Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار استان مرکزی افزود: با کسی در این مهم تعارف نداریم اگر استان مرکزی در تولید برخی اقلام اساسی بیش از نیاز مصرفی تولید دارد نباید اجازه داد تا نیاز استان تامین نشده، این اقلام از استان خارج شود.
استاندار مرکزی گفت: با کمک شورای تامین استان و نیروی انتظامی اجازه خروج کالای اساسی مورد نیاز استان داده نمی‌شود و اول نیاز استان مرکزی تامین شود و بعد سایر استان‌ها می‌توانند مصرف کننده تولیدات استان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آقازاده افزود: با همه توان نمی‌گذاریم ۲ قلم کالای اساسی مرغ و تخم مرغ از استان مرکزی خارج شود و باید با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی اظهارداشت: باید آمار دقیقی از تولید کالاهای اساسی تولید استان مرکزی تهیه تا از خروج کالاهای اساسی مرغ و تخم مرغ جلوگیری شود.
وی توضیح داد: روزانه ۱۴۵ تن تولید تخم مرغ استان مرکزی است که ۴۰ تا ۴۵ تن نیاز مصرفی و همچنین روزانه ۱۲۰ تن گوشت مرغ در استان به عنوان نیاز مصرفی تعریف شده که بیش از این میزان در استان تولید می‌شود.
استاندار مرکزی گفت: طبق اعلام جهاد کشاورزی استان مرکزی امسال شمار جوجه ریزی مرغ در استان نسبت به سال گذشته کم نشده اما باید بررسی شود پس این محصول در کدام بازار عرضه می‌شود؟
 آقازاده افزود: در طول ۲ سال اخیر هم هم به دولت قبلی و هم دولت فعلی اعلام شده که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به جیب مردم نمی‌رود و بابت این ارز، سالانه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان یارانه داده می‌شود.
آقازاده افزود: تحلیل وضعیت فعلی قیمت کالاها باید در ستاد تنظیم بازار مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی اظهارداشت: قیمت گوشت مرغ ۳۱ هزار تومان است اما در کف بازار قیمت ها رقم های دیگری است و این نشان می دهد حرف‌های ما در جلسات و کارگروه‌ها با واقعیت متفاوت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: استفاده از سامانه الکترونیکی موجب می‌شود رویکرد نظام مند در شبکه توزیع صورت گیرد.
«سعید فرخی» افزود: نرخ رشد تورم نسبت به سال گذشته بالاتر است و استان مرکزی به نرخ رشد تورم نزدیک شده است که باید در نشست تنظیم بازار راهکار مناسب برای تعادل بخشی قیمت ها ارایه شود.
وی اظهارداشت: هنر استان مرکزی این بوده که سطح عمومی قیمت ها از میانگین کشوری پایین تر بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: مرغ داران نباید محصول خود را بدون مجوز از استان خارج کنند و دستگاهای نظارتی باید کنترل بیشتری داشته باشند.
فرخی افزود: لازم است جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان بر عرضه مرغ در سطح استان نظارت بیشتری داشته باشند.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: قیمت کالاهای اساسی در استان با سطح عمومی قیمت های کشور یکسان است ولی قیمت نخ و کالاهای نساجی افزایش نشان می‌دهد.
 «جمشید زند» افزود: مهمترین مشکل سامانه تجارت این است که با کارخانه دار و عمده فروش برخورد می‌شود و از خرده فروش غفلت شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۱۷ تن مرغ از  ۱۵ مهرماه تا ۹ آبان امسال در استان کشتار شده که ۹۰ تن آن در استان توزیع شده است.
«حمیدرضا اخوان» افزود: ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی سال گذشته در  هفت ماه اول سال انجام شد.
وی اظهارداشت: ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار قطعه جوجه سال گذشته شهریورماه در استان ثبت شده است و شهریور امسال نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: وضعیت جوجه ریزی استان مطلوب است و باید در عرضه نظارت بیشتری صورت گیرد.
اخوان افزود: ۲۰۰ تن مرغ زنده از ۱۰ مهر ماه تا پنج آبان از استان بدون مجوز خارج شده که پیگیری آن درحال انجام است.
وی اظهارداشت: ۶۶ واحد تولید تخم مرغ در استان مرکزی فعالیت دارند که ۲میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در این واحدهای وجود دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۴۶ هزار تن تخم مرغ روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۴۰ تا ۴۵ تن نیاز استان را برطرف می‌کند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی کالای اساسی ستاد پشتیبانی برنامه‌ی تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی کالای اساسی اراک استان مرکزی کالای اساسی جهاد کشاورزی استان مرکزی کالاهای اساسی تنظیم بازار نیاز استان مرکزی گفت هزار قطعه سال گذشته جوجه ریزی تولید گل تخم مرغ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا