Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:55:43 GMT

شروط وزارت‌بهداشت برای بازگشایی‌مدارس

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۰۸۰۷

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح شرایط لازم در مدارس برای بازگشایی، گفت: در طول مدت حضور در کلاس تهویه مناسب و تامین هوای تازه باید فراهم باشد. بنابراین باید پنجره‌ها و در کلاس باز باشد. ناطقان: مهندس محسن فرهادی درباره شروط وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس، گفت: مهمترین شرط این است که کلیه کارکنان مدرسه، نسبت به واکسینه کردن خودشان اقدام کنند و اگر فردی به دلایل غیرموجه نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکند، لازم است که هر ۷۲ ساعت یکبار PCR آزمایشگاهی را به مسئول مدرسه ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین تمام دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا که اکنون در چرخه واکسیناسیون کشور قرار دارند، باید واکسینه شوند. در هر کلاس هم فضای چهار متر مربع را برای هر دانش‌آموز نیاز داریم و این فضا باید به‌گونه‌ای چیدمان شود که یک‌ونیم تا دو متر فاصله بین دانش‌آموزان از یکدیگر و دانش آموزان از معلمین باشد.

فرهادی ادامه داد: نکته دیگر این است که در تمام طول ساعت آموزش ماسک باید هم به صورت کارکنان و هم دانش‌آموزان باشد. در زنگ‌های تفریح باید تمهیداتی دیده شود که فاصله یک‌ونیم تا دو متری میان دانش‌آموزان حفظ شود. از ورزش‌های پربرخورد در حیاط مدرسه جلوگیری شود. از همه مهمتر اینکه در طول مدت حضور در کلاس تهویه مناسب و تامین هوای تازه باید فراهم باشد. بنابراین باید پنجره‌ها و در کلاس باز باشد.

وی گفت: با شروع فصل سرما باید به دانش آموزان اعلام کنیم که با لباس کامل و گرم بیایند. رعایت این شرایط و تامین زیرساخت لازم برای آن، طبیعتا اجازه نمی‌دهد که تمام دانش آموزان یک کلاس باهم در یک کلاس حضوری باشند. طبیعتا این کلاس‌ها خرد می‌شود و تعداد نفرات کمتری حاضر خواهند شد. بنابراین باید یکسری از دروس را حضوری برگزار کرد.

فرهادی تاکید کرد: اگر برای کلاس‌های حضوری مدارس سخت‌گیری کنیم، بهتر از این است که کار را شروع کنیم اما بعد خدایی نکرده با بیماری مجددا آن را تعطیل کنیم. منبع: خبر انلاین برچسب ها: وزارت بهداشت ، بازگشایی ، مدارس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزارت بهداشت بازگشایی مدارس وزارت بهداشت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها