Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر فریدون عباسی درباره جاسوس بودن بازرسان آژانس

نماینده کازرون در مجلس اظهار کرد: اگر نگوییم خود بازرسان جاسوس هستند اما بی‌شک از داده‌ها و اطلاعات آن‌ها جاسوسان علیه کشورمان استفاده می‌کنند چرا که بسیاری از کارشناسان و کارکنان آژانس اتباع آمریکا و اسرائیل هستند یا توسط آن‌ها تطمیع شده اند. فریدون عباسی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی اظهار کرد: نتایج بازرسی‌های بازرسان آژانس بین المللی در بستری بارگزاری می‌شود که خبرگان مورد تایید آژانس به آن دسترسی دارند که عمدتاً ملیت غربی دارند بنا براین تاکید بر این است که همه جا مورد بازرسی رسمی قرار نگیرد. وی افزود: باید این را در نظر داشته باشیم هر گونه اطلاعاتی از کشور خارج شود می‌تواند برای دشمنان ما مورد استفاده قرار گرفته و حاوی پیام‌هایی برای آن‌ها باشد، و اتفاقی که برای نطنز افتاد رخ دهد، لذا باید در قسمت‌های حساس و تأسیسات حیاتی خود دائم تغییراتی ایجاد کنیم تا اطلاعات بازرسان به روز نباشد. نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نگوییم خود بازرسان جاسوس هستند اما بی‌شک از داده‌ها و اطلاعات آن‌ها جاسوسان علیه کشورمان استفاده می‌کنند چرا که بسیاری از کارشناسان و کارکنان آژانس اتباع آمریکا و اسرائیل هستند یا توسط آن‌ها تطمیع شده‌اند بر همین اساس ما نباید امنیت کشور را به اطلاعاتی که در آژانس ثبت می‌شود گره بزنیم.

تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به پایگاه خبری «رجانیوز»

در جلسه امروز هیات نظارت برمطبوعات، مقرر شد به پایگاه خبری «رجانیوز» تذکر داده شود و مراتب برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شود. به گزارش دبیرخانه هیات نظارت برمطبوعات، در جلسه روز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰، ضمن بررسی گزارش محتوایی رسانه‌ها، مقرر شد به پایگاه خبری «رجا نیوز» به دلیل انتشار مطلبی با عنوان «هشت سال عبرت کافی نیست؟» تذکر داده شود و مراتب برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شود. همچنین در این جلسه مقرر شد به روزنامه‌ «جهان صنعت» به دلیل تخلفات محتوایی تذکر داده شود.

انیسه خزعلی: افزایش ازدواج و کاهش طلاق در دستور کار دولت خواهد بود

معاون رییس جمهوری در امور زن و خانواده با اشاره به تلاش این معاونت برای تدوین طرح جامع زن و خانواده گفت: در این طرح مباحثی مانند افزایش ازدواج، کاهش طلاق، جوانی جمعیت، افزایش نشاط شهری و غیره مورد توجه خواهد بود. انسیه خزعلی عصر دوشنبه در جلسه امور بانوان قم، افزود: به زودی یک برنامه جامع‌ برای بهبود و ارتقای جایگاه زنان و خانواده به رییس جمهوری ارائه خواهد شد تا حمایت های عمومی از نهاد خانواده بیش از همیشه در کشور پیاده شود. وی با اشاره هدف نهایی معاونت امور زن و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا آسیبهایی که پیرامون زن و خانواده وجود دارد را به حداقل برسانیم.

روایت ابتکار از ۵۰ پرونده زمین‌خواری که در خانه یکی از مقامات دولت احمدی‌نژاد مخفی شده بود

معصومه ابتکار، معاون اسبق سازمان حفاظت از محیط زیست در زمان مسئولیتش گزارش‌های زیادی از تخلف در کوه‌خواری و زمین‌خواری به دستش رسیده است. موضوع کوه‌خواری و زمین‌خواری موضوع خیلی جدی در منابع طبیعی و محیط‌زیست است. ما گزارش‌های زیادی داشتیم که متاسفانه تخلف در این زمینه‌ها در دورانی خیلی زیاد بوده است. پرونده‌ای مربوط به زمین‌خواری در لواسانات داشتیم. من گزارشی دریافت کردم که درآنجا تعداد زیادی پرونده زمین‌خواری بوده و این پرونده‌ها گم شده است. بازرسی ما با کمک دستگاه بازرسی کل کشور، نیروی انتظامی و قوه قضاییه رفتند و از خانه یکی از مقامات حقوقی سابق اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، ۵۰ پرونده قضایی زمین‌خواری را که مخفی شده و اجرا نشده بود، پیدا کردند که بعضی از این پرونده‌ها حکم تخریب هم داشت. او ادامه داد: از این نوع مسائل زیاد بود و ما خیلی از موارد زمین‌خواری را توانستیم در آن دوره متوقف کنیم و پس بگیریم. خیلی از تخلفات در استان مازندارن و فارس اتفاق افتاده بود. ولی به هر حال کار دشواری است چون در بسیاری از موارد تغییر کاربری اتفاق افتاده بود.

فرزند صفار هرندی در حوزه هنری پُست گرفت

سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی و از وحید یامین‌پور نیز در مراسمی قدردانی شد.به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در مراسمی که روز یکشنبه (۹ آبان‌ماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران بخش‌های گوناگون حوزه هنری در حوزه هنری برگزار شد، سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی شد.رئیس حوزه هنری در این نشست گفت: وحید یامین‌پور، عضوی از خانواده حوزه هنری است و رفتن ایشان از حوزه هنری تنها بر اساس تعینات اداری است. همچنین خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای سجاد صفارهرندی در مسئولیت جدید داریم.محمدمهدی دادمان افزود: امید است تا همه حوزه هنری همانند پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بستری باشد برای جوانه زدن و رشد کردن نهال‌هایی که هسته‌های معرفتی، فرهنگی و هنری را شکل دهد.

کنایه تاجگردون به رفتار رئیس جدید سازمان بهزیستی

غلامرضا تاج گردون در توئیتی به رفتار علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور است که حکم دریافتی خود را بر روی سر گذاشت واکنش نشان داد.غلامرضا تاج گردون در توئیتی نوشت: این روزها حرکات عجیب و غریب زیاد میبینیم که نه با شئونات اداری و انسانی میخونه و نه انقلابی. یعنی چی حکم و ابلاغ را میزاری بالای سرت

کوثری: سفرهای رئیسی برای مردم خاطره خوبی ایجاد می‌کند

اسماعیل کوثری گفت: سفر های رئیس جمهور اثرات خوبی در روح و روان مردم خواهد داشت، شاید نتوانند در طول عمرشان یک بار مسافرت کنند اما دیدن اعضای دولت و رئیس جمهور خاطرات خوبی برایشان دارد، مثلا یک عشایر از نزدیک رئیس جمهور را می بیند این در ذهن آن عشایر می ماند و این خاطره را برای بچه ها و نوه هایش تعریف میکند که یک روز رئیس جمهور به اینجا آمد. همواره فرماندهان میدانی موفق تر بوده اند و مسئولین و روسای میدانی خیلی بهتر و دقیق تر می توانند تصمیم بگیرند.

انتقاد سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگرا از اظهارات لاله افتخاری درباره رئیسی

اظهارنظر اخیر لاله افتخاری درباره تشابه شیوه رئیسی و ائمه اطهار با واکنش‌هایی مواجه شده و سیاسیون در هر دو جریان سیاسی نگرانی‌های خود از بابت رواج چنین رویکردی را مطرح کرده‌اند.لاله افتخاری نماینده پیشین مجلس دیروز در اظهارنظری با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور از وی تقدیر کرده و گفته بود که «باید به جناب آقای رییسی خدا قوت گفت. روش آیت‌الله رییسی برای اداره کشور روشی است که در اسلام توصیه شده و سیره ائمه معصومین‌(ع) است».این سخن او البته از سوی برخی سیاسیون و رسانه‌ها تلاش برای مقدس‌نمایی دولت تلقی و مورد نقد واقع شد. انتقاداتی که از سوی فعالان سیاسی هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا روانه شد و عمدتا ناظر بر آفات این رویه و تجارب تلخ گذشته بود. ناگفته نماند که برخی نیز چنین تعبیری از سخن مذکور نداشتند. مثلا امیررضا واعظ‌آشتیانی، معتقد است که «نباید این اظهارنظر خانم افتخاری را نقد کرد چون نظر خود را گفته‌اند. درست است که باید به نحوی صحبت کرده و از ادبیاتی استفاده کنیم که نشانه مقدس‌مآبی نباشد اما این که رییسی با ضعفا و کسانی که مشکلات دارند صمیمانه برخورد می‌کنند، نشانه مقدس‌مآبی نیست و پوپولیستی هم نباید تلقی شود. بلکه باید گفت این روشی است که از بزرگان به ارث رسیده و آقای رییسی به عنوان رییس‌جمهور به گونه‌ای برخورد می‌کنند که اولیا هم از آن روش استفاده کرده‌اند. این یک الگوبرداری است».

حجاریان: کم‌کم خواهند گفت که «بابا! صدرحمت به روحانی»

سعید حجاریان، از چهره های معروف اصلاحات در مصاحبه تفضیلی با اشاره به دولت رئیسی پیش بینی کرد که مردم روزی خواهند گفت صد رحمت به روحانی.

مهمترین اظهارات حجاریان

*فکر می‌کنم مجبورند. اگر از من بپرسید، می‌گویم راهی جز توافق نیست.

توجیه کردن را از همین حالا آغاز کرده‌اند.

* وزیر خارجه رفته است برای ۵ میلیارد دلار؛ ۵ میلیارد دلار چیست؟ مقابل میلیاردها دلاری که ما نیاز داریم

*گفته است که سریال کره‌ای را پخش نمی‌کنیم. مضحک است!

* من نمی‌گویم روحانی خوب کار کرده است، او هم مشکلاتی داشت اما این‌قدر که این‌ها می‌گویند بد نبود

*کم‌کم خواهند گفت که «بابا! صدرحمت به روحانی».

* احمدی نژاد میلیاردها پول داشت و مشکلات را با پول پوشاند و زیاد به چشم نیامد.

*رئیسی پولی برای پوشاندن ندارد. همه‌ی مشکلات بیرون خواهد زد.

*بمب تکنولوژی خاص خودش را دارد؛ ما نمی‌توانیم آن تکنولوژی را داشته باشیم. هرکسی هم که دارد، این تکنولوژی را از جایی گرفته است.

*روسیه و چین، هر دو از امریکا می‌ترسند.

* ما از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه نیستیم و تا امریکا چراغ سبز ندهد جلو نمی‌آیند

*ما به‌جای «جمهوری اسلامی» کم کم به «جمهوری اسلاوی» تبدیل شده‌ایم.

*اسد حفظ شده است، منتها به قیمت گزاف

روابط ما با کل جهان عرب بهم خورده است؛ اعراب خیلی از ایران بدشان می‌آید

روحانی ویرانه‌ای را تحویل رئیسی داد

وی متذکر شد: دولت روحانی کشور را با استقراض اداره می‌کرد اما دولت سیزدهم هیچ‌گاه مشکلات را به آنان نسبت نداد. این در حالی است که روحانی و دیگر مقامات دولت تدبیر و امید در چهار سال اول فعالیت خود همه مشکلات را به دولت سابق ربط می‌دادند اما دولت رئیسی آنقدر باحیا است که هیچ حرفی نمی‌زند.نبویان گفت: روحانی ویرانه‌ای را به رئیسی تحویل داده است و تا سال ۱۴۰۵ اوراق فروخته که دولت سیزدهم در حال پرداخت این بدهی‌هاست. همچنین الان حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داریم که دولت باید آن را پرداخت کند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید به جای تأکید بر ارتباط با غربی‌ها، مشکلات بانکی خود را حل کنیم. بانک‌های خصوصی ما مدام در حال استقراض از بانک مرکزی هستند به گونه‌ای که یکی از بانک‌های خصوصی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان استقراض کرده که این اقدام منجر به افزایش نقدینگی می‌شود. نکته جالب دیگر آن است که برخی آقایان در دولت سابق بانک‌های نظامی را منحل کردند اما بانک‌های خودشان را نگه داشتند.نبویان تأکید کرد: از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که کشورهای دنیا محدود به آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس نیست و ما باید ارتباط خود را با دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و همسو افزایش دهیم. دولت روحانی و به طور خاص محمدجواد ظریف با برجام، ما را در چاهی انداختند که به راحتی نمی‌توان از آن خارج شد.

طرح تفحص از وزارت کشور کلید خورد

نماینده نیشابور در مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور خبر داد.احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طرح تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور در زمان تصدی‌گری رحمانی فضلی بر این وزارتخانه کلید خورده و به امضای 50 نماینده رسیده است، افزود: حوزه تقسیمات کشوری متولی تعیین شاخص‌ها و معیارهای تقسیمات کشوری و ارتقاع دهستان به بخش و یا بخش به شهرستان است که متاسفانه عملکرد این حوزه به دلایل مختلف موجب نارضایتی مردم و برخی از نمایندگان شده است که همین مسئله موجب کلید خورد تفحص از این حوزه شده است.نماینده نیشابور در مجلس ادامه داد: بعضا مواردی وجود دارد که دفتر تقسیمات کشوری در منطقه‌ای بخشی را به شهرستان ارتقاء داده اما شهری که کمترین جمعیت را داشته به عنوان مرکز انتخاب کرده که موارد اینچنینی سبب نارضایتی مردم و نمایندگان شده است.ارکانی اضافه کرد: برای مثال روند اداری پرونده یک بخشی که 50 هزار جمعیت دارد، برای تبدیل شدن به شهرستان ماها زمان می‌برد اما مواردی بوده که یک بخش با 15 هزار جمعیت ظرف مدت کوتاهی به شهرستان ارتقاع یافته است. لذا موارد این چنینی زیاد است که باید جلوی این موضوعات گرفته و ساماندهی شود.

ژنرال صهیونیست ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

«تال کالمن»، مدیر اداره استراتژیک ارتش رژِیم صهیونیستی در مصاحبه با یک روزنامه بحرینی که در نوع خود برای نخستین بار صورت گرفته، به متوسل شدن به راه حل نظامی در قبال ایران تهدید کرد.به گزارش معا، کالمن ایران را بزرگترین چالش خاورمیانه و یک مسئله جهانی خواند و ادعا کرد:« این مسئله نه تنها اسرائیل، بلکه تمام کشورهای خاور میانه را که به صلح متمایلند،هدف قرار داده است. یکی از اهداف ایران، محو اسرائیل از نقشه خاورمیانه است».کالمن با اشاره به توسعه توان نظامی ایران در منطقه، نسبت به دستیابی ایران به زرادخانه هسته ای که به زعم وی موجب رقابت هسته ای در منطقه می شود، هشدار داد و اظهار کرد:« ما خواهان درگیری و جنگ نیستیم و به راه حل دیپلماسی با ایران باور داریم. اما اگر این راه حل به شکست بینجامد ناگزیر از یک راه حل نظامی بین المللی هستیم».

وقتی خاتمی نتوانسته مردم را پای صندوق بیاورد، روحانی و لاریجانی می‌توانند؟!

علی صوفی از چهره های سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که هنوز 100 روز نشده است اما صدای ناکارآمدی دولت رییسی در بین اصولگرایان بلند شده است. طرفداران آقای رئیسی و کسانی که به وی رأی دادند الان منتقد هستند.

مثلا اگر آقای خاتمی نتوانسته مردم را به پای صندوق های رأی بیاورد آیا آقای روحانی یا آقای لاریجانی می‌تواند؟! نمی‌توان گفت که این دو یا هر شخصیت دیگری به جای آقای خاتمی می‌توانند به مردم توصیه کنند. چنین چیزی اصلا امکانپذیر نیست. این گونه اظهارات، اظهارات معقولی نیست. آقای روحانی تمام شده است. در حال حاضر بسیاری تلاش می‌کنند آقای روحانی را در بین اصلاح طلب مطرح کنند این بدین معناست که اصلاح‌طلبان، آنقدر ضعیف نشان بدهند که به سراغ آقای روحانی یا آقای لاریجانی رفته اند! در واقع آنها می‌خوانند تیر خلاص را به اصلاح طلبان بزنند. بنابراین در این مسئله هیچ گونه حسن نیتی وجود ندارد بلکه با سوءنیت مطرح می‌شود چون اولا واقعیت ندارد چنین زمینه ای وجود ندارد.

هدیه توهین آمیز سفیر کره جنوبی به مردم ایران!

اقدام سفارت کره جنوبی در ایران در انتشار تصاویر مراسم اهدای یک کارتن ماسک کی‌اف۹۴ به یک بیمارستان خصوصی تهران با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.حساب رسمی سفارت سئول در تهران در توییتر روز گذشته این متن را همراه دو تصویر با کاربران به اشتراک گذاشت: «۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در جریان دیدار از بیمارستان ... و برای کمک به مردم #ایران برای غلبه بر #کویید-۱۹، جناب سفیر یون ۲ هزار عدد #ماسک (کی‌اف۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.»اقدام عجیب سفیر کره جنوبی در ایران در رسانه‌ای کردن اهدای یک کارتن ماسک در حالی بازتاب‌های گسترده و بسیار منفی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته که سئول دست‌کم بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار به ایران بدهکار است، شرکت‌های بزرگ کره جنوبی همراستا با تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران از بازار ابزارهای الکترونیک و دیجیتال خارج شدند و گفته می‌شود دستی هم در تحریم دارویی ایران داشته‌اند.از این رو، اهدای فقط ۲۰۰۰ عدد ماسک که این روزها اصلا دغدغه مردم ایران نیست به یک بیمارستان خصوصی و انتشار تصاویر آن خشم برخی از کاربران را در پی داشته و بسیاری از ایرانی‌های مقیم توییتر با کامنت‌های خود حسابی از خجالت سفیر کره در تهران و البته مسئولان و مدیران بیمارستان درآمده‌اند.

واکنش رجانیوز به تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات در مورد این رسانه

با پیگیری اعضای هیات نظارت بر مطبوعات، جلسه اضطراری این هیات پس از ده سال و با موضوع رسیدگی به نقد رجانیوز پیرامون مواضع آیت‌الله صافی گلپایگانی تشکیل شد.طی این جلسه پایگاه خبری رجانیوز تذکری کتبی با درج در پرونده دریافت کرد و پرونده این رسانه برای رسیدگی بیشتر به دادگاه ارسال شد.از شش عضو حاضر در جلسه آقایان حجت‌الاسلام محسن قمی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام جمشیدی نماینده حوزه علمیه، امیر قطبی نماینده رئیس قوه قضائیه و غفاری نماینده وزیر علوم به ارجاع پرونده به دادگاه رای مثبت دادند.دکتر اسماعیلی وزیر ارشاد، پاک‌آئین نماینده مدیران مسئول مطبوعات و منتظری نماینده مجلس نیز دیگر اعضای هیات نظارت هستند. در جلسه امروز منتظری حضور نداشت.روز گذشته آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به دستور دادستان کل کشور مبنی بر پیگیری موضوع، اعلام کردند که از هیچ فرد و نهادی شکایت ندارند.

حق الزحمه 110 هزار ناظر انتخابات شوراها پرداخت شد

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از پرداخت حق الزحمه 110 هزار ناظر انتخابات شوراها خبر داد و گفت: دلیل تاخیر در پرداخت حق الزحمه 20 درصد باقی مانده ناظرین، بدقولی دولت سابق بود.سیدحمیدرضا کاظمی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به گلایه ناظرین انتخابات شوراها از عدم دریافت حق‌الزحمه اظهار داشت: کل دستمزد هیأت‌های نظارت و بازرسی مرتبط با هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور که در سامانه و سیستم سراسری توسط دبیر هیأت نظارت استان‌ها ثبت شده بود در چند روز گذشته پرداخت شد.وی افزود: تعداد ناظرین انتخابات شوراها حدود 110 هزار نفر بودند.

بازداشت 2 مدیر سابق یک بانک‌

دادستان تهران از بازداشت دو نفر از مدیران سابق یکی از بانک‌ها خبر داد و گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتبار دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتبار به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.

آیت الله نوری همدانی: بخشی از برنامه‌های صدا و سیما خلاف شرع است

وی با اظهار نگرانی از وضعیت صدا و سیما افزود: آیا واقعا صدا و سیمای ما در طراز کشوری که انقلاب کرد و اسلامی است، می باشد ؟، بخشی از برنامه ها خلاف شرع است که باید جلوی آن گرفته شود.این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فرهنگ غنی اسلام افزود: دنیای امروز تشنه حقایق اسلام است. امام رضوان الله تعالی علیه با قیام خویش نگاه جهانیان را به اسلام جلب نمود و یک شاکله خاصی به دنیا معرفی نمود و آن شاکله تدین و اسلام است. دنیای امروز که از زر و زور و تزویر، که تنها سرمایه دشمنان اسلام است خسته شده است و بدنبال حقیقت اسلام ناب محمدی است، امروز شما باید مسایل فرهنگی خارج از کشور را پیگیر باشید که آیا سازمان فرهنگ و ارتباطات توانست پیام فرهنگی انقلاب و ایران و اسلام را به جهان معرفی کند؟آیت الله نوری همدانی در ادامه وضعیت فرهنگی در فضای مجازی را نگران کننده دانسته و افزود: امروز بابسته شدن فضای مجازی مخالف هستم، اما باید نسبت به کنترل ناهنجاری های آن حساس بود. متاسفانه دشمنان جوانان و خانواده ها را مورد هدف قرار داده اند که در مقابل این نقشه دشمن باید اقدامات مناسبی انجام گیرد.وی در پایان ایجاد شبهه در فضای مجازی نسبت به اسلام و انقلاب و شیعه را فراوان دانست که نیازمند پاسخگویی است.

هشدار سیاستمدار عراقی درباره تدارک برخی برای ضربه به ایران از «شرق»

نخست‌وزیر پیشین عراق با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه گفت که چندسال پیش یکی از «رهبران مهم » به او گفته بود که کسانی در تدارک ضربه زدن به ایران از جانب «شرق» هستند.«ایاد علاوی» رئیس حزب «الجبهه الوطنیه المدنیه» و نخست‌وزیر پیشن عراق خواستار برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای به منظور بازگرداندن روند صلحی دائمی، جامع و عادلانه بر اساس راه حل دو دولتی شد تا قدس شرقی پایتخت کشور مستقل فلسطین شود.وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المستقله» عراق، منتشر شد، اعلام کرد: «تنش‌ها در حال افزایش است و بر طبل جنگ کوبیده می‌شود تا بر درگیری‌ها و ترس‌های مردم منطقه ما و همسایگی آن بیفزاید».علاوی با اشاره به آنچه در لبنان، سوریه، لیبی و یمن می‌گذرد و نیز تسلط طالبان بر افغانستان، علاوه بر وجود مشکلات بین ارمنستان و آذربایجان، تشدید رویارویی و دخالت داده شدن ایران و ترکیه در این مناقشه تاکید کرد: «چند سال پیش یک "رهبر مهم" به او اطلاع داده بود ایران از شرق ضربه خواهد خورد و کسانی در حال تدارک چنین امری هستند. به نظر می‌آید که تهدیدهای شدید آذربایجان علیه ایران در این راستا باشد».وی در ادامه به پیشروی ترکیه در سوریه و عراق و تنش‌های میان ترکیه با یونان و قبرس اشاره کرد و افزود: «شاید این برای دفاع از خود باشد».

انهدام ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از شناسایی و انهدام ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات در ۶ ماهه اول امسال شناسایی و منهدم شدند.این مرکز در اطلاعیه خود افزود: در این عملیات‌ها ۲۱۷۰ قبضه سلاح شامل ۴۷۳ قبضه اسلحه جنگی، ۶۸۵ قبضه اسلحه شکاری، ۷۸۲ قبضه اسلحه کمری و ۲۳۰ قبضه انواع سلاح‌های دیگر کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۰۱ نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی حمله سایبری؛ دولت روحانی مقصر بود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: دولت روحانی در زمینه عدم به‌روزرسانی این سامانه مقصر بود.مصطفی نخعی در گفتگویی از نشست فوق‌العاده کمیسیون انرژی برای بررسی حمله سایبری به سامانه کارت هوشمند سوخت خبر داد و گفت: در این جلسه رئیس شرکت پالایش، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، مدیران سازمان پدافند غیرعامل و رؤسای تعدادی از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی حضور داشتند.وی افزود: اظهارنظر در مورد نحوه این حمله سایبری فعلاً مقدور نیست و نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد، اطلاعات سرور جایگاه بلافاصله پس از این حمله، حذف و باعث بروز مشکلاتی در جایگاه‌های توزیع سوخت شده و نیز ارتباط جایگاه‌ها با سامانه هوشمند سوخت بلافاصله قطع شد.نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در حال بررسی منشأ این حمله سایبری هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن آیت الله صافی گلپایگانی بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن آیت الله صافی گلپایگانی برای بررسی حمله سایبری مجلس شورای اسلامی انتخابات شوراها تقسیمات کشوری وزارت اطلاعات هیات نظارت نماینده مردم زن و خانواده دولت روحانی آقای روحانی پایگاه خبری فضای مجازی زمین خواری رئیس جمهور فوق العاده حق الزحمه حوزه هنری کره جنوبی اصلاح طلب آیت الله بانک ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و انتخابات در ۲۲ حوزه به دور دوم رسید.

بر همین اساس مقر شد که مرحله‌ی دوم انتخابات، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، قرار است از مجموع ۲۲ حوزه انتخابیه، رای گیری در ۸ حوزه به‌صورت تمام‌الکترونیک باشد.
یکی از مسائلی که مورد توجه است و بعضاً سوالاتی به‌وجود آورده، شرایط رأی‌دادن در دور دوم انتخابات است.

فردی که در مرحله اول انتخابات در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشد، فقط می‌تواند در همان حوزه انتخابیه رأی بدهد و نمی‌تواند در دور دوم حوزه انتخابیه‌ی مد نظر خود را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال، اگر یک فرد در مرحله اول در تهران رأی داده باشد، در دور دوم می‌تواند فقط در همین حوزه تهران رأی بدهد.

همچنین کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌ها رأی نداده باشند، در این مرحله از انتخابات می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.

کد خبر 847395 منبع: تسنیم برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند