Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:34:10 GMT

بزرگداشت یوسف ثبوتی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۸۰۴۰

بزرگداشت یوسف ثبوتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران، بزرگداشت یوسف ثبوتی، اخترشناس و فیزیک‌دان، را در قالب چهارمین برنامه «تماشای خورشید» برگزار می‌کند.

این مراسم عصر روز یکشنبه ۱۶ آبان از ساعت ۱۶ در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

«تماشای خورشید» عنوان برنامه‌ای است که هر سال با رویکرد بزرگداشت اهالی فرهنگ، اندیشمندان و پژوهشگران حوزه ادب، هنر و فرهنگ از سوی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برگزار می‌شود اما در این یکسال اخیر بخاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون سه برنامه با رویکرد «تماشای خورشید» از سوی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برای استاد محمدعلی موحد (۱۳۹۷) استاد یدالله کابلی خوانساری ( ۱۳۹۸) و استاد مهدی محقق ( ۱۳۹۹) برگزار شده است.

کد خبر 5341223

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم بزرگداشت یوسف ثبوتی یونسکو ترجمه معرفی کتاب سواد رسانه ای کتاب و کتابخوانی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ مرکز فرهنگی شهر کتاب تازه های نشر انتشارات راه یار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس جنگ تحمیلی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود