Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان در سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند شیمیایی با مشارکت شرکت‌های مستقر در بندر و صنایع غرب استان در یکی از پایانه‌های کانتینری بندرشهید رجایی برگزار شد.

اولین رزمایش پدافند شیمیایی امروز دوشنبه دهم آبان ماه به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل با رویکرد افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری تاسیسات، تجهیزات و مراکز حیاتی و حساس در بندرشهید رجایی برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان با اشاره به وظایف و کارکردهای پدافند غیرعامل گفت: مصون‌سازی و تداوم فعالیت‌های ضروری از کارکردهای ویژه پدافندغیرعامل به شمار می‌رود.

 "محسن زینلی تختی" ادامه داد: امروزه با توجه به سرعت پیشرفت‌های تجهیزاتی در حوزه حملات سایبری ما نیز باید سرعت خود را در حوزه پدافند غیرعامل بیشتر کرده و یکی از ابزار آن نیز تداوم رزمایش‌ها به ویژه در بنادر، مراکز حساس و صنایع بزرگ است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این رزمایش اظهارداشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین و پایدارترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات،همواره مدنظر مجموعه بندرشهید رجایی بوده است.

 محمود صابری، هدف از برگزاری این مانور را مصونیت‌بخشی، امن‌سازی، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، مراکز و صنایع شیمیایی و پاسخ پدافندی به حوادث و مخاطرات شیمیایی عنوان کرد.

وی، حفاظت از سرمایه انسانی و محیط زیست در برابر تهدیدهای شیمیایی را بخش دیگری از اهداف این رزمایش برشمرد.

این مقام مسوول با اشاره به شعار سال( پدافند غیرعامل، ایران پایدار)، گفت: با فرهنگ‌سازی و شناخت پدافند غیرعامل و مشارکت جامعه دریایی و بندری و آشنایی با اصول و اهداف پدافند غیرعامل می‏ توان هرگونه تهدید، خطرات احتمالی و پیامدهای آنها را در حوزه‌های بندری و دریایی کاهش داد.

در ادامه، هوشنگ محمدرضایی ، رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح اهداف و سناریو از پیش طراحی شده این رزمایش پرداخت.

گفتنی است، هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافندغیرعامل(Passive Defense)خوانده می شود. در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند. درحالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری داشته باشند.

هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ (هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه) با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» نامگذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد

با حکم معاون توسعه مدیریت گمرک ایران، سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی منصوب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس حکم معاونت توسعه مدیریت گمرک ایران، علی نباتی به عنوان سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس منصوب شد.

نباتی سابقه 26 سال فعالیت در حوزه های گمرکی داشته که 17سال آن در گمرکات مختلف استان هرمزگان بوده است.

پیشتر محمد آگاهی به عنوان معاون فنی گمرک شهید رجایی فعالیت میکرد که به تازگی با حکم رییس کل گمرک به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی منصوب شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود