Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روز‌های آتی با فعالیت امواج ناپایدار جوی همراه خواهد بود.

ایرج مصطفوی با توصیف سامانه مورد انتظار که از ظهر چهارشنبه وارد استان سمنان می‌شود، بیان کرد: نوع مخاطره این سامانه به صورت رگبار و رعد و برق، بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پیش بینی کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در روز‌های آینده، افزود: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در غالب نقاط استان به ویژه طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه دور از انتظار نیست.

مصطفوی گفت: از پنجشنبه بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی و طی پنجشنبه و جمعه وزش باد نسبتا شدید تا شدید در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی و مرکزی دور از انتظار نیست.

او اثر مخاطره فعالیت این سامانه ناپایدار را اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف وکاهش دید در اثر مه آلودگی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان اواخر وقت یکشنبه خواهد بود.

او گفت: خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت سرمازدگی، خودداری از تردد و توقف در زیردرختان خشک وکهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان برای روز‌های آینده است.

او کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز دوشبه ۱۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: امروز رضوان و شهمیرزاد با هفت و گرمسار و ایوانکی با ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی دما تا پایان هفته افزود: روز پنجشنبه رضوان و شهمیرزاد دمای ۲ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند که این روند تا یکشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام / ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی وضعیت آب و هوا هواشناسی استان سمنان درجه سانتیگراد بارش باران تا شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روز‌های جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده است.

بر اساس هشدار، این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه خواهد داشت.

طبق هشدار زرد صادر شده، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز با بیان اینکه امروز در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود و یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته صادق ضیاییان، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

tags # اخبار هواشناسی ، آب و هوا ، بارش باران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم