Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین پورحمزه جعفر بیگلو با اشاره به اینکه بیش از ۵۸ هکتار از اراضی تحت پوشش این مرکز به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص داشته است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰۰ تن علوفه سیلاژی در رول‌های ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرمی تهیه و به واحد‌های دامپروری عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مرکز مذکور در حد فاصل روستا‌های کرکویه تا مظفری واقع و آماده ارائه محصول است، ابراز کرد: علاوه بر تسهیل کار برداشت مزارع ذرت علوفه‌ای و تامین نیاز دامداران، ۱۳ نفر نیروی انسانی در این مرکز اشتغال موقت دارند و قریب به هفت دستگاه چاپر، کامیون، لودر و تراکتور در آن مشغول به کار است.

 پورحمزه جعفر بیگلو با تاکید بر اینکه ترویج به کار گیری ادوات مکانیزه جدید و روش‌های نوین در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین مسائل در دستور کار مراکز جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: شروع به کار ایستگاه بسته بندی علوفه باعث افزایش ارزش افزوده محصول و بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش از این دامداران شهرستان قیروکارزین خصوصا واحد‌های کوچک روستایی علوفه سیلاژی خود را از دیگر شهرستان‌ها تهیه می‌کرده اند، اظهار کرد: این مرکز می‌تواند نیاز دامداران به علوفه مورد نیاز شان را با قیمت تمام شده ارزان‌تر مرتفع و کار تامین آن را تسهیل کند.

به گفته او؛ در ذرت علوفه‌ای بسته‌بندی، شیرابه، عصاره و مواد مغذی در بسته‌های ذرت علوفه‌ای باقی می‌ماند؛ در هر گوشه از دامداری و در دما و شرایط آب و هوایی مختلف، می‌توان بسته‌ها را نگهداری کرد؛ به راحتی به هر مکانی قابلیت جابجایی دارد و ماندگاری آن بالا است.

پورحمزه با اشاره به اینکه در سال جاری تامین نیاز واحد‌های دامپروری به علوفه یک ضرورت کشوری بوده است، بیان کرد: با توجه به پر آب بر بودن کشت ذرت، اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطوح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در دستور کار بوده که محقق شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قیروکارزین ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این کارخانه ۵ سال پیش بر اساس نیاز صنعتی معدنی و کشاورزی استان کرمان راه اندازی شد که با راه اندازی این کارخانه دیگر نیازی نیست رانندگان به استان های دیگر مراجعه کنند واین تریلر کفی محصول بزرگترین کارخانه سازنده کاربری‌های جاده‌ای در جنوب شرق کشور است.

در 5خط تولید این کارخانه 520نفر مشغول بکارند و با اجرای خط توسعه به بیش از 1000نفر می رسد و تنوع محصولات از 13به 20می رسد .

 ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز هم در این واحد فعال صنعتی بومی‌سازی و تولید شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن