن گاز در منطقه خارج می‌کند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان، بار دیگر از مردم خواست تا نهایت صرفه‌جویی یا مدیریت مصرف گاز را داشته باشند تا بتوانند زمستان آرام و خوبی را پشت سر بگذارند.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران الگوی مصرف بخش خانگی مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ماما با اشاره به نقش مامایی در پروسه سلامت مادر و نوزاد، اظهار داشت: با وجود تلاش جامعه مامایی و مراقبین سلامت، حدود 47 درصد زایمان‌های انجام شده در سال گذشته طبیعی بوده که مستلزم فرهنگ‌سازی و اقدامات گسترده‌تری برای افزایش این مهم است.

وی به نقش اثرگذار ماما در روند زایمان و سلامت مادر و نوزاد، اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای در روند کار ماما عنصری بسیار مهم است به ویژه در محور جوانی جمعیت و حفظ کرامت مادری، اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مامایی با اغلب شاخص‌های جهانی سلامت از جمله سزارین، زایمان طبیعی، مورتالیتی نوزاد و مادر در ارتباط است، تصریح کرد: بنابراین تقویت توانمندی این قشر موضوع مهمی است که یاید مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی از برگزاری دوره‌های مهارتی برای ماماها و به‌روزرسانی آن‌ها خبر داد و گفت: بدون شک بخش مهمی از موفقیت در حوزه مراقبت‌های سلامت، مرهون تلاش خانواده مامایی است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز روند جمعیت با کاهش مواجه است، اما شیب کاهشی کند شده، عنوان کرد: نقش ماماها در افزایش و طرح جوانی جمعیت انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سبک زندگی به عنوان عامل اصلی بحران جمعیت مطرح است، تصریح کرد: علوم‌ پزشکی در کنار دیگر دستگاه‌ها وظایفی در این خصوص دارد به ویژه در شهرستان‌ها باید مطالبه از دستگاه‌های اثرگذار مشخص شود‌.

مجذوبی به مسائل و دغدغه‌های قشر ماما اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات جامعه مامایی مانند مشکل جذب نیرو منبعث از  سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است‌. موضوع فوق‌العاده خاص که طرحی ملی است در طول دو سال گذشته پیگیری می‌شد که در هفته‌های آتی با جزییات ابلاغ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد مشمول گروه مامایی نیز خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تعدد خدماتی که جامعه مامایی ارائه می‌دهند،  لازم است حمایت‌ها از این قشر پر تلاش و اثرگذار با حمایت مدیران ستادی سر و سامان بیشتری بگیرد.

540 مورد انصراف از سقط در همدان

فاطمه ترکمان‌اسدی در این مراسم، اظهار داشت: این جمع مؤثر مجموعه‌ای ارزشمند، فاخر و اثرگذاری در حوزه سلامت ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تناسب جمعیتی دانشگاه، حضور مؤثر بانوان ماما باعث تقویت عملکرد حوزه سلامت شده است، تصریح کرد: از حضور تک تک شما در حرفه و نقش‌های مامایی قدردانی می‌کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای افق پیشرو، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که با حضور همه ارکان سلامت به ویژه جامعه مامایی به آن‌ها دست خواهیم یافت، گفت: در حال حاضر 60 درصد مادران باردار، حین بارداری به مراکز  بهداشت مراجعه کرده و از مراقبت‌های مامایی بهره‌مند می‌شوند.

ترکمان اسدی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری قبل از بارداری به مراکز ما مراجعه کنند و مراقبت‌های بارداری را مبتنی بر مشاوره‌های لازم قبل و حین بارداری دریافت کنند.

وی از فوت 8 مادر باردار در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا باید شاخص‌های مراقبت حین بارداری افزایش کمی و‌ کیفی داشته باشد و امیدواریم که هیچ مادر بارداری به دلیل مسایل مرتبط با بارداری از دست نرود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حاملگی در گروه سنی ویژه، مستلزم مراقبت ویژه و بیشتر است و باید به صورت تیمی در بخش خصوصی و دولتی از این مراقبت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: بنابراین از ماماهای بخش خصوصی درخواست داریم در تقویت مراقبت‌های گروه ویژه، همکاری بین‌بخشی بیشتری با ما داشته باشند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه به لطف خدا و همت همکاران حوزه بهداشت، در سال گذشته 540 مورد انصراف از سقط داشتیم، تصریح کرد: در این راستا مشاوره‌های فرزندآوری و ازدواج باید ارتقا یابد و منشور کرامت مادری هم در بخش خصوصی و هم دولتی باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به این ضرورت که قداست و حرمت رشته مامایی با ارتقای توانمندی‌ها حفظ می‌شود و لازم است با تقویت توانمندی‌های این قشر زحمتکش با قوت و قدرت در تداوم توفیقات حوزه سلامت بکوشیم، افزود: از جمله پرچمداران ابربحران جمعیت و سالخوردگی ماماها هستند که لازم است در کنار مدیران عرصه سیاستگذاری و برنامه‌ریز حضور و فعالیت مؤثری داشته باشند تا در کنار هم کشور را از این بحران برهانیم.

رسول سلیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیر در این مراسم، با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از جمعیت کارکنان حوزه درمان دانشگاه معادل 715 نفر را ماماها تشکیل می‌دهند اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جامعه امروز، جوانی جمعیت و کرامت مادری است که ماما در رفع این معضل نقش اساسی دارد.

وی گفت: ماما در کیفیت بارداری و زایمان مادر و نوزاد نقش برجسته‌ای دارد که با حفاظت و حراست از جایگاه مامایی می‌تواند به تقویت کیفیت این پروسه کمک کرد.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است