Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@06:01:57 GMT

ماسک‌های طبیعی برای چاقی صورت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۶۹۹۶

ماسک‌های طبیعی برای چاقی صورت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پر بودن گونه‌ها و صورت از جمله نکات زیبایی است که می‌تواند صورت شما را زیبا و جذاب جلوه دهد، بنابراین اگر بنابر دلایلی صورت شما لاغر به نظر می‌رسد، با چند روش خانگی می‌توانید صورت خود را پر و چاق کنید.

ماسک عسل

یک قاشق چای خوری (۵ میلی‌لیتر) عسل را روی گونه‌ها قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماسک را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید و پس از ده دقیقه صورت را با آب ولرم، بشویید. می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی وگلاب

سیب زمینی را رنده کرده و به میزان کافی گلاب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید. اگر پوست‌تان چرب است، چند قطره آب لیمو و اگر پوست‌تان خشک است، کمی عسل به آن اضافه کنید. ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها، مجددا صورت‌تان را با آب سرد بشویید. پس از اصلاح صورت نیز می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آب سیب

آب نصف یک سیب را گرفته و روی گونه‌ها بمالید. پس از ۴۰ الی ۶۰ دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید.

ماسک گلیسیرین و گلاب

صرف گلیسرین و گلاب به صورت موضعی به تغذیه پوست صورت کمک بسیاری می‌کند. مصرف گلیسرین باعث آب‌رسانی به پوست و کاهش سلول‌های مرده آن می‌شود. گلاب طبیعی PH پوست را متعادل می‌کند و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. همچنین نقش یک آب‌رسان مناسب را برای پوست‌های خشک ایفا می‌کند. گلاب یک پاک‌کننده و ضدعفونی کننده مناسب پوست صورت است و می‌تواند بدون خشک کردن پوست، موجب کوچک شدن منافذ آن شود. برای تهیه این ماسک، گلیسیرین و گلاب را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و هر روز آن را به پوست صورت بزنید. بهتر است این ماسک را شب‌ها و پیش از خواب، استفاده کنید. در صورت استفاده در روز، باید حتما ضدآفتاب بزنید.

ماسک روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن درمانی مناسب برای افرادی است که دارای پوست خشک هستند. این روغن مانند یک مرطوب‌کننده، موجب افزایش لطافت پوست می‌شود. پوست خود را به آرامی و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار

خیار یکی از میوه‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کرد. یک عدد خیار را رنده کرده و کمی گلاب خالص به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورت بگذارید و سپس با آب خنک بشویید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جعفری در بازدید از گلزار‌های گل محمدی در شهرستان اشکذر گفت: گل محمدی از جمله گیاهان با ارزش اقتصادی بالا است و با توجه به سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد در جهت تغییر الگوی کشت، گل محمدی به عنوان کشت جایگزین با سایر گیاهان آب بر، در مناطق مستعد کشت می‌شود. 

وی افزود: از فراورده‌های گل محمدی می‌توان به غنچه خشک، گلبرگ خشک، گلاب و اسانس اشاره کرد که تقریبا۸۰ درصد گل‌های‌تر برای گلاب گیری و اسانس و بقیه به صورت گلبرگ خشک برای تهیه مربا و سایر مصارف خوراکی و غنچه خشک بیشتر جهت صادرات استفاده می‌شود.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی اشکذر، با تاکید بر اهمیت زمان برداشت گل محمدی اظهار داشت: گل محمدی پس از باز شدن دوام کمی روی شاخه دارد و تأخیر در زمان برداشت منجر به کاهش کیفیت گلاب و اسانس استحصال شده می‌گردد. برداشت در صبح زود و قبل از طلوع آفتاب شروع می‌شود و باید قبل از گرم شدن هوا به مراکز خرید یا کارخانجات عرق‌گیری انتقال یابد.

جعفری گفت: برداشت گل محمدی از ۱۰ هکتار از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود ۳۵ تن گل‌تر توسط کشاورزان در این شهرستان برداشت گردد و برداشت این محصول در شهرستان اشکذر هر ساله از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

جعفری با اشاره به اهمیت راه اندازی و توسعه واحد‌های فراوری و اسانس گیری این محصول اقتصادی افزود: هم اکنون یک واحد گلابگیری صنعتی در این شهرستان وجود دارد، که سالانه حدود ۳۵ هزار لیتر گلاب از این واحد استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی