Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:20:54 GMT

۱۲۸ پروانه کسب در قشم صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۹۲۳

۱۲۸ پروانه کسب در قشم صادر شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری افزود: همچنین در این مدت تعداد ۳۲۵ پروانه کسب تمدید و ۹۳ مورد نیز ابطال شده است.

وی ادامه داد: امسال ۴۹۱ مورد مراجعه برای دریافت خدمات پروانه کسب ثبت شده است که از این تعداد ۴۶ فقره تقاضای جابجایی داشتند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: تا پایان مهرماه امسال ۱۲ مورد تقاضای تغییر شغل و ۱۸ مورد تقاضای دریافت کارت مباشرت در این اداره به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توسعه اقتصادی هرمزگان قشم کسب و کارهای کوچک خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توسعه اقتصادی هرمزگان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم توسعه اقتصادی هرمزگان قشم کسب و کارهای کوچک خلیج فارس منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دریامحور، گفت: از جمله صنایع فعال این حوزه در قشم صنعت لنج‌سازی است که سودآوری بالایی به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی امروز در نشست ویژه با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس کشور که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 12 واحد لنج‌سازی با ظرفیت تولید 50 فروند در سال در این جزیره فعال هستند و محصولاتشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی در صنایع لنج‌سازی قشم عمدتا به کشورهای آفریقایی، حوزه خلیج فارس و هند صادر می‌شود و سودآوری بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر 24 فعالیت است و جزیره قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه آیتم‌های این صنعت را دارد

پیغامی با بیان اینکه مهمترین مزیت اقتصادی این منطقه فعالیت‌های اقتصادی دریاپایه است، گفت: مهمترین وجه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود و امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهمترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر توسعه صنعت بانکرینگ در قشم، خاطرنشان کرد: بانکرینگ صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده، در حالی‌که 60 درصد نفت دنیا از مسیر خلیج فارس تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیاء می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

در این نشست که با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار شد، شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی سئوالاتی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند