Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‎ها- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه حدود نیمی از خانه‌های روستایی در استان ناایمن هستند، گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان وجود دارد که ما برای نوسازی آنها آمادگی کامل داریم. - اخبار استانها -

 سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  اظهار داشت: حدود 47 درصد جمعیت گلستان در روستاها سکونت دارند و از نظر جمعیت روستایی در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ ضمن اینکه متوسط این شاخص در کشور حدود 21 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در روستاها، اجرای طرح‌های نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی است، گفت: گلستان همواره در معرض حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله، رانش، زمین لغزش، فرونشست و غیره وجود دارد و لازم است واحدهای مسکونی غیرمقاوم در قالب یک برنامه زمانبندی نوسازی و بهسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: در سال گذشته طی 5 نوبت حوادثی از جمله رانش زمین، زلزله و سیل در استان رخ داد که بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاها وارد شد.

وی گفت: طبق آخرین آماری که در قالب سرشماری سال 95 داریم، از 228 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان 128 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و ناایمن است. ضمن اینکه در قبل از سال 95 نیز بخش قابل توجهی از خانه‌های روستایی در استان نوسازی شده بود.

بنیاد مسکن 400 هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن می‌سازد‌جزئیات مصوبات دولت برای زلزله‌زدگان اندیکا/ بیش از 1950 واحد بازسازی و 980 واحد مسکونی احداث می‌شودحسینی افزود: از سال 1395 تا پایان سال 1399 نزدیک به 34 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در استان احداث شد.

وی بیان داشت: در سال 95 بیش از 56 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان غیرمقاوم و ناایمن بود که اکنون این شاخص به 43 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: از زمان شروع طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی در استان تا کنون 85 هزار خانه ناایمن، مقاوم سازی شد.

وی اظهار داشت: برای امسال هم نوسازی و بهسازی بیش از 7 هزار خانه ناایمن و فرسوده روستایی در دستور کار قرار دارد و بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار هم به این بخش اختصاص داده شده است.

حسینی با بیان اینکه طبق قانون باید تا سال 1410 همه واحدهای مسکونی ناایمن و غیرمقاوم در روستاهای استان، نوسازی و بهسازی شوند، گفت: ما در استان ظرفیت بزرگ و خوبی در زمینه ساخت و ساز مسکن داریم و در صورتی که منابع اعتباری کافی باشد و مردم مشارکت جدی‌تری داشته باشند می‌توانیم تا قبل از سال 1410 همه خانه‌های ناایمن در روستاهای استان را نوسازی کنیم.

انتهای پیام/582/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستاهای استان روستایی در استان هزار واحد مسکونی مسکونی غیرمقاوم نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه