Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان در حاشیه جلسه‌ای که درباره ساماندهی و حل مشکل رودخانه عبوری از داخل روستای شهید آباد، تشکیل شد، گفت: در مرداد ماه سیلاب ناگهانی و کم سابقه‌ای در منطقه آوج رخ داد که در چند روستا منجمله روستای شهید آباد، تلفات و خساراتی را برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر بارش شدید و سریع که موجب بروز این سیلاب شد، دلیل اصلی ایجاد خسارات و تلفات، تصرف حریم بستر و مسیل رودخانه عبوری از مرکز شهید آباد بود، به طوری که هسته اصلی روستا در بستر رودخانه و تعداد زیادی ازمنازل مسکونی و واحد‌های تجاری روستا دقیقا در داخل رودخانه واقع شده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: عدم نظارت دقیق برخی دستگاه ها، موجب گسترش و رشد ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه‌ها می‌شود که ریسک سیلاب و خسارات ناشی از آن را به شدت بالا می‌برد.

مهدیخانی با اشاره به اینکه حدود ۳ ماه از وقوع سیلاب می‌گذرد و هنوز تصمیم قاطعی در خصوص ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه شهید آباد گرفته نشده است تاکید کرد: مطالبه مردم به حق بوده و دستگاه‌ها باید در این زمینه تسریع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران رفع خطر خسارت سیل شهید آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است
  • حریم و روستاهای شرق تهران برای گذران اوقات فراغت محل مناسبی هستند |‌ همدردی با آبشار اشک ریز
  • عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود