Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس عدلیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه تاکید کرد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در روز ۱۳ آبان ۵۸، با یک اقدام انقلابی شاخ امریکای غول نما را شکستند و ابهت دروغینش را با عنایت خدا فرو ریختند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در جلسه صبح امروز (دوشنبه دهم آبان ماه) شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سالروز شهادت بسیجی شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: شهید فهمیده با اقدامی ایثارگرانه، مخلصانه و به موقع دل‌های بسیاری از جوانان را به حقیقت و فرهنگ ایثار و شهادت متوجه کرد و نه تنها خودش در تاریخ ماندگار شد بلکه راه او در دفاع از اسلام و وطن و ارزش‌ها برای همه به ویژه جوانان الگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منافقین به فهم ناقص خود اکتفا و قرآن و مکتب ناب اهل بیت را رها کردند

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله قاضی‌طباطبایی، از وی به عنوان انسانی وارسته و خیرخواه که عمر خود را وقف تبلیغ دین و تعلیم و تربیت کرد و در این راه به فیض شهادت نائل آمد یاد کرد و گفت: زندگی شهید قاضی‌طباطبایی و قاتلان و حامیان قاتلان او عبرت‌آموز است که ببینند این شهید عزیز در چه جایگاهی قرار گرفته و آنها به چه وضعیتی دچار شده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: منافقین با شعارهای ارزشی وارد میدان شدند اما انحراف و جدایی آنها از راه حق از جایی شروع شد که در فهم دین از عالمان دین‌شناس استفاده نکرده و به فهم ناقص خود اکتفا، و قرآن و مکتب ناب اهل بیت را رها کردند.

ببینید: فیلم/ روایت حجت‌الاسلام اژه‌ای از دلایل انحراف منافقین

وی ادامه داد: زاویه منافقین از حق در جایی بیشتر شد که اگر چه شعارهای به ظاهر خوبی سر می‌دادند اما آرام آرام به مرحله‌ای از انحراف رسیدند که عالمان دین و افرادی همچون آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله قدوسی و ... را به عنوان سد راه اسلام به شهادت رساندند و خون ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را بر زمین ریختند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: کار مدعیان حمایت از خلق و مردم به جایی رسید که با انحراف از مسیر حق به فقها، مراجع، حضرت امام و دین پشت کردند و در یک مقطع علیه مردم خودشان با صدام جنایتکار هم‌دست شدند و امروز هم با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به کشور خودشان همراهی می‌کنند.

دانشجویان در روز ۱۳ آبان شاخ آمریکای غول‌نما را شکستند

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده اظهار کرد: در روز ۱۳ آبان تعدادی از دانشجویان آگاه با الهام گرفتن از ذات انقلاب اسلامی و نوری که حضرت امام از اسلام و قرآن و حضرت صاحب‌الامر(عج) گرفته بودند، به طور خودجوش انقلاب دوم را رقم زدند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: شیطان بزرگ برای خودش وجاهت و ابهتی دروغین در دنیا درست کرده بود که خیلی‌ها جرأت نمی‌کردند به او نزدیک شوند و با آن مقابله کنند و اینگونه به خود تلقین کرده بودند که باید دنیا همانطور باشد که ابرقدرت‌ها می‌خواهند.

وی ادامه داد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در چنین شرایطی با یک اقدام انقلابی شاخ این غول‌نما را شکستند و ابهت دروغینش را با عنایت خدا فرو ریختند و دنیا دید که درون این طبل توخالی چیزی نیست.

رئیس قوه قضائیه گفت: در حادثه طبس نیز جنود پنهان خدا به میدان آمدند و بار دیگر پوزه شیطان بزرگ را به خاک ذلت مالیدند و نشان دادند با تکیه بر ایمان و توکل و اعتماد به خدا می‌توان در برابر قدرت‌های استکباری ایستاد و البته ما نیز باید مراقبت باشیم که خدای ناکرده روحیه استکباری پیدا نکنیم.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به تقارن روز دانش‌آموز با سالروز تبعید حضرت امام گفت: دشمن تلاش می‌کرد تا نور الهی را که در امام خمینی(ره) تجلی یافته بود خاموش کند و امام را بازداشت، تبعید و محدود کردند اما این نور نه تنها خاموش نشد بلکه در تقارنی معنادار و در همان روز ابهت دروغین استکبار فروریخت.

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان "روز فرهنگ عمومی" اظهار کرد: اصل انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و زیرساخت قدرت، اقتدار و استقلال هم مسائل فرهنگی است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: بسیاری از بزرگان مسأله فرهنگ را از جمله مؤلفه‌ها و الزامات قدرتِ نظام و ملت می‌دانند ولی می‌توان گفت فرهنگ زیرساخت همه مؤلفه‌ها از جمله اقتصاد، امنیت و علم و تکنولوژی است.

ببینید: فیلم/ اژه‌ای: بسیاری از مفاسد با ارتقاء فرهنگ عمومی حل می‌شود

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ صحیح عمومی اسلامی داشته باشیم بسیاری از مسائل اقتصادی ما هم خود به خود بهتر می شود و بسیاری از مشکلات و مفاسد با ارتقاء فرهنگ عمومی حل و ریشه‌کن خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه اگر فرهنگ اسلامی و دینی ما ارتقاء یابد علم و معرفت ما هم افزون می‌شود و امنیت بهبود می‌یابد، خاطرنشان کرد: تعالی فرهنگ عمومی تنها با الزامات قانونی و مقررات حکومتی به وجود نمی‌آید و نیازمند فرهنگ‌سازی و همیاری رسانه‌ها و صاحبان قلم و خطابه است.

خوزستان به خاطر برخی ضعف‌ها دچار مشکل است

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر کاری ۱۸ ساعته خود و همکارانش به استان خوزستان در هفته گذشته و بررسی میدانی مشکلات این استان اظهار کرد: استان خوزستان دارای مواهب غنی الهی است اما به خاطر برخی ضعف‌ها مردم گرفتار مشکلاتی شدند که حقیقتاً مستحق آن نیستند و دشمن هم به دنبال سوءاستفاده از این ضعف‌هاست.

محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: مسائل استان خوزستان باید به طور ویژه دیده شود و با اقدامات متعارف و مرسوم نمی‌توان مشکلات آب، مسائل زیست محیطی و فرهنگی و اقتصادی مردم این منطقه را حل کرد و تلاش ما این است با یک نسخه خاص به طور فوق‌العاده به این مسائل توجه کنیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دستگاه قضایی انقلاب فرهنگی قرآن حجت الاسلام محسنی اژه ای انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی آمریکا اخبار داغ رئیس قوه قضائیه انقلاب اسلامی محسنی اژه ای فرهنگ عمومی ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند

جلسه شورای سیاست گذاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل برگزاری این نمایشگاه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 وزیر فرهنگ در این جلسه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: انشاالله اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل‌های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است؛ این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.

تقریبا روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های دنیا نیست؛ تقریبا روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه‌ای رخ می‌دهد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صحنه پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: در طول یکسال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیاز‌ها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف‌ها اذعان می‌کنم، اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.

ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد و ۳۰ هزار تن خواهیم رساند

وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد و ۳۰ هزار تن خواهیم رساند.

حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است و بر همین اساس آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان هستیم و انشاالله این کار را ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی ادامه داد: ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی که به زبان اصلی تسلط دارند مورد تاکید رهبری قرار گرفته بود که برنامه ویژه‌ای برای این مهم تدارک دیده شده است.

امسال تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم

وزیر فرهنگ گفت: امسال تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم؛ منتظر هستیم تامین اعتبار لازم صورت گیرد تا حمایت‌ها علاوه بر اعضای هیات علمی، طلاب و دانشجویان به سایر بخش‌های جامعه از جمله دانش آموزان دوره دوم دبیرستان نیز داده شود.

وی افزود: انشاالله امسال عدد قابل توجهی را به این کار اختصاص می‌دهیم و حمایت جدی اتفاق می‌افتد، دولت و مجلس کار بسیار مهمی را انجام دادند و برای اولین بار تبصره ۱۳ در حال عملی شدن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دکتر احمدوند برای روز‌های نمایشگاه تمهید کنند تا با صنوف مختلف جلسه داشته باشیم تا محلی برای حل مشکلات باشد.

شبکه کتاب فروشی‌ها باید گسترش یابد

وزیر فرهنگ گفت: شبکه کتاب فروشی‌ها باید گسترش یابد. با وزیر صمت صحبت کردم و آقای علی آبادی تعدادی از شرکت‌های خودروسازی را مکلف کردند تا برای بهبود در امر کتابفروشی‌های سیار در این حوزه وارد شوند.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: اعضای ستاد برای اصحاب کتاب، فرهنگ، ادب هر نوع گشایشی را که لازم باشد پیشنهاد دهند و ما نیز تلاش می‌کنیم بخش عمده آن را انجام دهیم.

باید حال فرهنگی مردم را تغییر دهیم

وزیر فرهنگ گفت: تقدیر از پیشکسوتان در برنامه امسال پیش بینی شده است؛ نمایشگاه کتاب صرفا نباید برای فروش کتاب استفاده شود بلکه باید حال فرهنگی مردم را تغییر دهیم.

تحقق عدالت فرهنگی با همزمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شود

وی افزود: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود، اما تحقق عدالت فرهنگی با همزمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.

نقش تبلیغات در رسانه‌ها برای ایجاد شور و نشاط فرهنگی میان مردم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر مهم بودن تبلیغات در رسانه‌ها و سطح شهر گفت: مردم باید احساس شور و نشاط فرهنگی کنند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه مردم ایران در مورد نمایشگاه کتاب خاطره بسیار مثبت و متعالی دارند، گفت: به مسائلی از قبیل حمل و نقل و مشکلات اینچنینی باید پرداخته شود.

وی افزود: هر سه نظر سنجی در مورد عملیات وعده صادق نشان دهنده احساس غرور مردم از این اتفاق بود، چه کسی فکر می‌کند در بالاترین سطح برخورد نظامی اینگونه غرور ایجاد کند؟ بازار‌های اقتصادی در حال رسیدن به ثبات هستند و دولت هم با اهتمام در صحنه قرار دارد.

نمایشگاه کتاب باید توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل را نشان دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نمایشگاه سال گذشته الگویی در مدیریت فرهنگی مسأله پوشش بود. امسال نمایشگاه باید توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل پیش رو را نشان دهد.

وی ضمن اشاره به قدردانی رهبر انقلاب در مورد اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پارسال، افزود: سال گذشته استقبال میلیونی مخاطبان را بدون کمترین حاشیه‌ای داشتیم. دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد ولی بنا داریم در این فضا با روحیه جهادی و استفاده از ابزار‌های اقناعی، تبلیغی و گفتگو محور فضای مطلوبی را برای حوزه مسائل فرهنگی ایجاد کنیم و نسبت به این مسأله خیلی امیدوار هستیم.

نظرسنجی‌ها از مراجعان به نمایشگاه به‌صورت روزانه باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه برای مسأله فلسطین حتما باید رویداد تعریف کرد، گفت: نظر سنجی‌ها از مراجعان به نمایشگاه اگر روزانه صورت گیرد مفیدتر است این رویکرد باعث می‌شود نواقص روز اول در روز سوم نباشد و فضای پذیرش انتقاد را باز کند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در جشنواره‌های گذشته مسابقه نقد جشنواره‌ها را برگزار کردیم و به کسانی که دقیقتر اشکالات را بگویند جایزه می‌دهیم، گفت: آمادگی داریم جلسه کارگروه نشر و کاغذ با حضور معاون اول رئیس جمهور را اینجا برگزار کنیم.

گفتنی است، گزارش آخرین وضعیت آماده سازی نمایشگاه از جمله موارد مطرح شده توسط اعضا در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است