Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین تاریخی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و سومین سالروز تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و در آستانه روز دانش‌آموز برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت ایام ۱۳ آبان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی نشان داد قشر نوجوان صرفاً یک مخاطب و قشر بهره بردار از انقلاب نیستند؛ بلکه دست اندرکار انقلاب هستند و هرجا که در مسیر انقلاب گره‌ای ایجاد شده، ورود نوجوانان و دانش‌آموزان برای حل مشکل، راهگشا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع ۱۳ آبان، دارای اهمیت ویژه ای است؛ زیرا دانش‌آموزان به میدان مبارزه وارد شدند و برخی در این مسیر به شهادت رسیدند.

تاریخی با اشاره به این که دانش‌آموزان یکی از عناصر تأثیرگذار در انقلاب هستند، گفت: وقتی فرزندان ما در تشخیص هویت اسلامی از ما جلوتر هستند غیرت عمومی بین آحاد مردم اتفاق می‌افتد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: هرجا که انقلاب اسلامی احساس کرده باید گام متفاوتی برداشته شود حضور دانش‌آموزان به وضوح دیده می شود و نمی توانیم تأثیر حضور آنها را نادید بگیریم. بیانیه گام دوم نیز ناظر به این موضوع است که برای رقم خوردن تمدن اسلامی یکی از عناصر تأثیرگذار دانش‌آموزان هستند.

وی با بیان این که ما به عنوان قدیمی ترین تشکّل دانش‌آموزی این «نقش آفرینی» را به رسمیت شناخته ایم، تصریح کرد: رده سنی دانش آموزان جوان در حدود ۱۵ تا ۲۹ سال است که این افراد نقش مؤثری در جامعه دارند و باید هویت بخشی به قشر دانش‌آموز در رده جوان و همچنین در رده نوجوان صورت گیرد.

تاریخی با تأکید بر لزوم توجه به پرورش و تربیت دانش‌آموزان، بیان کرد: ساختار تعلیم و تربیت در سال‌های گذشته با وجود تدوین سند تحول به نقطه مطلوب خود در مواجهه تربیتی دست پیدا نکرده و باید در این راستا تلاش مضاعف صورت گیرد.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به این که امیدواریم در دولت جدید امر پرورش و تربیت دانش‌آموزان با جدیت بیشتر دنبال شود، گفت: نقش و تأثیر تشکل‌های دانش‌آموزی برای تحقق تربیت ۶ ساحت سندتحول بنیادین بارز است. ساختار آموزش و پرورش باید به سیاست گذاری و راهبری نزدیک شود تا در کارها موفق باشد.

وی ادامه داد: مجموعه انجمن اسلامی در سال گذشته در بیش از ۱۲ هزار مدرسه فعال بوده است و ما در دوران کرونا و مجازی بودن آموزش‌ها از نظر کمّی افزایش فعالیت داشتیم.

تاریخی تصریح کرد: در کرونا امکان ارتباط گیری با بدنه دانش‌آموزی از طریق فضای مجازی تسهیل و عدالت فرهنگی و تربیتی تقویت شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: در کنار فرصت‌های فضای مجازی تهدیدهای این فضا نیز جدی و خطرناک است. راه اندازی مرکز اردویی «اردوبهشت» یکی از بی نظیرترین فعالیت‌های ما بود که رقم خورده است.

وی با بیان این که از پایان آبان ماه اردوهای دانش آموزی، حضوری خواهند شد، اضافه کرد: مرکز اردویی «اردوبهشت» به طور تخصصی بر طراحی اردوهای تربیتی و تشکیلاتی تمرکز دارد و به دانش‌آموزان دوره متوسطه کمک می‌کند تا تجربه فعالیت اردویی را در طول تحصیل رقم بزنند.

تاریخی افزود: در بحث تاریخ شفاهی نیز فعالیت‌هایی داشته ایم که در سال گذشته مستندات فعالیت‌ها ثبت شد. بخش جدی از این امر به نقش جنبش‌های دانش‌آموزی برمی‌گردد.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: کار ویژه دیگر ما در سال جاری حوزه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی است که به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی باید این موضوع به جد پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان افزود: در مجموعه اتحادیه نسبت به تقویت بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام کردیم تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از ورود دانش‌آموزان به آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

تاریخی به روز ملی استکبارستیزی و ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: با وجود تمام محدودیت‌های وارد شده به مردم با همراهی اعتقادی و ایمانی آحاد ملت، شعار انقلاب اسلامی به عنوان دستورکار ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان این که شعار ۱۳ آبان امسال «با ایران قوی در اوج افتخاریم»، است، گفت: روز ۱۳ آبان اهمیت دارد و محور بودن دانش‌آموزان در گرامیداشت این روز، محوریتی ویژه خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به جزئیات برنامه‌های این انجمن برای روز ۱۳ آبان اشاره و اظهار کرد: برگزاری وبینارهای جنبش دانش‌آموزی، برنامه‌های مشترک با ائمه جماعات در مصلی‌ها، راهپیمایی و تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تولید محتواهای رسانه‌ای در قالب کاروان‌های سرود از جمله این اقدامات است.

کد خبر 5341298

منبع: مهر

کلیدواژه: یوم الله 13 آبان حسین تاریخی روز دانش آموز شهرداری تهران شورای شهر تهران طرح ترافیک ترافیک پیش بینی وضعیت هوا وزارت آموزش و پرورش حکم انتصاب میراث فرهنگی علیرضا زاکانی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور آبگرفتگی معابر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزی ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ مدیر امور آبفا سنندج ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روش‌های مصرف بهینه آب اظهار کرد: این دوره برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدرسه پسرانه عدالت سنندج دهم اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان، مدیر و معاونین مدرسه، مسؤولان و کارشناسان حوزه آموزش همگانی شرکت آبفا استان و امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج برگزار شد.

مازیار سهراب نژاد بیان کرد: در این دوره آموزشی راهکارهای مدیریت مصرف آب به دانش آموزان ارائه شد.

وی گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه سازی مصرف بهینه از برنامه‌های اولویت دار شرکت آبفا استان در شهرستان سنندج و سایر شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

مدیر امور آبفا سنندج خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی در مداس شهر سنندج در دستور کار است.

سهراب نژاد اظهار کرد: در این دوره‌ها دانش‌آموزان علاوه بر فراگیری مصرف بهینه آب، می‌آموزند که به عنوان سفیر آب در خانواده نیز مقوله صرفه جویی را نهادینه کنند.

وی گفت: یکی از نکات بارز دوره‌های آموزشی حوزه آب، استقبال دانش‌آموزان است که این ظرفیت می‌تواند در حوزه‌های مدیریت مصرف آب در خانواده‌ها بیش از پیش استفاده شود.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی برای بیش از ۶۰ دانش‌آموز در دو کلاس مدرسه ابتدایی عدالت برگزار شد و در آینده نیز در سایر مدارس سطح شهرستان سنندج ادامه خواهد یافت.

کد خبر 6092149

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان