Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به دانشجو گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس با بی عملی خود در پرونده توافق هسته‌ای و تبعیت عملی از آمریکا ثابت کردند که نظرات آن‌ها در موضوعات حقوق بشری چندان مهم نیست و این واشنگتن است که برای غرب تعیین تکلیف می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص بیانیه اخیر سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس علیه برنامه هسته‌ای ایران و اظهارات یک مقام وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال خرید زمان پیش از بازگشت به مذاکرات وین است، گفت: همگان به خوبی می‌دانند برجام به دلیل بی مسئولیتی سه کشور اروپایی و نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ به اینجا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اتحادیه اروپا به هیچ یک از تعهدات ۱۱ گانه خود پس از خروج آمریکا پایبند نبود/ تاریخ را نمی‌توان از سر نوشت

وی ادامه داد: زمانی که ایالات متحده در زمان ترامپ از برجام خارج شد ما پیام اتحادیه اروپا و تعهدات مکتوب آن‌ها را دریافت کردیم، اما آن‌ها به هیچ یک از تعهدات ۱۱ گانه خود پایبند نبودند و اساسا تاریخ را نمی‌توان را از سر نوشت.

خطیب زاده سخنان خود را با توصیه به مقامات اروپایی ادامه داد و گفت: توصیه من این است که به جای این قبیل فرافکنی‌ها راهکار‌هایی را به عنوان طرف‌های مسئول پیدا کنند تا به وسیله آن به تعهدات خود عمل کنند.

آلمان، فرانسه و انگلیس ثابت کردند این واشنگتن است که برای آن‌ها تعیین تکلیف می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: دولت آلمان، فرانسه و انگلیس هیچ یک از تعهدات خود را بعد از خروج آمریکا از برجام انجام ندادند و اساسا ثابت کردند بیش از اینکه نظرات آن‌ها در موضوعات حقوق بشری مهم باشد این واشنگتن است که برای آن‌ها تعیین تکلیف می‌کند آن روز به آن گونه و امروز به روش دیگر.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا باید از بی عملی خارج شود و خود را به یک کنش گر مسئول تبدیل کند در خصوص بیانیه منتشر شد در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در رم نیز گفت: جمهوری اسلامی براساس باور‌های اصیل اسلامی و فتوای مقام معظم رهبری در خصوص منع گسترش سلاح هسته‌ای هیچ گاه به دنبال استفاده از آن نبوده است و همواره معتقد است که همه جهان باید به دنبال خلع سلاح باشند.

خطیب زاده ادامه داد: آمریکا و کشور‌هایی که خود دارای سلاح هسته‌ای هستند در جایگاه تعیین تکلیف برای سایر کشور‌ها نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ثابت کرد که در چارچوب پادمان و ان پی تی تعهدات خود را انجام می‌دهد و تعهدات فراپادمانی تاکید می‌کنم تعهدات فراپادمانی را به دلیل نقض مکرر برجام و خروج آمریکایی‌ها از این توافق نامه متوقف کرده است.

وی یادآور شد: از روزی که اجرای پروتکل الحاقی متوقف شده جمهوری اسلامی اعلام کرده براساس نیاز‌های صلح آمیز هسته‌ای خود اقدام می‌کند و اساسا ایران در خصوص سطح و میزان غنی سازی بر اساس اهداف صلح آمیز و با موضوعات مطرح شده در آژانس اقدام می‌کند.

خطیب زاده تاکید کرد: سفر معاون سیاسی وزیر خارجه به بروکسل و دیدار با هماهنگ کننده کمیسیون برجام نیز در همین راستا بود که چرا آمریکا ۶ دور گفتگو‌های رو به جلو را به بن بست کشاند و از چه رو اجازه نداد آنچه در اجرای برجام نیاز بود محقق شود موضوع بعدی این بود که چه طور می‌توان از بن بست ایجاد شده توسط آمریکایی‌ها خارج شد.

ایالات متحده وقت و انرژی ایران و ۱+۴ را هدر ندهد و چگونگی لغو تحریم‌های ترامپ علیه ایران را کلید بزند

سخنگوی وزارت خارجه در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکا سیاست‌های فردی خود مبنی بر حفظ بخشی از تحریم‌های ترامپ علیه ایران را کنار بگذارد و انرژی مجموعه ۱+۴ و ایران را در مذاکرات هدر ندهد همه مطمئن باشند توافق برای چگونگی بازگشت آمریکا به برجام و اجرای موثر لغو تحریم‌ها علیه ایران اتفاق خواهد افتاد در نتیجه ما اقدام و عمل آمریکایی‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خطیب زاده برجام آمریکا فرانسه و انگلیس تعیین تکلیف جمهوری اسلامی وزارت خارجه خطیب زاده تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس