Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی موزه‌ها همواره نمایان‌گر میراث ملت‌ها در طول تاریخ بوده و فرهنگ، تاریخ و هنر را برای نسل بعد بازگو می‌کنند. موزه‌ها همچنین حافظ تاریخ نسل گذشته، فرهنگ ملل و اقوام هستند و تجربه سیر در تاریخ را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورند.

روسیه کشوری پهناور همراه با جاذبه‌های گردشگری فراوان مانند کلیساها، مجسمه‌های بزرگ سالن‌های تئاتر مجلل و همچنین جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند رودخانه، پل‌های طبیعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است که همواره به عنوان یکی از مقاصد گردشگران مختلف به شمار می‌رود. «نگارخانه ترتیاکوف» بزرگترین و برجسته‌ترین موزه هنرهای زیبای کشور روسیه محسوب می‌شود که مجموعه‌ای جامع از آثار هنری ادوار مختلف کشور روسیه را نمایش می‌دهد.

اغلب بخش‌های نگارخانه ترتیاکوف در سال ۱۹۸۶ ساخته شده است. خانواده ترتیاکوف این خانه را در سال ۱۸۵۱ از مالک آن خریداری کرده و پاول ترتیاکوف در سال ۱۸۵۶ اولین تابلو نقاشی را برای تشکیل این نگارخانه بزرگ خریداری کرد. او در جهت گسترش این نگارخانه ساخت و سازهایی در بیرون از ساختمان اصلی ایجاد کرد تا به عنوان قسمت‌های دیگر به ساختمان اصلی شده و سایر آثار هنری در آن‌جا قرار گیرند. وقتی پاول ترتیاکوف در سال ۱۸۹۸ درگذشت، ساختمان توسط نقاش برجسته روسی به نام ویکتور واسنتسوف بازطراحی شده و از حالت یک خانه شخصی به موزه و نگارخانه بزرگی مبدل شد که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند.

این گالری هنری شامل دو بخش مجزا ساختمان گالری اصلی ترتیاکوف و ساختمان گالری جدید می‌شود. آثار هنری روسیه از قرن ۱۱ میلادی تا ۲۰ میلادی در ساختمان اصلی گالری ترتیاکوف قرار دارد. ساختمان گالری جدید ترتیاکوف نیز مجموعه جامعی از هنر معاصر هنرمندان روس را دربر می‌گیرد و آثار قرن ۲۰ میلادی تا عصر حاضر در این بخش به نمایش درآمده است.

ساختمان گالری اصلی ترتیاکوف مسکو چهار بخش آثار هنری کهن، آثار هنری قرن هجدهم، آثار هنری قرن نوزدهم و آثار هنری قرن بیستم را در خود جای داده است. در بخش آثار هنری کهن روس شاهد مجموعه کاملی از تندیس‌ها، نقاشی‌ها و موزائیک‌های دوران پیش از مغول و دیگر آثار هنری برجسته‌ترین هنرمندان روس نظیر «آندری روبلف» و «سیمون اوشاکوف» در هفت تالار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بخش آثار قرن هجدهم این مجموعه نیز میزبان تعدادی از آثار هنرمندانی مانند «آنتون لوسنکو»، «فئودور روکوتوف»، «دیمیتری لویتسکی»، «ولادمیر بوروویکوفسکی» و «فئودور آلکسیف» است. بخش آثار قرن نوزدهم نیز به ۲۷ تالار مجزا تقسیم شده، لذا گستره وسیعی از آثار برجسته دوره رمانتیک و رئالیست در این قسمت به نمایش درآمده است. بخش مربوط به آثار هنری قرن بیستم میلادی نیز به نمایش مجموعه آثار ناب و مشهوری که از تغییرات سیاسی و فرهنگی روسیه در قرن بیستم نشأت گرفته‌اند، اختصاص یافته است و گفته می‌شود که زیباترین، محبوب‌ترین و مشهورترین آثار هنری هنرمندان معاصر روسیه در این بخش قرار دارد.

آثار این گالری شامل تابلو طراحی، نقاشی با آبرنگ و پاستل، حکاکی، نقاشی پرتره و ... می‌شود. علاوه بر آثار نقاشی آثار ساخته‌ شده از فلزات و سنگ‌های گران‌بها نیز در بخش‌های دیگر این نگارخانه نگهداری می‌شود. آثار این بخش مربوط به قرون ۱۲ تا اوایل قرن ۲۰ است که از طراحی منحصربه‌فرد، زیبایی و عظمتی خاص برخوردار است. از جمله آثار این بخش می‌توان قاب عکس‌هایی از جنس نقره و طلا، قلاب‌دوزی‌هایی از طلا و نقره با سنگ‌های قیمتی و مرواریدهای ابریشم‌نشان، کنده‌کاری روی سنگ‌ها، استخوان و چوب، تندیس طلایی و جواهرات، همچنین کتاب‌های تزئینی و اثاثیه گران‌قیمت کلیساها را نام برد.

در قسمت‌های دیگر این نمایشگاه، آثاری به نمایش گذاشته می‌شود که علاوه بر زیبایی هنری از نظر تاریخی نیز بسیار حائز اهمیت هستند. بخش دیگری از گالری به نگهداری و نمایش آثاری که با مواد اولیه و وسایل ظریف ساخته شده‌اند، اختصاص یافته است. این آثار قابلیت نمایش در فضای آزاد و نور طبیعی محیط را نداشته و باید در محفظه‌هایی خاص با نور ملایم، مصنوعی و نه به صورت طولانی مدت، بلکه در مدت زمان محدودی برای عموم به نمایش گذاشته شوند.

منابع:

www.museum.ru

www.visit-plus.com

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه موزه گردی مجازی فرهنگ موزه گردی گردشگری مجازی گالري روسيه شهر مسکو ساختمان گالری آثار هنری قرن بخش آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • (ویدئو) روسیه خودرو‌های زرهی غنیمت گرفته از ۱۲ کشور را به نمایش گذاشت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی